1403-01-31 09:03
911
0
65847
یادداشت؛

نقض ارکان شرعی و قانونی وزارت اطلاعات!؟ / آقای روحانی! در وزارت اطلاعات فقط جناح انقلاب وجود دارد و بس

 آقای روحانی! در وزارت اطلاعات فقط جناح انقلاب وجود دارد و بس. نباید ارکان شرعی و قانونی وزارت اطلاعات را نقض کرد.

به گزارش گلستان ما؛  آقای روحانی روز سه شنبه با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت اطلاعات دیداری داشته است(به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری) که در مورد فلسفه ، مناسبت زمانی اش و اهداف این دیدار  سوالات بسیاری مطرح است . بالاخص اینکه از بخشی از سخنان مطرح شده در این جمع نیز بر می آید که به موضوعاتی و مسائلی نیز غیر مستقیم پاسخ داده اند که البته این موضوع این وجیزه نیست و در جای خودش به آقای روحانی در خصوص تشکیل جامعه اطلاعاتی ذیل ستادکل نیروهای مسلح پاسخ خواهیم داد.

به غیر از اینکه بعض فرازهای سخنان منتشر شده ، بشدت از ضعف حقوقی رنج می برد و حتی در مواردی به قانون اساسی استناد می شود که مبنای آن چیز دیگری است ؛ بلکه حتی در بعض موارد اصول قانون اساسی و قانون تاسیس وزارت اطلاعات را تحریف معنوی و مادی می کنند تا بتوانند یک نگاه غیر اصولی از وزارت اطلاعات را به تصویر بکشند که از یک مدعی حقوقدانی کاملا بعید است.

image 2019 10 9 9 34 35 150 ykW Copy

حسن روحانی در این دیدار در عین حالی که از : " شرعی، قانونی و همچنین مردمی عمل کردن، [بعنوان] سه رکن اصلی فعالیت و ماموریت‌های وزارت اطلاعات " یاد می کنند؛ اما در تحریفی آشکار ماموریت اصلی! وزارت اطلاعات را حفظ نظام، کشور، امنیت ملی و منافع مردم می دانند! حال آنکه

1- اولا براساس ماده ۱ قانون تاسیس واجا ؛ وزارت اطلاعات اساسا : "به منظور کسب و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی و حفاظت اطلاعات و ضد جاسوسی و به دست آوردن آگاهیهای لازم از‌وضعیت دشمنان داخلی و خارجی جهت پیشگیری و مقابله با توطئه‌های آنان علیه انقلاب اسلامی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران " تشکیل گردیده است.

فلذا حذف مقابله با توطئه های دشمنان داخلی و خارجی جهت پیشگیری و مقابله با توطئه های آنان علیه انقلاب اسلامی خود علاوه بر نقض یک رکن قانونی این وزارتخانه ، اعمال سلیقه فردی شخص  روحانی و بالاخص نگاه ایشان راجع به انقلاب و انقلابی گری را به تصویر می کشد که در ۶سال گذشته نسبت به مدیریت ستادی وزارت اطلاعات مطرح می شده است .ضمن اینکه آنالیز کمی و کیفی کلمات منتشر شده از این دیدار همین موضوع را به مخاطب القا می کند !

2 - ثانیا به استناد اصول پنجم ، پنجاه و هفتم ، ذیل یکصد و هفت و بند یکصد و ده و همچنین یکصد و سیزده قانون اساسی ، امامین انقلاب اسلامی ،وزارت اطلاعات را یک وزارت انقلابی و تابع سیاست های نظام حاکم می دانسته و می دانند و نه یک دولت و دیدگاه مادون رئیس آن و یا جریان و جناح وابسته بدان.

image 2019 10 9 9 34 31 109 dDr

در همین ارتباط و بر مبنا و اصول یاد شده قانونی، امام خامنه ای در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات در فروردین سال ۹۷ و پیش از وقوع شبه فتنه اقتصادی(براندازی) براساس مدل اندونزی _که شهریور ۱۳۹۴ ذیل نفوذ اقتصادی به عملیاتی شدن این مدل هشدار داده بودند _ ضمن اشاره به شکل‌گیری وزارت اطلاعات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه آحاد وزارت اطلاعات پدید آمده‌ انقلاب و فرزندان امام و انقلاب هستند، فرموده بودند : " بر همین اساس وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن باید همواره صد درصد انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند." و در ادامه تاکید نموده بودند که :" در همه جای دنیا، دستگاه‌های اطلاعاتی تابع سیاست‌های نظامِ حاکم بر کشورها هستند." و  با تأکید بر اینکه چارچوب سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی را امام(ره) مشخص کرده و این چارچوب براساس وصیت‌نامه و فرمایشات ایشان شکل گرفته است، افزودند:" در این چارچوب، رهبری هم بخشی از نظام است و نه خودِ نظام." و در پایان ضمن اینکه تاکید نمودند که هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است، افزودند:" در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن، جناح انقلاب است."

با این وصف در متن انتشار یافته از سخنان دکتر روحانی در دیدار با مدیران عالی وزارت اطلاعات ،نقض آشکار ارکان قانونی و شرعی وزارت اطلاعات اینگونه به ذهن متبادر می شود که جای دارد یا عین اظهارات بدون کم و کاست منتشر شود و یا اینکه دفتر وی یا روابط عمومی وزارت اطلاعات گزارش رسمی و اصلاحی از این دیدار منتشر کند.

image 2019 10 9 9 34 31 109 dDr

در غیر اینصورت با عنایت به وابستگی های جریانی و حزبی شخص  روحانی و نگاه شخصی وی و نزدیکانش راجع به انقلاب اسلامی ؛ قضاوت دیگری راجع به چرایی رویکرد و عملکرد وزارت اطلاعات در ۶سال گذشته خواهد شد و البته چنین قضاوت هایی شده است!!! و امروز بیش از هر زمان دیگری برای اصلاح آن ، لازم است که مدیران دلسوز وزارت اطلاعات _که خود را تنها  تحت بیعت حضرت آیت الله خامنه ای ولی امر  زمان می دانند _ جناح انقلاب را بصورت نمایان احیا کنند و پرچم آنرا مقتدرانه بیفرازند.

یادداشت: حسن بیارجمندی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.