1399-03-03 11:13
4006
0
68752
گزارش اختصاصی ؛

مشکلات دانشجویان خوابگاهی دانشگاه گلستان بعد از کرونا / چرا خوابگاه نرفته پول بدهیم !

تعدادی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه گلستان معتقدند این ترم 10 روز هم از خوابگاه استفاده نکردند اما چرا باید پول اضافه به سرپرست خوابگاه بدهیم ، رئیس دانشگاه پاسخگو باشد.

به گزارش گلستان ما ؛ بیماری کرونا و طولانی شدن آن باعث شد تا مشاغل ، اصناف ، دانشگاهها و مدارس به تعطیلی کشیده شوند ، یکی از این رسته ها دانشجویان بودند که علاوه بر عقب ماندگی در حوزه درسی و تحصیل علم ، در بخش خوابگاه نیز متضرر شدند .

روز گذشته تعدادی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه گلستان نکاتی را درباره وضعیت شان گفتند که به نظر می رسد رئیس دانشگاه و مدیر خوابگاه آل یاسین پاسخگو باشد ، این پایگاه خبری آمادگی خود را برای انعکاس پاسخ این عزیزان فراهم می آورد .

خوابگاه آل‌یاسین به سرپرستی خانوم شیدا شاکری و آقای بی‌طرفان (همسرش) با دانشگاه گلستان قرارداد دارد .

این خوابگاه برای هر تخت همراه با تشک (به شدت کثیف) از هر نفر 1,100,000تومان دریافت کرده است.

از ۲۶ بهمن اعلام کردندخوابگاه ها باز است و ما از همان روز توی خوابگاه مستقر شدیم .

تقریبا یک‌هفته بعد یعنی بین ۳ تا ۵ اسفند به ما اعلام کردند که دانشگاه تعطیل است و  به ما برای جمع کردن و رفتن از خوابگاه وقت دادند.

ما همان موقع وسایل مورد نیاز را برداشتیم و هر دانشجو به شهر خودش بازگشت.

از همان اواخر اسفند تا اول اردیبهشت پیگیر شدم که وسایلم ر از خوابگاه بردارم که میگفتند ما اجازه نداریم خوابگاه رو باز کنیم که وسایلتان رو ببرید و یا راه بسته بود و امکان برداشتن همه ی وسایل نبود.

امروز از طرف خوابگاه اطلاع دادند که دانشگاه اعلام کرده احتمالا ترم بعد هم مجازی برگزار میشود و از همه ی دانشجو ها خواستند که به خوابگاه بیایند و نهایتا تا ۱۳ خرداد تمامی وسائل خودشان را از خوابگاه خارج کنند.

طبق گفته ی سرپرست خوابگاه بر اساس اعلام دانشگاه،خوابگاه های خصوصی طرف قرار داد این دانشگاه ، باید ۴۰ درصد از مبلغ کل پرداختی دانشجویان را به آنها برگردانند اما این موضوع از طرف سرپرستی قبول نشده و طبق محاسبات خودشان قصد دارند ، هزینه ی ۵ ماه اجاره و حقوق دوماه و نیم سرپرستی(که هیچ کاری انجام نداده) رو از مبلغ کل کسر کنند و چهل درصد از هزینه ی دوماه و نیم باقی مانده یعنی ۲۲۰ هزار تومان از مبلغ کل پرداختی دانشجویان رو به اونها برگردانند.

سوال اول: دانشگاه بر چه اساسی ۴۰ درصد از پول را برای بازگشت در نظر گرفته درحالی که تمام دانشجویان نهایتا فقط ۱۰ روز از خوابگاه استفاده کردند!!

سوال دوم : چرا خوابگاه پول ما دانشجویان رو پس نمی دهد؟ چرا سرپرست خوابگاه بدون این که کاری انجام داده باسه حقوق می گیرد؟ چرا ضرر و زیان و نفع همه در این موضوع سنجیده میشود به جز خانواده های دانشجویان که بعضی هاشون هم حتی به علت شیوع بیماری و قرنطینه بطور کامل از کار افتاده و حتی ورشکست شده اند؟؟

سوال سوم : چرا ما دانشجوها باید برای یک هفته استفاده از خوابگاه یک‌میلیون و صد هزار تومان هزینه کنیم؟؟
ودر آخر درخواست بررسی و بازگشت پولمان رو داریم .

البته به دانشجو ها گفتند که این خوابگاه اجاره ایست ولی یک شنیده ای هم وجود دارد که این ساختمان متعلق به آقای بی طرفان همسر سرپرست خوابگاه است ، اما در هر حال این مشکل باید به طوری حل شود .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.