1398-11-06 15:04
1875
0
67289
مهندس کوچکی در مصاحبه تفصیلی با گلستان ما :

هیچوقت در مدیریتم گرایشات قومیتی نداشته ام / از سال ۷۶ استخدامی نداشته ایم با محدودیت نیرو مواجه ایم

مدیر کل تعاون روستایی گلستان گفت : در تمام دوران مدیریتی ام گرایشات قومیتی نداشتم.

به گزارش گلستان ما ؛ هفته گذشته گزارشی از اداره کل تعاون روستایی استان گلستان با عنوان " در اداره کل تعاون روستایی استان گلستان چه می گذرد ؟ "در این پایگاه خبری منتشر شد که واکنش های مختلفی را در پی داشت .

مهندس کوچکی مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان نیز با اطلاع از این گزارش از خبرنگار گلستان ما خواست تا با نشست رودررو به واکاوی این مسائل بپردازد ، آنچه می خوانید ماحصل گفت و گوی دو ساعته ما با نورمحمد کوچکی مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان می باشد که متواضعانه ما را به حضور پذیرفت و پاسخ سوالات را داد :

سوال اول : علت برکناری سرایلو مدیر عامل جوان مینودشت  چه بود ؟ گفته می شود وی با فشار شما برداشته شده و  فردی بازنشسته و دیپلمه که زمانی مدیر عامل مینودشت بوده و کارنامه درخشانی نداشته و در زمان خودش کسری 220 میلیونی داشته را  مدیر گذاشتید ؟ در ضمن انتخاب ایشان طبق بررسی ها و گزارشات واصله  غیر قانونی و غیر فنی بوده ، چون باید از نظر قانون 3 نفر از طرف هیات مدیره پیشنهاد می شد و سازمان تعاونی روستایی باید در کمیته فنی بررسی کند ، در حالی که فقط یک نفر معرفی شده و این خلاف قانون می باشد ؟

جواب : سال گذشته چنین روزهایی بود که من از اداره گنبد کنار گذاشته شده بودم و به مدت چهل روز مسئول تعاون روستایی مینودشت شدم ، آنجا که رفتم حساب و کتاب ها خیلی بهم ریخته بود و مدیر وقت( سرایلو) نیز تحمیلی مدیر سابق بود ، دوستانه و به صورت مشورتی به این فرد گفتم شما نمی توانید بر این اوضاع مدیریت کنید لذا صلاح است که با هیات مدیره صحبت کنید و فرد جدید به عنوان مسئول سر کار بیاید.  بعد از آن بود که هیات مدیره نیز اقای رجبی را معرفی کرد ، اتفاقا آقای رجبی در این مدت حساب و کتاب ها را درست و با نقایص نیز برخورد کرد و کسری بجامانده را نیز وصول کرد .

جوهره مدیریت آقای رجبی فوق العاده بالاست ضمن اینکه شرایطی در مینودشت حکمفرماست که مدیران این شهرستان حتما باید خودی باشند و پذیرش از بیرون خیلی کم است ، من از شما می خواهم فقط سه ماه صبر کنید تا عملکرد آقای رجبی را ببینید ، بعد می بینید چه اقدامات خوبی انجام داده است.

هیات مدیره شهرستان تا سه نفر را معرفی می کنند ، جایی هم داریم که دو نفر را و جایی هم یک نفر ، اما مینودشت یک نفر را معرفی کرده ، هیات مدیره به نتیجه رسید کسی که اتحادیه را می تواند نجات بدهد رجبی است .

سوال دوم : زمان آقای گلدیزاده آقای غفور آق از طرف هیات مدیره شهرستان کلاله جهت مدیر عاملی شهرستان کلاله معرفی و کمیته فنی قبول کرده و با تایید سازمان او مدیر کلاله شد ، ولی بعد از یکسال قانون بازنشستگی از طرف دولت اعلام شد ،  چرا شما در این مدت یکسال مدیریتی خودتون اقدامی در جهت جابجایی نیروی بازنشسته و آوردن جوانان تحصیلکرده انجام ندادید ،  ضمن اینکه نامبرده علاوه بر مدیر عامل تعاون روستایی کلاله ، ریس دفتر نماینده گنبد بوده که این تداخل کاری باعث مشکلاتی شده بود ؟

جواب : غفور آق در تاریخ 26 شهریور 96 مدیر عامل کلاله شده یعنی زمان آقای گلدی زاده اما جابجایی وی با تصمیم هیات مدیره است و من دخالتی ندارم ، این هیات مدیره است که باید تصمیم بگیرد اما من بارها به آنها گفتم به دنبال مدیر عامل تحصیل کرده و جوان باشید  ، من به هیات مدیره اعلام کردم با تجربه ها و تحصیلکرده ها را بیاورید و ما هم دنبال انتخابات هستیم تا برگزار شود .

سوال سوم : بررسی ها نشان می دهد آقای شیر محمدلی مدیر سابق تعاون روستایی گنبد نیروی اخلاقی و فنی می باشد که قبلا در همدان بوده ، بعد از مدتی در علی آباد معاون اداره شهرستان بوده که در کارش خیلی موفق و خیلی ها ازش راضی بودند ، بعد از آمدن گلدیزاده ایشان به عنوان ریس شهرستان رامیان و آزادشهر منصوب می شود که در مدت خدمت ایشان خیلی از ایشان راضی بودند اما گلدی زاده او را رئیس گنبد می کند و جای شما می گذارد اما وقتی شما مدیر شدید او را برکنار کرده و در حد معاونت شهرستان علی آباد تنزل دادید؟ آیا در مدیریت ، مسائل شخصی رو دخالت دادید؟

جواب : شیرمحمدلی 14 ماه رئیس اداره شهرستان گنبد بود ، در اداره گنبد دو نیروی خانم و چهار تا آقا داریم ، آقای سارلی معاون اداره گنبد دانشجوی دکتری است ، قوانلو که مدرک لیسانس دارد ، یکی از معاونین اینجاست و رحمت پور که فوق لیسانس داشت را آوردیم اینجا لذا در گنبد هر چی دنبال نیرو گشتیم پیدا نکردیم لذا به تهران نامه زدیم و خلاصه پرونده را هم مطالعه کردند و آقای پورقاز را به جای شیرمحمدلی انتخاب کردند که فوق دیپلم داشته و جانباز انقلاب است ، من در مدیریت و کارم حتی برادرم را نمی شناسم لذا این صحبتهایی که می کنند که پورقاز رفیق شفیق من است را قبول ندارم.

در خصوص اینکه گفته اند با پورقاز در بحث فروش زیتون همکاری دارم باید بگویم که پورقاز دو ماهه آمده سر کار ، داستان زیتون کاری اش را می دانم اما نمی دانم چقدر برداشت می کند و چیکار می کند ، ایشان باغدار هست و کار خودش را می کند و بنده هیچ اطلاعی ندارم و به من ارتباطی هم ندارد.

سوال چهارم : جریان مدیریت انتخابات هیات مدیره استان چی بود؟ چرا نیروهای جوان را در مجموعه نمی گذارید و آدمهای کم سواد را در مجموعه هیات مدیره استان مدیریت می کنید از جمله حذف شهرستانی چون گنبد با یک رای و آزادشهر و آوردن فردی که گفته می شود رفیق شماست؟

جواب : در مورد آقای آنه توماچ بگویم وی فوق دیپلم خود را سال 89 از دانشگاه آزاد گرگان گرفت ،  مضاف بر اینکه پنج تا تشکل در رای گیری برای انتخاب وی ، عضو هیات مدیره اتحادیه استان هستند ،  این 5 تا عضو می توانند دکتر هم انتخاب کنند ، می توانند دیپلم هم انتخاب کنند  ، از این پنج تا سه فارس و دو تا ترکمن هستند  ،  حتی به من گفتند چه کسی را انتخاب کنند من گفتم هر چی خودتان انتخاب کردید ، به بنده ارتباطی ندارد ؛ گنبد خودش یک رای آورده بود ، رامیان 5 رای و علی آباد هم 5 رای. من توی هیچ انتخاباتی دخالت نمی کنم که شما به فلانی رای بدهید یا ندهید !

سوال : آیا حاضرید یک نشست خبری با اقای آنه توماج گذاشته شود و شرحی از عملکرد هیات مدیره استان به افکار عمومی ارائه دهید ؟

جواب : بله ، هماهنگ می کنم هیات مدیره را ببینید ، زمان انتخاب توماج من مکه بودم و اینجا نبودم . گفتم خودتان به هر نتیجه ای رسیدید، همان است چون فردا روزی خروجی کار اتحادیه را باید خودتان پاسخ بدهید .

سوال :  علت نگه داشتن آبدارچی و راننده که در سال 96 بازنشسته شدند چیست؟ چرا نمی گذارید نیروی جدید به مجموعه اضافه شود ؟

جواب : اداره یک ریال بودجه به ما نمی دهند ، آبدارخانه را با یک میلیون تومان و راننده را با ماهی یک و نیم میلیون تومان نگه داشتیم ، از NGO ها و شرکت ها می گیریم تا به اینها بدهیم .

سوال : گفته می شود دو تا برادرزاده خودتان را یکی در نظام صنفی و یکی در انبار اتحادیه گنبد بکارگیری کردید در حالیکه خیلی بیکار تحصیلکرده در گنبد داریم ؟

جواب  : اسلام کوچکی اواخر دهه 70 در روستای خودمان در شرکت تعاونی ( امان قره جه) مشغول بکار شد ، در خصوص علی هنرمند باید بگویم که ما سعی کردیم او را حفظ کنیم حتی سفارش کردیم چون او و پدرش خیلی برای تعاون روستایی و شرکت زحمت کشیده بودند .

 برادر زاده دیگر من امیر سرباز امریه نظام صنفی گنبد کاووس بود و بعد از اتمام خدمت چون لیسانس حسابداری داشت به صورت قرار دادی جذب آنجا شد و من هیچ دخالت یا سفارشی در این زمینه نکردم و هیات مدیره نظام صنفی هستند و می توانید از آنها بپرسید .

سوال : گفته می شود در انتصابات گرایش های قومیتی را لحاظ می کنید تا شایستگی ؟

جواب : از زمانی که آمدم ده تا انتصاب داشتم که چهار تا ترکمن هستند ، ای کاش می گفتند که فلانی به توانمندی های اداره خود تکیه نکرده و از سازمان دیگری نیرو آورده تا بیان چنین چیزهایی ،  ما در گرفتن نیرو محدودیت هایی داریم .

آنهایی که چنین ادعاهایی را مطرح می کنند خوب بدانند آقای خاندوزی مدیر عامل قبل از خرمالی بود  ، مدیر قبلی به من گفت خاندوزی را بردار و خرمالی رو بذار ، من رئیس اداره بودم گفتند فشار بیار تا این کار انجام شود ، منتهی من گفتم به صلاح نیست ، خاندوزی بهتر است ، مدیر قبلی دید که با فشار به من نمی تواند جابجایی های مد نظر خود را انجام دهد بعد از 17 سال مرا برکنار کرد .

از آقای خاندوزی سوال کنید ، او مدیر عامل من بود ، فشار آوردند  که او را برداریم ، گفتم من او را دست نمی زنم ، مدیر پاکدستی است ، الان هم هیات مدیره را گفتم محسن حقانی را قائم مقام بگذارند بچه پاکی است . قوانلو لیسانس حسابداری اونجا معاون است . انتصابات قومیتی توی ذات من نیست  ، الان سه تا معاونم فارس هستند ، توی مخیله من نمی گنجد که فارس و ترکمن کنم ، آقای حق شناس حسابرس استان است  ، قبلش پقه بود ، با برداشتن پقه کلی جو علیه من درست شد اما تسلط آقای حق شناس به کارش باعث شد تا او را بگذارم .

یک مشکل دیگر ما اینست که نیروی استخدامی نداریم ، کل نیروهای سازمان ما 83 نفرند ، آخرین استخدامی اداره استان سال 76 بوده است . استخدام در اختیار من نیست و اگر چنین مباحثی وجود دارد باید در کلان سوال کنید . الان 60 درصد پست های ما خالی است ، یا من باید از جهاد کشاورزی نیرو بگیرم که قطعا نیروهای خوب را نمی دهند البته هر مدیری باشد اینکار را می کند ، ما با 45 درصد ظرفیت داریم کار می کنیم . قراردادی و پیمانی داریم اما نمی توانیم آنها را برای پست های خالی  بکارگیری کنیم.

سوال : علت جابجایی مدیر آق قلا چه بوده است ؟

جواب : در مورد آقای منقوش از تهران نامه آمده که باید به پست استخدامش اش برگردد ، به منطقه خودش تعاون روستایی کردکوی و انجا فعلا کارشناس مسئول هست و برنامه داریم در اینده در جاهای دیگر از ایشان استفاده کنیم .

سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و دستگاه های دولتی می توانند بیان بازرسی کنند ، در مسائل مالی شفاف هستم  و استقبال می کنم چون به خودم اعتماد دارم و با کمال میل می پذیرم .

سوال : اداره تعاون روستایی سوییت 400 متری در بلوار گلشهر دارد که بلاستفاده افتاده است ، چرا برنامه ای برای آن ندارید  ؟

جواب : اتفاقا من تهران رفتم و پیشنهاد دادم برای این قضیه که اگر بشود یک انبوه ساز آن را دوباره بسازد چون سه خوابه و قدیمی و بزرگ است و فعلا خانه سازمانی است .

سوال : داستان سرک 5 میلیاردی کلزا چیست؟

جواب : این موضوع به اداره کل استان ارتباطی ندارد ، خرید محصولات با اداره غله است اما چون امکانات نگهداری نظیر سوله را ندارند تعاون روستایی به عنوان مباشر نسبت به خریداری محصول اقدام می کند ، وقتی محصول در انبار جمع شد خریداران می آیند ، اینجا شرکت مختار است با قیمتی مناسب یا بیشتر این محصول را به شرکت خریدار بفروشد ، این هنر مدیر است که برای سهامدارن شرکت خودش سود بیشتری کسب کند و هر چقدر هم بگیرد در جیب شرکت و سهامدارانش هست و یک ریال هم به اداره کل نمی رسد .

انتهای پیام /

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.