1398-04-10 08:45
626
0
64116
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

30 هزار پایگاه اوقات فراغت در کشور فعالیت می کنند/«کارآفرینی»رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 30هزار پایگاه برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در کشور فعالیت می کنند.

 به گزارش گلستان ما؛  سید جواد حسینی امروز در آیین افتتاحیه طرح کشوری اوقات فراغت اظهار کرد: پیاگاه های اوقات فراغت آموزش و پرورش با 34 نوع فعالیت برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در کشور آماده شده است.

وی افزود: رویکرد ما در این طرح، تربیتی، مهارتی، پرورشی، کارآفرینی با نگاه هنری و تربیت بدنی است.

حسینی ادامه داد: مقصود ما از برگزاری این طرح، نخست کارآفرینی و تربیت هر دانش آموز یک مهارت است و همه امکانات در این زمینه بسیج خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی با جهت دهی رونق تولید، تربیت دینی و نشاط آفرینی از جمله اهداف ما در این طرح است، گفت: دانش آموزان گلستانی و ایرانی نیاز به نشاط سالم جمعی دارند.

حسینی با بیان اینکه نشاط جمعی از عارضه رویکرد سنتی و قالبی رنج می برد، تأکید کرد: امروز آموزش و پرورش از درس زدگی، نمره گرایی، کلاس محوری و غیره رنج می برد و سند تحول این امر را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه در کنار آموزش درسی، دانش آموزان باید از تربیت اخلاقی، هنری، اقتصادی و دینی بهره مند شوند، اضافه کرد: پرهیز از کنکورگرایی، درس گرایی و غیره از جمله اهداف آموزش و پرورش است و باید ساختارهای دینی و اعتقادی در برنامه ها لحاظ شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید از نشاط جمعی کلیشه ای و غیربرانگیزاننده پرهیز شود، اظهارکرد: این هنر مدیران مدارس است تا محیط مدرسه را طوری فراهم کنند که جذابیت برای دانش آموزان ایجاد شده و حضور فعال تری داشته باشد.

وی افزود: سرانه آموزشی کشور 5/2 متر است درحالی که استاندارد آن 8/2 متر بوده و یکی از هدف گذاری ها این است که سرانه ها را به میزان استاندارد برسانیم.

golestanemaa3

30 هزار خیر در کشور فعالیت می کنند

همچنین سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به گلستان در آیینی متمرکز، پروژه های احداثی شهرستان آق قلا را کلنگ زنی کرد.

این پروژه ها شامل، مدرسه 6 کلاسه امیرکبیر قرنجیک به مساحت 785 مترمربع، مدرسه 4 کلاسه شهید مفتح صحنه به مساحت 540 مترمربع و  مدرسه 3 کلاسه سالار صحنه پیر آغاج  در مساحت 306 مترمربع با مشارکت و همت بانک پاسارگاد بوده است.

حسینی  در این آیین بیان کرد: یکهزار و 400 آموزشگاه کشور در سیل آسیب دید و با مساعدت خیران نوسازی و آموزش و پرورش بخشی از مشکلات مرتفع شد.

 وی به کمک خیران اشاره کرد و گفت: تاکنون در کشور بیش از 130هزار کلاس ساخته شده و بیش از 30هزار خیران فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه 24مدرسه گلستان در سیل تخریب شده، ادامه داد: 10مدرسه تا مهرماه آماده بهره برداری می شود و بقیه تا سال آینده آماده می شود.

حسینی در خصوص مدارسی که نیاز به بهسازی دارند گفت: 85 میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر این مدارس نیاز است که توسط نوسازی (20میلیارد تومان) و خیران (40میلیارد تومان) و ... تعهد شده است.

براساس این گزارش،  سرپرست وزارت آموزش و پرورش از نمايشگاه توانمندي های دانش آموزی گلستان با محوريت رونق توليد و مهارت آموزي و كارآفريني نیز در آق قلا بازدید کرد.

در این نمایشگاه، دانش آموزان در 20 غرفه هنر خود را شامل صنايع دستي، نقاشی، طراحی، شيرينی ،رباتيك و الكترنيكی به نمايش گذاشتند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.