1398-10-06 16:49
1485
0
66800
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

عدالت آموزشی بین دانش آموزان مهمترین سیاست آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: رعایت عدالت آموزشی بین همه دانش آموزان مهمترین و اصلی ترین سیاست در آموزش و پرورش است.

به گزارش گلستان ما، احسان گوهری راد ظهر امروز در جمع نمازگزاران شهرستان گنبد اظهار کرد: ما معتقدیم که همه دانش آموزان باید از امکانات و وسایل آموزشی برای تحصیل بهره برده و به عبارتی عدالت آموزشی بین همه دانش آموزان رعایت شود.

وی با اشاره به امکاناتی مانند وسیله ایاب و ذهاب و وسایل کمک آموزشی افزود: احداث و ساخت مدارس ،استفاده از وسیله ایاب و ذهاب و تهیه وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان در نقاط دور دست و محروم کشور یکی از اصول برقراری عدالت آموزشی است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان از تحصیل بیش از 99 دانش آموز در دوره ابتدایی در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه 99.5 درصد از کودکانی که در سن تحصیل در دوره ابتدایی هستند جذب آموزش و پرورش شده و مشغول تحصیل هستند.

وی مهارت آموزی در کنار باسوادی را از اولویت های مهم آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: با توجه به تغییر شرایط زندگی در جامعه تلاش داریم تا در کنار خواندن و نوشتن دانش آموزان حتی افراد کم سواد و بیسواد در نهضت سواد آموزی مهارت آموزی را به این افراد آموزش داده تا مجموعه مهارت ها را در زندگی داشته باشند.

گوهری راد ادامه داد: در 40 سال اخیر بیش از 45 درصد از بیسوادان استان گلستان باسواد شدند و در حلل حاضر 94.3 جمعیت استان باسواد هستند.

وی میانگین باسوادی در گنبدکاووس را بیشتر از میانگین استانی عنوان کرد و گفت: در استان گلستان میانگین باسوادی 94.3 درصد است در صورتی که در گنبدکاووس با توجه به فاصله زیاد روستاها از هم به ویژه در نوار مرزی این میانگین به 94.7 درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان خاطر نشان کرد: روز شنبه همایش استانی نهضت سوادآموزی در گتبدکاووس برگزار می شود و امید داریم تا سال آینده باسواد شدن مردم استان را جشن بگیریم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : قابوس نامه

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.