1399-01-11 15:54
1312
0
67986
گزارش ؛

اعلام پایان کرونا در گرو عملکرد مردم در پیک دوم / افزایش خروجی بیمارستانها در استان

بنا به گفته مدیران بهداشتی و اداری استان گلستان شیب بیماری کرونا روند افولی گرفته و متذکر شدند که اگر مردم در پیک دوم خصوصا سیزده بدر اگر رعایت کنند و طی 5 روز آینده شیوع اتفاق نیفتد هفته اول اردیبهشت پایان کرونا اعلام خواهد شد.

به گزارش گلستان ما ؛ نگاهی به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گلستان ، نشان می دهد که اوضاع به سمت بهبودی و افول این بیماری است و مسولین استان نیز در مصاحبه های خود هر کدام به این موضوع اذعان دارند ، هر چند نباید این موضوع باعث این بشود که مردم نسبت به رعایت نکات بهداشتی و تذکرات مسئولین امنیتی و انتظامی بی اعتنا بشوند .

روز گذشته نیز سازمان بهدشات جهانی طی مقایسه ای بین گرگان مرکز استان گلستان و شهر ووهان چین ، عنوان کرد : مردم گرگان نشان دادند که به سلامت خود و جامعه بیشتر از شهرهای دیگر اهمیت می‌دهند ، همین یک جمله باعث شد تا در فضای مجازی عنوان شود که شهر گرگان به ووهان چین لقب گرفته و از نظر رعایت و بیرون نرفتن مردم رتبه اول ایران نامیده شده و گفته شده که شهر گرگان تنها شهر ایران است که مردمانش واقعا به سلامت خویش و همشهریان خود اهمیت می‌دهند.

اگر 5 روز آینده پیک نداشته باشیم هفته اول اردیبهشت ماه پایان کرونا را اعلام می کنیم

در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد : اگر در فاصله ۱۰ تا ۱۵ فروردین به دلیل اتفاقات شب عید شاهد پیک شیوع کرونا در گلستان نباشیم ممکن است هفته دوم اردیبهشت پایان کرونا در استان را اعلام کنیم اما اگر پیک داشته باشیم تا هفته اول و دوم خرداد طول می کشد .

دکتر فاضل گفت : در حال حاضر خروجی های بیماران از بیمارستانهای استان بیشتر از ورودی بیماران است و تخت خالی در استان نیز موجود است ، تاکنون ۷۰ الی ۸۰ درصد مردم استان گلستان حدود یک میلیون و 100 هزار نفر  نکات بهداشتی را رعایت کردند به گونه‌ای که شیب بیماری کرونا در استان نزولی شده و این اتفاق بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه در مقطعی تعداد یک هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داشتیم،خاطرنشان کرد : روند همه‌گیری بیماری کرونا را در مقایسه با روزهای گذشته کندتر شده اما ویروس کووید 19 نشان داده که ویروس مرموزی بوده و ممکن است چنانچه مردم رعایت نکنند شاهد موج دوم این بیماری طی هفته‌های آینده باشیم اما اکنون شیب شیوع این ویروس در استان فروکش کرده است و جزو استان‌های هستیم که در شیب نزولی منحنی شیوع بیماری هستیم.

نگران پیک دوم کرونا هستیم

اما استاندار گلستان در گفت و گو با اصحاب رسانه متذکر شد : در پیک نخست کرونا در استان که اسفندماه با آن روبرو شدیم پنج هزار نفر مبتلا شدند و ممکن است در پیک دوم این تعداد چهار برابر شود اما امروز شرایط خوبی داریم و تعداد بیماران کم شده و تخت‌های بیمارستان‌های خالی‌تر شده است اما همچنان نگران پیک دوم در استان هستیم.

هادی حق شناس با هشدار به افرادی که روز طبیعت را هدف خود قرار داده اند ، گفت : هیچ راننده خودرویی در روز 13فروردین حق خروج از شهر را ندارد و در صورت تخلف 500هزار تومان جریمه و خودرو یک ماه توقیف می‌شود ، هر خودرویی به محض اینکه از منزل بیرون بیاید توقیف می شود.

حق شناس تصریح کرد : پلیس و دوربین‌های کنترل ترافیک راهداری در جاده‌ها خودرو‌هایی که از این مصوبات سرپیچی کنند را جریمه خواهند کرد ، همچنین معابر شهرها و روستاهای استان گلستان بیش از 7 بار ضدعفونی شده و خیران بیش از 13 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای شست و شو, کفن و دفن و نماز میت فوت شدگان بر اثر ویروس کرونا وجود ندارد و باید احترام اموات رعایت شود ، تصریح کرد :  طرح غربال گری در شهر ها به کندی پیش می رود اما غربال گری جمعیت ۸۷۰هزار نفری روستاییان با همکاری دهیاری ها, بخشداری ها و اداره کل روستایی انجام گرفته و لذا از خانوارهای شهری تقاضا داریم که سریعا مشارکت کنند.

جریمه 500 هزار تومانی 127 راننده در گلستان

فرمانده انتظامی استان گلستان نیز امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : طبق دستور مقام عالی انتظامی ، طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از نخستین دقایق جمعه (هشت فروردین ماه) در سطح استان گلستان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در صورت ضرورت تمدید خواهد شد و همکاری مردم با پلیس و دستگاه‌های مجری طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در سطح استان گلستان قابل تقدیر است .

سردار روح الامین قاسمی با بیان اینکه در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۲۵۲ نفر در ورودی و خروجی شهرهای استان مورد غربالگری قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد : ۱۲۷ مورد از رانندگانی که مفاد طرح را نادیده گرفته اند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده اند و ۱۴ دستگاه خودرو هم توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

قاسمی اضافه کرد :  همه راه‌های ارتباطی به تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی استان گلستان مسدود است و پیش بینی لازم برای کنترل تمامی راه‌های ارتباطی به تفرجگاه‌ها و مسدود شدن آنها در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه شده است .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.