1398-08-14 09:54
2741
0
66177
فرماندار گرگان :

به دنبال تغییر برند روستای زیارت از ساخت و ساز غیر مجاز به الگوی کشت گیاهان دارویی هستیم

فرماندار گرگان گفت : در سنوات گذشته با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت عملا یک پیام دیگر موضوع گردشگری و توریست را تحت الشعاع خود قرار دارد ، حال بنا داریم این روستا را الگوی کشت گیاهان دارویی کنیم.

به گزارش گلستان ما ؛ محمد حمیدی فرماندار شهرستان گرگان در بازدید از زمین های زیر کشت زعفران در روستای زیارت گفت: کشت گیاهان دارویی در اولویت روستاهای شهرستان قرار می گیرد .
 
حمیدی افزود: در فاز اول اجرای گیاهان دارویی روستاهای زیارت ، شاهکوه و چهارباغ در دستور کار قرار گرفتند .
 
فرماندار گرگان گفت: کمیته گیاهان دارویی شهرستان با ترکیب 13 نفر از اهالی روستای زیارت انتخاب گردیدند و شروع کار آنها نیز کشت زعفران بوده و امروز نیز در حال برداشت این محصول می باشند .
 
 حمیدی افزود: در راستای حمایت ،ترویج وفرهنگ سازی و بومی سازی این محصول 50میلیون تومان از اعتبارات جهاد کشاورزی به منظور در اختیار قرار دادن پیاز رایگان زعفران تحصیص داده شد که در این راستا 58نفر در 58قطعه در مجموع بالغ بر 3/5 هکتار از مزارع زیر کشت زعفران قرار گرفت.
 
 
وی یادآور شد: در سنوات گذشته با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت عملا یک پیام دیگر موضوع گردشگری و توریست را تحت الشعاع خود قرار دارد و امیدواریم با به نتیجه رسیدن و توسعه گیاهان دارویی از جمله زعفران و گل گاوزبان بتوانیم طور دیگری این مناطق را در استان و کشور معرفی نماییم .
 
 
فرماندار گرگان افزود:ترویج و کشت گل گاو زبان یکی دیگر از برنامه های ما در شهرستان می باشد که در حال حاضر نیز  15هزار اصله گل محمدی در روستای زیارت کشت شده است .
 
 
وی خاطر نشان کرد : امیدواریم با کشت گیاهان دارویی ،ساخت و سازهای غیر مجاز را به سمت کشت این گیاهان تغییر دهیم و درآمد پایدار را در این روستاها شاهد باشیم .

کشت گیاهان دارویی در اولویت روستاهای شهرستان گرگان قرار می گیرد

کشت گیاهان دارویی در اولویت روستاهای شهرستان گرگان قرار می گیرد

کشت گیاهان دارویی در اولویت روستاهای شهرستان گرگان قرار می گیرد

کشت گیاهان دارویی در اولویت روستاهای شهرستان گرگان قرار می گیرد

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.