1399-02-28 10:15
3957
0
68669
نقدی بر مصاحبه اخیر مریم قرآنی ؛

ادعاهای مدیر مسئول روزنامه گلشن مهر و چند سوال !

ادعا کردید رسانه های استان در هفته هزار کلمه تولیدی قابل اعتنا هم منتشر نمی کنند ، اگر منظورتان رسانه های مکتوب باشد حرفتان درست است ، اما اگر خبرگزاری ها و سایت ها را هم رسانه بدانیم قطعا ادعای شما نادرست خواهد بود.

به گزارش گلستان ما ؛ مریم قرآنی مدیر مسئول گلشن مهر در گفت و گو با ایرنا گفت :

** اهالی رسانه در گلستان در مجموعه ای از کلاف سردرگمی زندگی می کنند که همگان در آن مقصرند ، بخشی خود خبرنگاران باعث آن هستند ، بخشی مدیران ارشد استان و بخشی مدیران میانی و روابط عمومی ها در به وجود آمدن چنین وضعیتی دخیل هستند.

** استانی که اکنون حتی یک نهاد مدنی غیر دولتی در عرصه مطبوعات ندارد و رسانه هایش در هفته هزار کلمه تولیدی قابل اعتنا منتشر نمی کنند اما در صف اول دریافت یارانه ها و آگهی های دولتی هستند چگونه می توانند به فکر کیفی سازی نشریات خود باشند.

** در یک سال اخیر که گلشن مهر از قالب انتشار سه روز در هفته به روزنامه تبدیل شده، با همه تنگناهای اقتصادی از تولید محتوا غافل نشده و نیمی از مطالب روزانه را با کمک تیم حرفه ای، جوان و خلاق خود تولید می کنیم.

** انتشار منظم گفتگو ، یادداشت و ستون یادداشت اول با پرداختن به موضوعات روز استان، گوشه ای از تلاش روزانه گلشن مهر است اما متاسفانه بسیاری از آن ها از دیدن مدیران گلستانی پنهان مانده و به آن توجه نمی کنند.

ضمن تبریک به مناسبت انتشار 2 هزارمین شماره این نشریه چند سوال از خانم قرآنی مدیر مسئول این نشریه داریم ؛

1) آغاز این کلاف سردرگم کجا و توسط چه کسانی بود ؟ جز اینکه در سال 76 با استان شدن گلستان دوستان شما به راه اندازی مطبوعات و تشکل های صنفی این حوزه روی آوردند و در ادامه با سیاسی کردن این تشکل ها نظیر خانه مطبوعات و انجمن صنفی روزنامه نگاران و دعوت زا مهمانان حاشیه دار نظیر شمس الواعظین و ... این کلاف را سردرگم کردند !

2) مدعی شدید استان گلستان نهاد مدنی غیردولتی در زمینه مطبوعات ندارد ، پس خانه مطبوعات با 167 عضو شامل خبرنگار ، مدیر مسئول ، صفحه آرا و عکاس و ... چیست ؟

3) ادعا کردید رسانه های استان در هفته هزار کلمه تولیدی قابل اعتنا هم منتشر نمی کنند ، اگر منظورتان رسانه های مکتوب باشد حرفتان درست است ، ما هم قبول داریم اما اگر خبرگزاری ها و سایت ها را هم رسانه بدانیم قطعا ادعای شما نادرست خواهد بود چون حجم تولید اطلاعات و اخبار در رسانه های الکترونیک فوق العاده زیاد است .

4) ادعا کردید رسانه های استان در صف اول یارانه ها و اگهی های دولتی هستند ، خب این بخشی به دلیل بنیه ضعیف اقتصادی این رسانه ها و بخشی به دلیل کمبود صنایع ثروتمند و تبلیغ کننده در استان بوده و بخشی نیز به دلیل اینست که در دولت و ارشاد استان ارتباط ندارند که مثلا معاون وزیر به دفتر آنها رفت و امد کند یا مدیر کل ارشاد با انها ارتباط نزدیک داشته باشد .

5) از تنگناهای اقتصادی سخن راندید اما به نظر ما حداقل گلشن مهر نباید در دولت تدبیر و امید از تنگناهای اقتصادی ناله کند ، اگر امکان دارد بفرمایید میزان دریافت آگهی های دولتی ، ثبتی ، یارانه و کمک هایی که از دولت تدبیر و امید توسط گلشن مهر دریافت شده را شفاف به مردم استان گلستان اعلام کنید .

6) گفتید که بسیاری از مطالب و یادداشتهایتان با اولویت موضوعات روز استان بوده اما از دید مدیران پنهان مانده شاید شما در اولویت گذاری موضوعات اشتباه کردید و یا اینکه نتوانستید منظور رسانی کنید و یااینکه مدیران ما اصلا روزنامه نمی خوانند !

در پایان باز هم انتشار منظم و پویای تنها روزنامه استان را به شما تبریک می گوییم و در خصوص نقدهای وارد شده نیز آماده انتشار توضیحات شما هستیم .

انتهای پیام /

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.