1399-01-19 10:48
1087
0
68078
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان عنوان کرد :

آمادگی 50 مرکز خرید تضمینی کلزا در استان گلستان / پیش بینی تولید 106 تن کلزا در سال زراعی جاری

حمیدرضا علی محمدی گفت : انتظار می رود در سال جاری حدود 106 هزار تن دانه روغنی کلزا از بیش از 59000 هکتار اراضی زیر کشت دانه روغنی کلزا در گلستان تولید شود و 50 مرکز خرید کلزا در سطح استان گلستان فعال هستند.

به گزارش گلستان ما ؛ حمیدرضا علی محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان صبح امروز سه شنبه 19 فروردین ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طی سال زراعی جاری دانه روغنی کلزا در قالب خرید تضمینی براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت محترم از کشاورزان زحمتکش گلستانی خریداری می گردد .

وی بیان داشت : قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری 46 هزار و602 ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است و این قیمت بر اساس پایه خرید با 2 درصد ناخالصی و 10درصد رطوبت می باشد .

علی محمدی با بیان اینکه در فرآیند خرید دانه روغنی کلزا از استانداردهای ملی نمونه برداری، آزمون دانه های روغنی و اندازه گیری رطوبت استفاده می شود افزود: حداکثر ناخالصی قابل قبول دانه آفتابگردان جهت خرید تضمینی 10 درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی 20درصد می باشد .

وی تصریح کرد : غله گلستان به عنوان تنها متولی خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان گلستان فعالیت دارد و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در خرید معرفی شده و از کشاورزان خواست که در صورت نداشتن شماره حساب بانک کشاورزی به منظور دریافت وجه محصول تحویلی به مراکز خرید به بانک کشاورزی مراجعه نمایند .

وی در ادامه یادآور شد : بر اساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود در سال جاری حدود 106 هزار تن دانه روغنی کلزا از بیش از 59000 هکتار اراضی زیر کشت دانه روغنی کلزا در گلستان تولید شود و از در نظر گرفتن تعداد 50 مرکز خرید کلزا در  سطح استان گلستان برای خرید تضمینی این محصول خبر داد .

علی محمدی افزود : استان گلستان از استان‌های پیشرو در امر تولید و خرید تضمینی دانه روغنی کلزا است و رتبه نخست خرید این محصول را در کشور به خود اختصاص می دهد . همچنین با توجه به اینکه خرید تضمینی از طریق سامانه سیفا و استعلام از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی صورت می گیرد از کشاورزان خواست تا در صورت عدم ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات در این سامانه اقدام نمایند .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در پایان خاطر نشان کرد : حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش تولید دانه روغنی در کشور و افزایش خوداتکایی به تولید داخلی این محصول را از اهداف مهم خرید تضمینی دانه های روغنی عنوان کرد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.