1398-07-08 18:05
2080
0
65716
فرمانده سابق یگان 60 زرهی عماریاسر گنبدکاووس:

پیشکسوتان باید راویان انقلاب باشند/ دفاع مقدس سراسر حرف های ناگفته است

فرمانده سابق یگان 60 زرهی عماریاسر گنبدکاووس و رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: پیشکسوتان به ویژه در عرصه‌های مقاومت و دفاع‌مقدس باید راویان انقلاب‌اسلامی برای صدور به جهان باشند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس‌نامه، علی کوهی در آئین نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت با عنوان این مطلب افزود: دفاع مقدس سراسر پر از حرف های ناگفته است و شما پیشکسوتان باید این فرهنگ را به نسل جوان انتقال دهید و نگویید کار ما تمام شده و وقت استراحت ماست.

وی  در ادامه گفت: با وجود ماهواره و گوشی های دیجیتال به عنوان ابزاری که دشمن برای انتقال مفاهیم خود و انحراف جوانان ما به کار می گیرد و عدم پرداختن به خیلی ارزش ها، بچه های ما منحرف می شوند چون چیزی به آنها عرضه نمی شود لذا نباید میدان و عرصه را خالی بگذاریم و یادمان باشد امام در 63 سالگی، انقلاب را کلید زد.

کوهی اذعان کرد: جوانان ما در زمان دفاع مقدس با اینکه الگوی خاصی در تاریخ کشور نداشتند حماسه آفریدند اما جوانان امروز شما را به عنوان الگوی خود دارند و با درس از دفاع مقدس و یادگاران آن قطعا موفق تر خواهند بود.

وی با اشاره به تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: به جهت کمک های بیش از 52 کشور به صدام، او فکر می کرد به زودی در تهران جشن پیروزی خواهد گرفت اما آنچه که می توان در محاسبات او به عنوان حلقه گمشده نام برد، نقش مردم بود که تمام معادلات صدام را به هم ریخت.

فرمانده سابق یگان 60زرهی عماریاسر در ادامه با اشاره به اهمیت دفاع مقدس و همچنین رشادت های رزمندگان، آن هم با کمترین امکانات و تجهیزات، اظهار کرد: در طول دفاع مقدس در سه مرحله خبر آن در صدر اخبار جهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: سقوط خرمشهر که به لحاظ اهمیت سوق الجیشی این شهر ، برای آنها به منزله سقوط ایران بود یکی از آن اخبار بود، چرا که در طول تاریخ هر بار این شهر به تصرف دشمن درآمد قطعه ای از ایران برای پس گرفتن آن از کشور جدا و به دشمن داده شد.

علی کوهی یادآور شد: این بار با تمام دفعات قبل تفاوت داشت و قرار نبود برای بازپسگیری خرمشهر وجبی از خاک ایران از دست داده شود و واکنش امام(ره) که با شنیدن این خبر گفتند "خرمشهر را پس میگیریم" امید و انرژی مضاعفتی را بر رزمندگان تزریق کرد و پس از 578 روز خرمشهر توسط آنها آزاد شد و این خبر دومی بود که در صدر اخبار جهان قرار گرفت.

وی با اشاره به عملیات والفجر 8 که به فتح فاو منجر شد به عنوان سومین خبر قابل توجه رسانه های جهان اشاره کرد و گفت: این عملیات غافلگیرانه برای خیلی از نظامیان ارشد خارجی هم قابل باور نبود و به اذعان فرمانده عراقی ، فتح فاو کمر صدام را شکست و امروز می بینیم برنامه عملیاتی والفجر 8 در بسیاری از دانشگاههای نظامی از جمله در آمریکا تدریس می شود.

فرمانده سابق یگان 60 زرهی عمار یاسر و رزمنده هشت سال دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی تصریح کرد: بسیاری از عملیات های دشمن علی رغم نابرابری در عده و تجهیزات با عنایت خداوند و خلوص رزمندگان خنثی شد.

دفاع مقدس گنجینه و استوانه ای برای انقلاب اسلامی

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در این همایش از دفاع مقدس به عنوان گنجینه و استوانه ای برای انقلاب یاد کرد و افزود: هر جا به فرهنگ دفاع مقدس رجوع کرده ایم موفق شدیم و توانستیم با قالب این فرهنگ انقلابمان را به دنیا صادر کنیم.

qaboosnameh 10

سرهنگ سیدیحیی قاضوی خطاب به پیشکسوتان جهاد و مقاومت افزود: امروز نسل جوان ما هر آنچه دارد از درس هایی است که از شما یادگاران دفاع مقدس گرفته و اگر انقلاب ما بیمه شده است به برکت وجود و رشادت شما بزرگواران است.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این آئین با تاکید بر استفاده بهینه بازنشستگان و پیشکسوتان از وقت خود در راه یاری دین، گفت: دینداری باید با دینمداری و دین یاری همراه شود تا جامعه بر مدار دین قرار گیرد و اداره شود.

IMG 9274

حجت الاسلام محمود ترابی با عنوان این مطلب که حمایت خداوند مشروط بر در صحنه بودن ماست گفت: توقع ما از پیشکسوتان این است که در یک مجموعه انقلابی ، بسیج، مساجد و هیئات محور باشند و حتی مجموعه ای را ایجاد و هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مبادا احساس رها بودن و فراغت از کار بر ما چیره شود چرا که در دنیا راحتی وجود ندارد و تا آخرین نفس، فریاد تکبیرمان باید بر زبان جاری باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از 18 نفر از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت نیروی انتظامی ، سپاه، هنگ مرزی، جهاد، منابع طبیعی، شبکه بهداشت، شهرداری ، بسیج و اداره تعاون و کارو رفاه اجتاعی نجلیل شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.