1396-09-15 07:16
1353
0
47452
مدیر کل صنایع دستی و گردشگری گلستان خبرداد؛

ثبت ملی سه اثر تاریخی و فرهنگی رامیان تا پایان امسال

مدیر کل صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تا پایان سال جاری سه اثر تاریخی و فرهنگی رامیان به ثبت ملی می رسد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، ابراهیم کریمی مدیر کل صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، در آیین رونمایی از ثبت ملی سه اثر تاریخی و فرهنگی شهرستان رامیان شامل محوطه تاریخی قلعه میران، فن و مهارت ساخت دوتار و مراسم حنابندان قوم قزلباش گفت: به دنبال آن هستیم که 3 اثر دیگر این شهرستان از جمله ژئو پارک، کاخ و صنایع دستی تا پایان سال جاری به ثبت ملی برسد.

وی با بیان اینکه برای ارتقای سطح گردشگری منطقه رامیان که از پتانسیل بالایی در حوزه توریستی بهره مند است تلاش می کنیم، اظهار کرد: کار مطالعاتی ژئوپارک قلعه میران رامیان تکمیل شده است و این میراث تاریخی میتواند بهترین جاذبه گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

کریمی با بیان اینکه شهرستان رامیان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بزرگی در حوزه های مختلف از جمله تاریخی، گردشگری صنایع دستی است، اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی، خانه ابریشم و نخستین مرکز تخصصی ابریشم کشور را در رامیان داریم که خود ظرفیت بالایی برای تولید و جذب گردشگر است.

وی بیان کرد: شهرستان رامیان از 102 اثر تاریخی و فرهنگی ملموس و ناملموس بهره مند است که تاکنون 50 اثر به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: چنانچه دستگاه های دیگر همچون شهرداری و شورای شهر در امر نقشه برداری دیگر آثار کمک نمایند می توان برای ثبت ملی 52 اثر باقیمانده نیز اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: از شهرداری رامیان این انتظار را داریم تا با تحویل کاخ شهر رامیان این فرصت را فراهم کند که کاخ موزه شرق استان گلستان را در همین منطقه افتتاح نماییم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.