1397-12-14 11:57
1008
0
61675
در جلسه ساماندهی تاکسی های مسافربری محور گنبد-آزادشهر اعلام شد؛

تشدید اعمال قانون، آخرین راه حل ساماندهی تاکسی های مسافربری

در جلسه ساماندهی تاکسی های مسافربری محور گنبد-آزادشهر ، آخرین راه حل ساماندهی این تاکسی ها تشدید اعمال قانون اعلام شد.

 قابوس نامه، این جلسه پس از بارها تجمع و اعتراض رانندگان تاکسی های مسافر بری محور گنبد-آزادشهر با حضور معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، فرماندار ویژه گنبدکاووس ، دادستان و شهردار شهرستان تشکیل شد.

پلاک تاکسی های مسافربری محورگنبد- آزادشهر در سالهای گذشته جهت دریافت مجوز مسافربری در طرح ساماندهی و گرفتن تسهیلات بهسازی ناوگان،  به "ع" تبدیل شد که و ورود این پلاک در شهر ممنوع است.

qaboosnameh 2

اما مسئله ای که این روزها معیشت این رانندگان تاکسی را تحت تأثیر قرار داده است، تعداد زیاد تاکسی های مسافر بر آزاد است که بدون مجوز در میدان مرکزی مستقر و مسافر کشی می کنند.

هر چند پلیس راهور در این زمینه تمهیدات متعددی داشته و طبق گفته جانشین پلیس راهور گنبدکاووس در 11 ماهه نخست امسال،256 دستگاه مسافربر شخصی که اقدام به جابجایی غیرقانونی مسافر کرده اند ، توقیف شده است و 2 هزارو 222 خودرو مسافربر شخصی نیز اعمال قانون شده اند.اما خروجی که در شهرستان دیده می شود حاکی از این است پلیس راهور به تنهایی نمی تواند این حجم از قانون گریزی را کنترل کند و نیاز به اقدام همه جانبه و همکاری شهرستانی در این راستا است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس که معتقد است انتقال ایستگاه تاکسی های این محور به میدان مرکزی غیرقانونی است نیز گفت: علی رغم درک شرایط این رانندگان نمی توانیم در این جلسه مصوبه غیرقانونی داشته باشیم.

عبدالقدیر کریمی یکی از دلایل وجود این مشکل و تشدید آن طی سالهای اخیر را نبود پایانه مسافربری عنوان کرد و بر تمرکز شهرداری و شورای شهر بر ایجاد این پایانه تاکید کرد.

مهمترین مسئله ای که دادستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه برآن تاکید داشتند، پیگیری مطالبات اقشار مختلف از مجاری قانونی آن بود، در حالیکه نمایندگان رانندگان مدعی هستند سالهاست تمام این مراحل قانونی را طی کرده اند و چون پاسخ قانع کننده ای که رفع مشکل را موجب شود دریافت نکرده اند  اقدام به تجمع در مقابل فرمانداری کرده اند.

برای رفع این مشکل علاوه بر اشاره به لزوم احداث پایانه مسافربری بین شهری ، شهرداری نیز اعلام کرد خودروی شخصی در اختیار پلیس راهور قرار خواهد داد تا بتواند کنترل بهتری برای اعمال قانون بر مسافربر های شخصی داشته باشد و همچنین عنوان شد دوربین هایی در خیابان های فرعی که محل استقرار این خودروهاست نصب شود.

به این ترتیب باید دید اهتمامی که در این جلسه برای اعمال قانون با همکاری همه جانبه شهرستانی برای رفع این مشکل مطرح شد چقدر زمان خواهد برد و آیا عدالت در اعمال قانون در سطح شهر که از مطالبات این رانندگان نیز هست، برقرار می شود؟

امیدواریم بزودی شاهد رفع مشکل تاکسی های شخصی که در روند جابجایی قانونی مسافر ها خلل ایجاد کرده است ، باشیم  و همان حساسیتی که بر روی تاکسی های آزادشهر و و عدم حضور آنها در داخل شهر هست نسبت به تاکسی های محور گنبد- مینودشت وگنبد-کلاله  نیز اعمال شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.