1398-07-24 13:49
1394
0
65916
یادداشت سردبیر :

تاثیرات مخرب آمدنیوز برای گلستان

موج سواری بر سیل گلستان و انعکاس اخبار نادرست جهت دار به همراه تخریب مقامات قضایی و سپاهی استان و دامن زدن به مسائل قومیتی از جمله تاثیرات مخرب کانال ضد انقلاب آمدنیوز در استان گلستان بود.

به گزارش گلستان ما ؛ یادداشت سردبیر –  خبر بازداشت روح الله زم مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز که طی سالهای گذشته موجی از تحرکات رسانه ای خباثت آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران را رهبری می کرد ، باعث خوشحالی همه گروه های سیاسی، اجتماعی و البته مردم شد .

این کار از آنجایی یک پدیده نادر محسوب می شود که پیشتر فقط درباره عبدالمالک ریگی دیده و شنیده بودیم که با یک تدبیر دقیق اطلاعاتی و عملیاتی دستگیر شد. اما دستگیری روح الله زم با تدابیر امنیتی پیچیده و چندلایه ای که در فرانسه داشت بیش از همه اقتدار شبکه های اطلاعاتی ایران به خصوص سازمان اطلاعات سپاه در مقابله با دستگاه های طلاعاتی سیا، موساد و فرانسه را نشان داد.

اما آمدنیوز چه بود و چه کرد ؟

روح الله زم با این نظام غریبه نبود ، او پسر فردی بود که سال ها در نظام جمهوری اسلامی مدیریت کرد و به دلیل نزدیکی با سران نظام از جمله هاشمی رفسنجانی، روحانی و... از جزئیات نظام و نقاط ضعف آن آگاهی داشت .

با این دانش اولیه به همراه همکاری تعدادی از منتقدین داخلی و ضد انقلاب، سوار بر موج بدبختی های مردم شد و هر حادثه ای را به بی عرضگی و بی مدیریتی نظام نسبت داد تا بتوانند همگام با اپوزوسیون خارج نشین کار نظام را یک سره کنند، ساده انگاری است که او را در این کار تنها بدانیم و او همراهان داخلی و متنفذ در ارکان حکومت نداشته باشد.

آمدنیوز در اعتراضات دیماه سال 96 سوار بر موج اعتراضات شد و با تهییج و تحریک مردم حتی به ساخت سلاح و مواد آتش زا سعی در برافروختن و تداوم اعتراضات داشت و دامنه این کار را با پست های مجعول و دروغ گسترش می داد.

با رصدی بر مطالب این کانال متوجه شدیم که آمدنیوز بیش از 100 مطلب درباره استان گلستان منتشر کرده است که عمده آنها ناظر به مسائل سیل در ابتدای سال در این استان بوده است. آمدنیوز از آب گل آلود سیل ماهی گرفت و هر طور خواست آن را نشان داد ، سعی می کرد همراهی مسئولان نظام و مدیران دولتی از جمله هلال احمر، فرمانداری و سایر ادارات را کمرنگ نشان دهد .

علیرغم حضور نیروهای سپاه ، ارتش و انتظامی در مناطق سیل نشین و حضور جدی بسیجیان و دانشجویان در اردوهای جهادی و کمک به مردم سیلزده و محروم ، این کانال ضد مردمی، هیچگاه این موارد را نشان نداد و سعی می کرد حاشیه های سیل نظیر دستگیری نوریزاد در استان گلستان و بی عرضگی نظام در رسیدگی به سیلزدگان را برجسته کند.

نکته مهم دیگر که جای تامل دارد اشتیاق شدید این کانال به انتشار مطالب مختلف علیه مناف هاشمی استاندار وقت گلستان بود که همراهی برخی کانال های استانی و کشوری می تواند به عنوان یک سرنخ دست مراجع نظارتی تلقی شود، آمدنیوز چندین پست راجع به مناف هاشمی کار کرد و کینه ها را تا آنجا پیش برد که به دروغ و تهمت نوشت : " آقای مناف هاشمی برای درمان شیمیایی به سوئد رفته بودی یا دیدار با «...» دوست دختر قدیم‌ و سازماندهی اموالت در سوئد؟ " .

البته آمدنیوز نیم نگاهی هم به تعارضات قومیتی استان گلستان هم داشته و در یکی دو مورد به برجسته سازی دیدگاه های مولوی گرگیج در نماز جمعه اهل سنت استان می پرداخت . جای تعجب بود که این همه ائمه جمعه اهل سنت ترکمن در استان گلستان بودند اما آمدنیوز فقط مطالب مولوی گرگیج را انعکاس می داد که این نشان می دهد این کانال به دنبال ایجاد تفرقه بوده است .

آمدنیوز همچنین در بمباران مقر نیروهای ایرانی در فرودگاه نظامی «تیفور» سوریه توسط ارتش اسراییل که منجر به شهادت مدافع حرم حجت الله نوچمنی شد نوشته بود که یکی از سرداران سپاه، گرا این نقطه را به نیروهای اسراییلی داده بود و عنوان کرده بود که این فرد سردار صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان بود که این خبر نیز دروغی بزرگ و حاشیه ساز برای استان بود.

دروغ پردازی در خصوص احکام قضایی استان و تهمت به مقامات قضایی و انتظامی استان به همراه تحریک به بدحجابی و مقابله مدنی با احکام صادره قضایی در خصوص ورزش کوهنوردی و پیاده روی و ... نیز از اقداماتی بود که آمدنیوز برای گلستان کم نگذاشت .

آمدنیوز هر چه که بود نیت خیر نداشت وگرنه در داخل همین کشور هم می توانست با نگاه انتقادی به مسائل خیلی از مشکلات کشور را حل کند ، روح الله زم با حمله به جمهوری اسلامی نگاه دشمنان سیاسی و اقتصادی ایران را به خود جلب کرد و از حمایت دلارهای سعودی نیز بهره برد و در حالیکه مردم ایران در سختی و مشقت بودند ، او در اروپا به خوشگذرانی و ولنگاری مشغول بود و حالا باید مکافات کارهایی که کرده را بکشد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.