1396-08-29 14:03
1448
0
46771
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رامیان خبرداد؛

کشت توت فرنگی در 970 هکتار از اراضی شهرستان رامیان + تصاویر

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رامیان از کشت ۹۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، حسین گلچین سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رامیان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در سال زراعی 96-97 مقدار ۹۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول بوده و پیش بینی میشود این سطح در سال جاری حدود ۵ درصد بیشتر شود.

وی اظهار کرد: متوسط عملکرد بسته به رسیدگی و انجام عملیات بهزراعی توسط باغدار و نوع ارقام انتخابی از حدود ۸ تا ۹ تن متغیر است. که از این سطح سالانه حدود هشت هزار تن میوه توت فرنگی در شهرستان تولید می شود.

گلچین افزود: کشت توت فرنگی در شهرستان رامیان از اواخر آبان ماه شروع شده و تا اواخر آذر ادامه دارد.

وی بیان کرد: با توجه شرایط اقلیمی مطلوب، خاک حاصل خیز و اراضی مستعد، این شهرستان مقام نخست کشت و تولید میوه توت فرنگی را داراست و بیشترین سطح کشت این محصول در بخش فندرسک و حومه شهر دلند می باشد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رامیان عنوان کرد: ارقام کشت شده در منطقه از نوع اتابکی (بومی منطقه)، کاماروسا، سلوا، فاروس، و دیامنت است.

وی تصریح کرد: ارقام جدید کیفیت و ماندگاری زیاد، عملکرد بهتر و هم مزه‌ مطلوب‌تر نسبت به ارقام بومی منطقه دارند و کشاورزان با رعایت اصول بهزراعی از قبیل وجین و سله شکنی و... و انتخاب رقم مناسب منطقه و نشاء مرغوب و سالم در کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد محصول اقدام نمایند.

toooo2

toooo3

toooo4

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.