1398-06-26 12:10
572
0
65503
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد

افزایش ۲,۵ برابری تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان گلستانی

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: امسال تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان نسبت به سال گذشته ۲,۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش گلستان ما، اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در جلسه هماهنگی با روسا و مدیران امور شعب بانک‌های عامل استان گفت: مسئولان کشور باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری، برای ایجاد اشتغال شب و روز نشناسند و تلاش کنند.

وی افزود: امسال اعتباری بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای توانمندسازی ۳۵۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان اختصاص‌یافته است.

اسکندری با اشاره به افزایش ۲,۵ برابری تسهیلات اشتغال سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: سال گذشته ۳۲۷۰ مددجوی گلستانی تسهیلات اشتغال‌ به ارزش ۶۵ میلیارد تومان را دریافت کردند.

وی با قدردانی از مسئولان بانک‌ها تصریح کرد: برای اولین بار در سال گذشته با برنامه‌ریزی و همت بانک‌های استان، تسهیلات اشتغال‌زایی در کوتاه‌ترین زمان و قبل پایان سال با تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات منجر به اشتغال مددجویان شد.

اسکندری عنوان کرد: در ۱۰ سال اخیر حدود ۳۶ هزار و ۸۹۰ طرح اشتغال‌ با کمک بانک‌ها توسط کمیته امداد استان گلستان اجراشده است که ۱۳ هزار و ۲۹۰ طرح آن همچنان تحت نظارت کارشناسان این نهاد و مابقی طرح ها پایدارسازی شده است.

وی با اشاره به آموزش ۳۴۵ مددجوی گلستانی در سال ۹۸ افزود: سال گذشته ۵۷۱۴ مددجوی گلستانی قبل از دریافت تسهیلات از دوره‌های آموزشی و نیز ۶۹۰ نفر از خدمات کاریابی کمیته امداد استان گلستان بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به پرداخت ۵۰۸ مورد تسهیلات بانکی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۸ تصریح کرد: در پنج‌ماهه نخست سال جاری ۹۴۰ مورد پرونده با اعتبار بیش از ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ثبت و به بانک‌های استان ارسال‌شده است.

علی‌اکبر خادمی، معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد نیز در جمع روسای و مدیران بانک‌های عامل استان گلستان گفت: کمیته امداد در نظام جدید راهبری شغلی، طرح‌های اشتغال‌زایی  را با سرعت و شدت بیشتری نسبت به گذشته برای پایدارسازی طرح‌ها اقدام می‌کند.

خادمی عنوان کرد: کمیته امداد در نظر دارد در نظام جدید توسعه اشتغال با بهره مندی از ظرفیت کارآفرینان حرفه‌ای،جهادگران و خیران کارآفرین در حوزه توانمندسازی و خودکفایی نیازمندان و محرومان متقاضی کار، اقدامات مؤثری انجام دهد.

وی بابیان مدل مفهومی اشتغال کمیته امداد افزود: این نهاد با مدل‌سازی، توانمندسازی و پشتیبانی از طرح‌های اشتغال مددجویان با ارائه آموزش‌های مهارتی، مشاوره‌های شغلی، پرداخت تسهیلات، نظارت بر طرح‌ها و بازاریابی و خرید محصولات آنان، در فضای کسب‌وکار امروز کشور از مددجویان خود حمایت می‌کند.

معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد عنوان کرد: پیشرفت، رفاه عمومی و استقلال مالی از اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نقش کمیته امداد در راه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد خانواده‌ها گفت: مردمی کردن نظام راهبری شغلی، دانش بنیان شدن و تمرکز بر مزیت‌های بومی و منطقه‌ای در دستور کار این نهاد قرار دارد.

خادمی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در سال جاری امیدوار است با کمک کارآفرینان شغلی برنامه ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی در سراسر کشور را به ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ارتقاء دهد.

گفتنی است، جلسه هماهنگی با روسا و مدیران امور شعب بانک‌های عامل استان گلستان با حضور محمد دودانگی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و علی‌اکبر خادمی، معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در استانداری گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.