1398-03-28 05:10
631
0
63936
در دیدار با طلاب انجام شد؛

تقدیر آیت الله علوی گرگانی از حضور پرشور طلاب در سیل اخیر

حضرت آیت الله علوی گرگانی به موضوع سیل های اخیر کشور و حضور پرشور طلاب و فضلا اشاره کردند و گفتند: این سیل ناگوار بود و رنج داشت؛ اما در باطن خود خیراتی داشته و نشان دهنده همت مردم و طلاب بوده است؛ حضور ۶ هزار طلبه در حادثه سیل کم نبود و در جریانات کشور، چنین حضوری را کمتر سراغ داریم و بسیار مناسب بوده است.

به گزارش گلستان ما؛ حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به آیه هشتم سوره مائده اشاره کردند و گفتند: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا يَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلي‏ أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوي‏ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعْمَلُونَ/ ای کسانی که ایمان آورده اید! همواره برای خدا قیام کنید ، و از روی عدالت ، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی ، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید ، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! و از ( معصیت ) خدا بپرهیزید ، که از آنچه انجام می دهید ، با خبر است!».

وی با اشاره به سخنان رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، ابراز داشتند: این آیه می تواند سرلوحه کار ما در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر انقلاب بیان داشتند، باشد.

این استاد برجسته حوزه به موضوع سیل های اخیر کشور و حضور پرشور طلاب و فضلا اشاره کردند و گفتند: این سیل ناگوار بود و رنج داشت؛ اما در باطن خود خیراتی داشته و نشان دهنده همت مردم و طلاب بوده است؛ حضور 6 هزار طلبه در حادثه سیل کم نبود و در جریانات کشور، چنین حضوری را کمتر سراغ داریم و بسیار مناسب بوده است.

معظم له خاطرنشان ساختند: حضور پرشور طلاب و فضلا در کمک رسانی به سیل زدگان، امتحان عملی آنان برای اجرایی سازی بیانیه گام دوم انقلاب بوده است و این حضور نشان داد که روحانیت پشتوانه رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: ضمن تشکر از مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، امیدواریم در آینده نیز شاهد حسن خدمات طلاب و فضلا باشیم و طلاب پیشتاز این مسائل باشند.

ایشان با تأکید بر اینکه تمام کارها باید برای خدا باشد، بیان داشتند: شما باید حوزه علمیه را حفظ کنید و امیدواریم با تلاش خود حوزه را بیشتر مورد بررسی قرار داده و کارهای بزرگتری انجام دهید.

همچنین در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: بزرگترین افتخار روحانیت این است که حامی رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و انقلاب اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب هر چهار سال با انتخابات آزاد در میان طلاب و فضلای حوزه علمیه تشکیل شده و عزیزانی که جامعه مدرسین صلاحیت آنان را تأیید می کنند، شرکت کرده و از سوی طلاب انتخاب می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: تعداد نمایندگان این دوره از مجمع نمایندگان، 201 نفر بوده که الحمدالله نسبت به دوره های قبل از نشاط، جوانی و فضل بیشتری برخوردار می باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: نمایندگان طلاب در کنار روحانیون کشور در موضوع سیل، پا به پای نیروهای مسلح و گروه های جهادی، حمایت و کمک رسانی مناسبی داشته و بحمدالله حضور طلاب التیام خوبی برای مردم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ادامه داد: حضور طلاب و فضلا در موضوع سیل که با همت مدیر حوزه های علمیه انجام شده است، تأثیر بسیار مناسبی در ذهن و دیدگاه مردم نسبت به شیطنت های دشمنان داشته است.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان از آنجا که برخواسته از متن حوزه است، توفیقات خوبی در میان طلاب داشته و نمایندگان آن ماهانه جلسات خوبی با طلاب و فضلا داشته و از اساتید خوبی در جلسات خود استفاده می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر امروز تعادل، آرامش و وزانت خوبی در حوزه می بینیم، بخش عمده آن مرهون زحمات نمایندگان طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اظهار داشت: آنچه برای مجمع نمایندگان طلاب دارای ارزش است، احترام به بزرگان حوزه است و یکی از وظایفی که مجمع بر عهده دارد، آگاهی بخشی طلاب و فضلا نسبت به مرجعیت و بزرگان حوزه است؛ امروز مشکلات معیشتی بالایی در میان طلاب وجود دارد؛ اما تحمل طلاب، نتیجه مطالعه زندگینامه علمای بزرگ است و این ساده زیستی، التیام بخش آنان خواهد بود.

وی ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب نسبت به روش اخلاقی و تربیت طلاب تأکید بالایی داشته و صیانت خوبی نسبت به طلاب در امور سیاسی وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: رصد نمایندگان طلاب نسبت به برخی از افراد توانسته جلوی برخی از نفوذها در حوزه علمیه را بگیرد و در هدایت و تشویق و ترغیب طلاب نسبت به تحصیل و اساتید فاضل نقش داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: مجمع نمایندگان در جریانات گوناگون کشور، مواضع انقلابی داشته و هم صدا با مرجعیت و رهبری گام بر می دارد.

وی بیان داشت: خوشبختانه حوزه علمیه عموما انقلابی است؛ چراکه طلابی انقلابی انقلابی در آن حضور دارند که نمایندگانی انقلابی را انتخاب کرده و ما در مجمع نمایندگان شاهد این حضور انقلابی هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.