1398-02-09 09:05
1318
0
62868
مسئول بسیج عشایر استان گلستان:

17 میلیارد ریال به عشایر سیل زده کمک شده است

مسئول بسیج عشایر استان گلستان گفت: با همکاری اداره کل عشایر، گروه های جهادی ، بسیج و دیگر ارگان ها از جمله جمعیت هلال احمر سه استان تاکنون17 میلیارد ریال از جمله اقلامی چون پتو، چادر،لباس، آب معدنی و بسته های غذایی به عشایر سیل زده کمک شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سرهنگ یحیی اسلامی نژاد در حاشیه همایش سران ایلات و اقوام عشایری استان های گلستان، خراسان شمالی و رضوی با عنوان این مطلب گفت: طبق بررسی های انجام شده 600 میلیارد ریال در حوزه های مختلف دام ، انبار علوفه ، منازل مسکونی و راههای ارتباطی مناطق عشایری گلستان خسارت وارد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شغل دامداری عشایر ، از جمله خسارات وارد شده به عشایر منطقه تلف شدن 6 هزار دام در جریان سیل اخیر است.

سرهنگ اسلامی نژاد ادامه داد: در استان گلستان جمعیت عشایر استان گلستان 21 هزار نفر و 3هزارو 530 خانوار عشایری است که 800 هزار دام خود را در 370 کلیومتر مربع مرتع نگهداری می کنند و50 درصد آنها ترکمن هستند.

وی با اشاره به اینکه عشایر نقش بسزایی در تولید دارند اذعان کرد: این عشایر سالانه 4 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 14 هزارتن شیر و یک‌هزار و 135 تن پشم و 14 هزار جاجیم، گلیم و صنایع دستی تولید می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این همایش در راستای هم افزایی و تقویت وحدت اقوام عشایر با همکاری دستگاه‌های اجرایی، اداره کل عشایر و بسیج عشایری 3 استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان برگزار شد.

گفتنی است در پایان این همایش از فرماندهان سپاه و فرمانداران سه شهرستان گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه ، معملمان نمونه عشایری و قهرمانان مسابقه کشتی آلییش تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.