1396-10-16 12:57
1082
0
48801
در ۹ ماهه نخست امسالY

۱۱۵ ​وام اشتغال به مددجویان مراوه‌تپه اعطا شد

رئیس کمیته امداد شهرستان مراوه‌تپه گفت: ۱۱۵ تسهیلات اشتغال‌زایی در ۹ ماهه نخست سال جاری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان مراوه‌تپه اعطا شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباسعلی قربانی، رئیس کمیته امداد شهرستان مراوه‌تپه با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این نهاد است گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۱۵ تسهیلات اشتغال‌زایی بااعتبار دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان مراوه‌تپه اعطا شد.

وی با توجه به رشد ۱۴۶ درصدی تسهیلات اشتغال‌زایی ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در ۹ ماهه نخست سال ۹۵ بااعتبار یک میلیارد و ۴۸۷ میلیون تومان ۱۰۶ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان مراوه‌تپه شاغل به کار شدند.

قربانی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از اصلی‌ترین منابع تأمین‌کننده درآمد هر فرد در خانوارست یادآور شد: یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان از تسهیلات پرداختی سال ۹۶ از محل تسهیلات بانکی به ۷۳ مددجوی تحت حمایت این نهاد و ۷۱۵ میلیون تومان باقی توسط صندوق امداد ولایت کمیته امداد استان گلستان به ۴۲ مددجوی مراوه‌تپه‌ای پرداخت‌شده است.

وی فراهم کردن زمینه اشتغال‌زایی نیازمندان را مانع گسترش فقر در جامعه دانست و افزود: کمیته امداد با رویکرد توانمندسازی خانوارهای نیازمند با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه در جهت رفع محرومیت و اشتغال مددجویان نیازمند با اولویت مناطق محروم گام برداشته است.

وی با توجه به پیامدهای بیکاری و نقش سازنده اشتغال در جامعه گفت: کمیته امداد در نظر دارد با تقویت استعدادها و مهارت‌آموزی جامعه هدف تحت حمایت این نهاد، آن‌ها را با ایجاد کسب‌وکار برای خود به خودکفایی و استقلال مالی برساند.

رئیس کمیته امداد شهرستان مراوه‌تپه با اشاره به عملکرد آموزشی حوزه اشتغال این نهاد گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۲۳۸ مددجو مراوه‌تپه‌ای بااعتبار بیش از ۱۳ میلیون تومان از دوره‌های آموزشی این نهاد در حوزه اشتغال بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۶۴ نفر بااعتبار بیش از ۱۲ میلیون تومان دوره مهارت‌آموزی اشتغال و ۱۷۴ مددجو آموزش پایدارسازی و توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی دانش آموزان را گذرانده‌اند.

کمیته امداد شهرستان مراوه‌تپه دارای دو هزار و ۲۵۵ خانوار و چهار هزار و ۴۲۱ مددجوی تحت حمایت این نهاد است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.