1398-06-27 13:02
1395
0
65522
معاون علمی و فناوری رییس جمهور

گلستان نیازمند توسعه درون زاست/ بودجه قابل توجهی برای گلستان درنظر میگیرم

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: توسعه یک فرآیند درون زاست و این چیزی است که گلستان با توجه به ظرفیت های مختلف، اقلیم خاص به آن نیاز دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سورنا ستاری امروز در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، خطاب به مسئولین گلستانی گفت: اگر فکر می کنید غول چراغ جادو از بیرون می آید و همه مشکلات را  حل می کند، اشتباه است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات استان گلستان خام فروشی است که قطعا نسل های آینده به خاطر این کار ما را مسخره خواهند کرد چرا که این کار نیاز به دانشی ندارد.

ستاری اذعان کرد: استان گلستان دارای ظرفیت زیست بوم خوبی در حوزه های مختلف فرهنگی ، کشاورزی ، اجتماعی و ... است که بخش خصوصی باید بر روی نیروی انسانی و چینش آن بر اساس این ظرفیت ها اقدام کند و حتی به دنبال ایجاد پارک علم و فناوری باشد.

وی تصریح کرد: برای احداث پارک علم و فناوری بودجه قابل توجهی را برای استان گلستان در نظر می گیریم اما آنچه مهم است لزوم استفاده از جوانان متخصص بومی در منطقه  است و اگر به این مسئله رسیدیم که برگرداندن یک جوان متخصص به شهرستان و استان خودش از کشف یک معدن با ارزش تر است موفق شده ایم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور یادآور شد: در حوزه زیرساخت و شرکت های دانش بنیان هر مشکلی در استان باشد آمادگی کمک و حل آن را داریم و استان نیز باید زودتر نسبت به راه اندازی صندوق پژوهشی فناوری اقدام کند چون از معدود استان هایی هستید که صندوق ندارید.

در این جلسه نماینده مردم گنبدکاووس نیز به شرایط مستعد مناطق شمالی گلستان برای کشت 250 نوع گیاه دارویی  اشاره کرد و گفت: با فرآوری می تواند ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورزان منطقه شود.

قرجه طیار با عنوان این مطلب که گلستان نیازمند توجه ویژه برای ایجاد زیرساخت‌های علم و فناوری است بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای تبادل نظر و ارتباط بیشتر نخبگان و صاحبان ایده تاکید کرد و خواستار ایجاد پارک و پژوهشگاه دانش بنیان شرق گلستان در گنبدکاووس شد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان نیز دراین جلسه از محرومیت نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از فضاهای مناسب برای مراکز نوآوری خبر داد که در این سفر طی سه موافقت‌نامه، قرار است چند مرکز نوآوری از جمله در گنبدکاووس و گرگان راه اندازی شود.

مهدی غفاری در ادامه افزود: صحبت‌هایی با اتاق بازرگانی استان گلستان انجام شده و قول مساعد برای راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی داده شده است که تا پیش از راه اندازی آن  شرکت های دانش بنیان و نخبگان گلستانی می توانند از منابع ۳۰ هزار میلیارد ریالی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.