1398-04-10 10:40
937
0
64119
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خبرداد؛

برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم گلستان/ افتتاح نخستین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم استان های شمالی کشور درگنبدکاووس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم  استان گلستان در تیرماه سال جاری خبرداد.                

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی فر ظهر دوشنبه در نشست خبری با موضوع برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  چهل دومین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی گلستان در 17 و 18 تیر ماه  برگزار می شود .

وی افزود:  مرحله شهرستانی این دوره مسابقه از 15 تا 31 خرداد در دو بخش خواهر و برادران در 11 رشته در شهرستان های استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: در این دوره از مسابقات بیش از هزار و 300 نفر از نخبگان شرکت کردند که 770 نفر برادر و 530 نفر خواهر بودند.

وی  یادآورشد: در مرحله شهرستانی 256 نفر به عنوان منتخبین این دوره به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد 125 نفر برادران و 131 نفر خواهران هستند.

سلیمانی فر تمرکز زدایی و رشد متوازن در استان را یکی از سیاست های اداره کل اوقاف برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات استانی را برای نخستین بار از مرکز استان به شهرستان ها منتقل کردیم که این دوره در در گنبد کاووس برگزار می شود و برگزاری آن را به چهره های قرآنی با هماهنگی ستاد واگذار کردیم.

وی ادامه داد: این مسابقات با همکاری مجموعه فرهنگی مصباح در گنبد کاووس وچندین نهاد برگزار می شود.

سلیمانی فر اهداف برگزاری این مسابقات را  ترویج معارف قرآن و عترت(ع) با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش هزینه ها  اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان  گفت: افتتاحیه این مسابقات در 17 تیر همزمان با نماز مغرب و عشا در امامزاده یحی ابن زید (ص) گنبد با حضور ورنیکا فاضلی از چهره های شناخته شده کشوری فعال فرهنگی به صورت مهمان ویژه برگزار خواهد شد.

وی درباره اختتامیه این مسابقات ابراز کرد: این مراسم  با حضور حجت الاسلام حسینی رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف امور خیریه کشور برگزار خواهد شد.

سلیمانی فر از حضور 10 داور  بین المللی کشوری و استانی در این مسابقات خبرداد و گفت: دو داور کشوری در بخش برادران و دو داور بین المللی و کشوری در بخش خواهر این مسابقات را همراهی خواهند کرد .حضور داوران بین المللی و کشوری  در ارتقاء کیفی این مسابقات موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این سری از مسابقات در هر مرحله استاد راهنما برای شرکت کنندگان درنظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در خاتمه از برگزاری آیین افتتاح  نخستین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم ویژه برادران استان های شمالی کشور درگنبدکاووس   خبرداد و گفت: نخستین  مرکز مجازی حفظ قرآن کریم ویژه خواهران در گرگان مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.