1398-07-09 09:17
1125
0
65725
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد:

مرگ ۱۱ مادر باردار گلستانی در سال 97/ تشریح جزئیات مرگ مادر باردار بندرگزی

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مادر بارداری که دچار یک مشکل نادر شده بود که یک حاملگی داخل رحم و یک حاملگی خارج رحم داشت، بنده به همراه یک گروه شش نفره، تیمی برای نجات وی تشکیل دادیم و تلاش ها انجام شد اما نهایتا این مادر فوت کرد.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان صبح امروز سه شنبه ۹ مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ۱۱ مرگ مادر باردار در استان داشتیم و این ششمین مرگ مادر باردار در استان گلستان بود و اینکه گفته می شود در راه انتقال به گرگان بود درست نیست.

وی افزود: بنده در مراوه تپه در حال بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی بودم کن این موضوع را به من خبر دادند ، مریض دچار یک مشکل نادر شده بود ، یک حاملگی داخل رحم و یک حاملگی خارج رحم داشت .

فاضل اضافه کرد: وجود جنین در خارج از رحم باعث شد تا به تخمدان فشار بیاورد و پاره شود و خون به صورت لخته شده در آمد. این مریض چون درد داشت به بیمارستان و پزشک مراجعه می کند و دکتر به او می‌گوید که این درد زایمان است و مشکلی نیست ، در سونوگرافی هم چون چند لخته خون بود ، جنین دیده نشد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: این خانم به منزل خود مراجعه می کند اما چون دردش زیاد بود دوباره ساعت سه شب به بیمارستان منتقل می شود و دکتر اسکندریان و دکتر رمضان پور بر تخت وی حاضر می شوند و از دستگاه cpr و تنفس مصنوعی و شوک استفاده می کنند .

وی تصریح کرد: بیمار با هوشیاری ۳ و فشار ۸ به ICU منتقل می شود، همزمان من در مراوه تپه بودم که شش صبح به من گزارش این موضوع را دادند ، به جراح گفتم دوباره ببریدش اتاق عمل چون فشارش بالا و پایین می شد، گفتم بچه را بی خیال بشید ولی مادر را نجات بدهید.

فاضل اذعان داشت: از طرفی مردم در شهرهای کوچک معمولا فکر می کنند اگر گرگان یا تهران ببرند مشکل مرتفع می شود لذا قبول کردیم که به گرگان بیاورند و بنده به همراه یک گروه شش نفره، تیمی برای نجات وی تشکیل دادیم و تلاش ها انجام شد اما نهایتا این مادر فوت کرد، این‌ موضوع خیلی نادر است و حتی برخی حاملگی های خارج از رحم داشتیم که منجر به فوت شده است و این فقط در مرحله سونوگرافی قابل تشخیص است وگرنه خیلی سخت است که پزشک بتواند چنین موضوعی داخلی را تشخیص دهد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.