1398-05-22 07:19
559
0
64923
غفاری در بازدید از گلستان ما :

خارج از کشور که بودم اخبار استان را از گلستان ما دنبال می کردم / در بحث دارو و تجهیزات پزشکی می توانیم قطب کشور باشیم

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت : چندین شرکت دارویی در پارک علم و فناوری استان داریم که محصول آنها قابلیت مصرف در کشور و صادرات دارد و‌در بحث دارو و تجهیزات پزشکی می توانیم قطب کشور باشیم .

به گزارش گلستان ما ، دکتر غفاری رییس پارک علم و فناوری گلستان در بازدید از دفتر پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما به مناسبت روز خبرنگار ، طی سخنانی اظهار کرد : با سایت گلستان ما از سال ۹۰ آشنا هستم و زمانی که خارج از کشور برای تحصیل بودم برای اطلاع از اخبار استان این سایت را دنبال می کردم .

غفاری افزود : در حوزه علم و فناوری ، نوآوری و ایده پردازی کارهای خوبی صورت گرفته و کلا باید در اتمسفر استان اولویت های اصلی را تغییر دهیم تا به پیشرفت و توسعه برسیم.

وی تصریح کرد : این که نگاه یک مدیر ارشد استانی به مقوله علم و فناوری خوب نباشد یک چالش است اما استانهایی هستند که حتی سند توسعه آنها را پارک علم و فناوری نوشته(مانند گیلان) و یا استانهایی که شورای فناوری به ریاست استاندار دارند(مانند یزد) و ضرر هم نکردند و تحولات خوبی در این استانها اتفاق افتاد.

0055

غفاری به مشکلات شمال کشور اشاره کرد و گفت : علیرغم وجود ظرفیتهای بسیار اما شاهد مشکلاتی هستیم که نهایتا باعث شده تا ظرفیتها روی زمین بماند و فارغ التحصیلان به سمت مسافرکشی بروند.

رییس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان ساخت : باید نیازهای استان را خودمان تشخیص دهیم ، در بحث فناوری و اپلیکیشن جوانان باید به میدان بیایند و می شود در این حوزه کار کرد ، اشتغالی که در متدهای عادی ایجاد شود دنبال کارگر است لذا باید دنبال فناوری و درآمد پایدار باشیم که رضایت شغلی به همراه دارد.

غفاری در ادامه با اعلام اینکه وظیفه پارک ایجاد اشتغال نیست افزود : اشتغال زایی وظیفه همه دستگاه هاست و همه باید به میدان بیایند ولی پارک می تواند با همکاری أین دستگاه ها ظرفیت هایی را ایجاد کند که هم منجر به اشتغالزایی و هم فناوری شود ، در این راستا دکتر دادبود شهردار گرگان و معاونت اقتصادی استان و خود استاندار اعلام همکاری کردند .

وی با اشاره به اینکه پارک های ملی کشور حمایت های استاندار را داشته اند،ادامه داد : ساخت پارک علم و فناوری در شهرک صنعتی آق قلا همانطور که دکتر حسام هم در مراسم تودیع و معارفه گفت کاری اشتباه بود و تاثیرگذاری هم از پارک در این مکان دیده نشد .

غفاری اضافه کرد : پارک باید در یک مکان مناسب در وسط شهر و یا در جوار یک دانشگاه بزرگ باشد تا عموم نخبگان و جوانان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و اگر نتوانیم چنین فضاهایی بوجود بیاوریم نخبگان می روند.

وی تاکید کرد : چندین شرکت دارویی داریم که محصول آنها قابلیت مصرف در کشور و صادرات دارد و‌در بحث دارو و تجهیزات پزشکی می توانیم قطب کشور باشیم .

رییس پارک علم و فناوری گفت : از میان ۲۵۲ محصول دانش بنیان پارک گلستان ۱۷۶ محصول در حوزه پزشکی و دارویی است و این نشان می دهد ما در این حوزه حرفهای زیادی برای گفتن داریم .

0056

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.