1398-06-23 05:39
1157
0
65437
یادداشت دانشجوی گرگانی :

فتنه عاشورای ۹۸ تداوم فتنه عاشورای ۸۸

یک دانشجوی گرگانی نوشت : آیا می توان این هماهنگی و هدفمندی در انتخاب سوژه و سازماندهی نیروهای حمله کننده و انتخاب روز عاشورا در سال ۸۸ و ۹۸ برای یک حرکت اعتراضی هماهنگ و ایجاد فتنه ای عظیم در کشور را عمدی ندانست ؟

به گزارش گلستان ما ؛ مسلم کابوسی ، دانشجوی گرگانی دانشگاه کرج  در مطلبی برای گلستان ما نوشت :

صدای ترکشهای نظریه برخورد تمدنهای هانتینگتون هر از گاهی در این کره زمین علی الخصوص خاورمیانه شنیده می شود ، برخوردی از جنس دو تمدن بزرگ غربی و اسلامی .

راقم این سطور عجیب باور دارد که عمده تعارضات موجود در ایران و خاورمیانه ناشی از همین دو دیدگاه فوق است که بر همین مبنا می توان کشور را به دو گروه عمده سازشکار و انقلابی تقسیم کرد.

جریان سازشکار که امروزه دیدگاه‌های چپ و راست را در خود مخلوط دارد، معتقد است که حتی آب خوردن ما به کد خدا ارتباط دارد و باید با کدخدا هماهنگ بود ، در مقابل جریان انقلابی معتقد است آمریکا طبل توخالی است و می‌توان با تکیه بر تمدن اصیل ایرانی و اسلامی و احیا شکوه و اقتدار گذشته ایرانیان ، سیلی های بزرگتری به آمریکا زد.

تعارضات دو دیدگاه فوق در حیاط حقیقی و ‌امروزه بیشتر در فضای مجازی به شدت دنبال می شود و گاهی چون عرصه فتنه ۸۸ به خیابانها کشیده شده و می بینیم که در عاشورای سال ۸۸ کار به اهانت سید الشهدا می رسد، طبق نظر نظریه پردازان غربی همچون هانتینگتون ، فوکویاما و ...  مذهب و خاصه عاشورا و فرهنگ شهادت طلبی است که تمدن اسلامی را به عنوان یک خطر جدی برای تمدن غربی در آورده است.

بعد از فتنه ۸۸ رهبر انقلاب گفته بود که این فتنه ابعاد و پیچیدگی های زیادی دارد ، خیلی ها آن زمان متوجه سخن ایشان نشدند و با وارد شدن در مصادیق فتنه ، سطح مبارزه با فتنه گران و ‌پشت صحنه آنها را به چند نفر تقلیل دادند و برخی سیاسیون نیز کاسبی راه انداخته تا به اهداف شخصی و جناحی خود برسند .

ماجرای چند روز پیش خودکشی سحر خدایاری یا همان دختر آبی سناریوی پیچیده و در تداوم فتنه سال ۸۸ و هتاکی های عاشورای همان سال است ، این دختر چهار سال پیش در بازی استقلال - العین از ورزشگاه به صورت قانونی اخراج شد و بعدا خودسوزی کرد تا اینکه پنجشنبه گذشته در بیمارستان درگذشت اما چرا حمله سلبریتی ها و جریان های سیاسی داخلی و خارجی به طور هماهنگ از عصر عاشورا شروع شد .

آیا می توان این هماهنگی و هدفمندی در انتخاب سوژه و سازماندهی نیروهای حمله کننده و انتخاب روز عاشورا در سال ۸۸ و ۹۸ برای یک حرکت اعتراضی هماهنگ و ایجاد فتنه ای عظیم در کشور را عمدی ندانست ؟

محرم امسال چندین هزار خارجی برای حضور در عزاداری و پوشش تصویری آن وارد کشور شدند و طبق ارزیابی ها محرم امسال علیرغم تمامی تحریم ها و کاستی های بازار و گران شدن اقلامی نظیر برنج و گوشت و شکر اما مردم سنگ تمام گذاشتند و پیروز این میدان شدند.

یک علت انتخاب عصر عاشورا برای کارزار تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی کمرنگ کردن این پیروزی و شور و حماسه مردمی و متهم کردن نظام به محدود کردن آزادی های اجتماعی بود که شهد این پیروزی مردمی را تلخ کنند ، کاری که برخی ها خوب طی این سالها یاد گرفتند تا به متراکم نمودن نارضایتی های اجتماعی همچنان ادامه دهند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.