1398-08-23 15:01
4585
1
66287
حاشیه های یک نامه جنجالی ؛

درخواست غیر قانونی چراغعلی از مدیر کل اوقاف / آیا نورمفیدی دشمن جوانگرایی است ؟ / وزیر کشور ورود کند

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان در اقدامی غیر قانونی و فامیل سالارانه از مدیر کل اوقاف خواست دو نفر به تعداد هیات امنا مسجد عسکریه گرگان پارس اضافه کند .

به گزارش گلستان ما ؛ عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان طی نامه ای به سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف از او درخواست غیر قانونی کرده است .

چراغعلی در این نامه خود را در مقام مشاوره با آیت الله نورمفیدی و مدیر کل اطلاعات قرار داده و نتیجه گیری کرده که تعداد هیات امنا مسجد عسگریه گرگانپارس به هفت نفر افزایش پیدا کند که این کار ، امری غیر قانونی است .

نکته جالب اینجاست که چراغعلی گفته اضافه کردن دو نفر به هیات امنا موجود با نظر امام جماعت این مسجد باشد .

واقعا به کجا داریم می رویم ؟

رهبر معظم انقلاب درباره گام دوم انقلاب توصیه کردند که از جوان مومن انقلابی مسلط در حوزه های مختلف استفاده شود ، یکی از این عرصه ها هیات امنا مساجد است ، بر همین اساس هیات امنا مسجد عسکریه گرگانپارس در پی درخواست های مردمی و اهالی محل تغییر یافته و چند چهره جوان به آن اضافه شدند .

متاسفانه نفوذ جنبش پیرمردی و البته تجمع سیاسیون در این مسجد باعث شد تا این تغییرات را بر نتابند و با جلو دادن سید رضی قدس علوی امام جماعت این مسجد سعی دارند با انحصار طلبی و تمامیت خواهی ،  جوانان را کنار زده ، خود همچنان بر مصدر کار بمانند .

متاسفانه معاون سیاسی امنیتی استاندار در نامه ای به جمعی از نمازگزاران اشاره کرده که هیچ نام و نشانی ، امضا و اسمی از آنها در میان نیست جز چند عضو قبلی هیات امنا که برخی از انها از اقوام نسبی آقای چراغعلی هستند ، سوال اینجاست اگر تعدادی دیگر از اهالی محل نامه ای بزنند و از هیات امنا سابق گلایه کنند ، آیا ایشان پیگیری خواهد کرد ؟

طبق قانون ؛ انتخاب اعضای هیات امنا مساجد موقوفی با اوقاف شهرستان بوده و تعداد اعضا نیز بین سه تا پنج نفر می باشد ، هر فرایندی غیر از این بوی دخالت ، نفوذ و فامیل سالاری را می دهد و این اصلا در شان مدیری مثل آقای چراغعلی نیست که در افکار عمومی او را با چنین صفاتی توصیف کنند.

ضمن اینکه آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان باید مدافع حقوق جوانان باشد و نه این مسجد ، بلکه مساجد دیگر شهر گرگان را نیز در یابد که حضور برخی پیرمردها و رفتارهای نامانوس باعث رویگردانی جوانان از مساجد شده است . قطعا آمار و اخبار به اشتباه و کانالیزه به آیت الله نورمفیدی می رسد وگرنه بعید است که ایشان توصیه به بی قانونی کند و بگوید دو نفر به هیات امنا اضافه شوند .

نکته مهم اینکه آقای چراغعلی به چه دلیل می گوید دو نفری که قرار است به هیات امنا اضافه شوند با نظر امام جماعت مسجد باشد ، مگر نمی دانند سوابق امام جماعت مسجد چیست و از طرفداران کدام جریان سیاسی است و مسئول دفتر کدام مرجع سیاسی و طرفدار فتنه در گرگان بود ؟

به نظر می رسد  زدن این نامه گاف بزرگی برای چراغعلی به شمار می رود و دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور هر چه زودتر به این موضوع ورود کند و نگذارد جوانگرایی دستمایه مسائل سیاسی قرار بگیرد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمدحسن یزدانی

در عجبم . این آقا یک مهندس معمار هست . در کار سیاسی و امنیتی و اجتماعی هیچی حالیش نیست . متاسفم از مسئولین که ایشان را انتصاب کردند

1
0
پاسخ
1398-08-29 16:30

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.