1398-11-26 09:37
1110
0
67526

توزیع ۵۷۹ راس دام سبک در بین دامداران سیل زده گلستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: در راستای کمک به دامداران سیل زده گلستانی برای احیا شغل آنها 579 راس دام سبک بین 112 دامدار سیل زده گلستانی توزیع شد.

به گزارش گلستان ما، محمد مهدی سلمانزاده روز گذشته در  حاشیه توزیع دام سبک بین دامداران سیل زده گلستانی در روستای چپرقویمه گنبدکاووس اظهار کرد: در سیل اخیر استان گلستان بخشی از دام های دامداران این استان تلف شده و یا خسارت های زیادی به دامداران وارد شده است.
وی افزود: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به قشر محرومین و آسیب دیدگان سیل گلستان در مرحله نخست، یک هزارو 100 راس دام سبک بین 252 دامدار سیل زده گلستانی توزیع شد.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)گلستان ادامه داد: امروز و در مرحله دوم این ستاد با همکاری جهاد کشاورزی در توزیع، 579 راس دام سبک بین 112 نفر دامدار توزیع شد.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون یک هزارو 679 راس دام سبک بین 364 نفر دامدار سیل زده به صورت رایگان توزیع شده است.
سلمان زاده درباره چگونگی توزیع این دام ها گفت: با توجه به ارزیابی ها و تحقیقات کارشناسی مقرر شده آن دسته از دامدارانی که بین یک تا ده راس دام سبک داشته و در سیل همه آنها تلف شده باشند 10 راس دام به آنها اهدا می شود و آن دسته از دامدارانی که بین 10 تا 15 راس دام داشته و همه دام های خود را از دست دادند 90 درصد تعداد دام های خود را تحویل می گیرند.
وی اضافه کرد: دامدارانی که بیش از 15 راس دام داشته و تلفاتی در این سیل داشتند می توانند تا 14 راس دام را به صورت رایگان تحویل بگیرند.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان خاطر نشان کرد: این دام ها بومی ایران و مولد هستند و در راستا ایجاد اشتغال دامداران و امرار معاش خانواده از این طریق توزیع می شود.
وی گفت: از تعداد 252 نفر دامدار سیل زده امروز 45 نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که از طریق وام این نهاد و با خرید دام برای خود شغل ایجاد کرده و در سیل دام های خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.