1398-07-12 11:42
812
0
65762
پای رنج نامه رستوران دارهای کمربندی گرگان ؛

زخم اجرای نادرست طرح های عمرانی بر پیکره شعار سال / ناراحتی رستوران دارهای کمربندی غربی گرگان از ویژه بینی ها

در سال رونق تولید با بازگشایی ورودی قبلی محور رستوران های کمربندی از بیکاری کارگران واحدهای در آستانه تعطیلی جلوگیری شود.

به گزارش گلستان ما ؛ ابتکار ایجاد ورودی مخالف در مسیر یکطرفه رستوران های کمربندی  مسافران برای توقف کوتاه در گرگان برای صرف غذا در محدوده رستوران داران گرگان که در محور ترمینال به پمپ بنزین قرار دارد منجر به ویژه بینی برای یک یا دو رستوران در این منطقه شده و سایر کسبه این صنف از این اقدام گلایه مند هستند .

آنها انتظار دارند که این بلوار در این مسیر برداشته شود و یا اینکه مسیری که در ابتدای سال 97 به بهانه گردش به راست خودرو بلوار کشی شده بود را باز کنند ضمن اینکه این سوال در اذهان بی پاسخ مانده که اگر این ورودی منع قانونی داشته چرا ورودی در ابتدای محور میدان پمپ بنزین که برای ورود باید تغییر  مسیر ناگهانی داد و بسیار پر خطرتر است باز شده است.

اقدامات و تدابیر مسئولان استان گلستان به ویژه گرگان بعنوان یکی از مناطق دارای ظرفیت و استعدادهای طبیعی پذیرش گردشگر طی سالهای اخیر که با هدف افزایش مدت زمان توقف مسافران انجام گرفته است با مسدود کردن ورودی دهها رستوران باعث جمع شدن بساط رستوران ها به ویژه در مسیر ورودی گرگان که با استقرار واحدهای جدید پذیرایی  در حال تبدیل شدن به مجتمع رستوران داران گرگان بود .

در صورت  عدم بازنگری سریع در این خصوص و بازگرداندن مسیر به همان یکطرفه بی شک علاوه بر هدر رفت سرمایه گزاری میلیاردی کسبه این صنف و منجر به تعطیلی واحدها و بیکاری کارگران آنهم در سال رونق تولید خسارت جبران ناپذیری به جذب گردشگر و توریست در این منطقه خواهد زد.

"علی یزدانی" یکی از رستوران دارن محور کمربندی به مفتح در این خصوص با درخواست از مسئولان ذیربط تقاضای بررسی تبعات و پیامد های منفی و تجدید تظر در این خصوص اظهار کرد : حدود 35 سال است که در این صنف مشغول به فعالیت هستم و در این مدت همه چیز را برای خود نخواستم و با هدف گزاری مشارکت در فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه در حوزه تحت مدیریت خود در رستوران ها با ایجاد فرصت اشتغال افرادی که نیازمند توجه بیشتر بوده افرادی که بدلیل بیماری اعتیاد از جامعه طرد شده بودند گره از کار عده ای بگشایم  ولی متاسفانه با این ابتکار عمل مسئولان علاوه بر اینکه به کسب و کار ما قفل زدند  اقتصاد ما را با چالش رو به رو کردند.

وی تصریح کرد: هیچ جای دنیا را پیدا نمی کنید که لاین کند رو  به یک بلوار دو طرفه تبدیل شود و لذا به دلیل این نقص شاهد تصادفات زیادی در این منطقه هستیم و در برخی فصول نیز ترافیک سنگینی در این محور حاکم می شود و سوال اینجا است که چرا باید چنین تخلفی آشکار و کاملاً قانونی در این منطقه اتفاق بیفتد.

با بستن ورودی کمربندی به محور رستوران ها ۶۰ درصد از مشتریان رستوران را از دست دادیم

این رستوران دار گرگان می گوید: در ابتدای سال 97 این محور باز بود و پس از آنکه این محور بسته شد تقریبا 60 درصد از مشتریان خود را از دست دادیم و علت آن است که بسیاری از مشتریان و مسافران برای رسیدن به رستوران با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

بازگشایی ورودی مخالف در مسیر یکطرفه رستوران های کمربندی گرگان با کدام استاندارد و منطق ترافیکی ایجاد شده است ؟

یزدانی تاکید کرد: تنها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و کمک به حل مشکلات آسیب های اجتماعی در طول این سالها اشتغال برای 50 نفر از افرادی که از اعتیاد رهایی یافته بودند به وجود آوردم و همیشه تلاش کردم که در تخصصی که دارم در هر جای استان گره ای وجود داشته باز کنم و لذا این مکان را اجاره و در این محور رستوران راه اندازی کردم.

"غلامرضا آسیایی" یکی دیگر از رستوران داران این منطقه می گوید: نزدیک 10 واحد صنفی در این منطقه فعال است و تنها برخی از همکاران ما که بریدگی رو به روی آنها باز شده چرخشان می چرخد و شاید از نزدیک به 50  مشتری که برای آنها می رود یک نفر سهم ما می شود.وی تصریح کرد: ما نیز مالیات، عوارض وشهرداری  پرداخت می کنیم و چرا باید شرایط ما به گونه ای باشد که کاسبی ما کساد شود.

این رستوران دار یادآور شد: اگر گردش به راست تخلف است برای همکاران ما نیز تخلف است و یا این بلوار برداشته شود و یا اینکه ورودی محور از سوی زنگی محله باز شود.

در ساعت اوج کار رستوران مشتری نداریم

"عبدالعزیز قریشی" یکی از رستوران داران با نشان دادن ساعت خود بیان کرد: در ساعت اوج پذیرش مشتری هستیم ولی من یک مشتری هم در رستوران خود ندارم و درخواست دارم مسئولان سنگ پیش پای ما نیندازند و این مسیر را بازگشایی کنند.

وی متذکر شد: نزدیک دو سال است که این مجموعه را راه اندازی کردم و در زمانی که ورودی در رو به روی مجموعه ما وجود داشت مشتریان خوبی داشتیم ولی از زمانی که با بلوار این ورودی مسدود شده وضعیت اقتصادی ما بهم ریخته است.

این رستوران دار بیان کرد: حال برای اینکه مسافران و مشتریان به رستوران ما بیایند از ورودی ترمینال وارد مسیر شوند که بسیاری از این افراد به دلیل عدم آگاهی صرف نظر می کنند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.