1399-04-19 10:46
1618
0
69328
رحمت الله نوروزی؛

استاندار به مثابه رئیس‌جمهور استان است/تنها 20 درصد منشأ مشکلات به خاطر تحریم ها است

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ،گفت: شاید تنها 20 درصد منشأ مشکلات به خاطر تحریم ها باشد اما بقیه این مشکلات به دلیل سوءمدیریت دستگاه های دولتی است که باید در مدت باقیمانده به جای شعارزدگی در مسیر حل مشکلات قدم بردارد.

به گزارش گلستان ما، رحمت الله نوروزی با تأکید بر اینکه دولت در سال پایانی دوره خود باید یک یادگاری برای مردمی که تحت فشار اقتصادی و معیشتی هستند بگذارد، اظهار کرد: امیدواریم دولت با نگاه جهادی و عملیاتی، مردم را از شرایط سخت امروز خارج کند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مردم در تأمین نیازهای اولیه خود نیز دچار مشکل شده اند، اذعان کرد: شاید تنها 20 درصد منشأ مشکلات به خاطر تحریم ها باشد اما بقیه این مشکلات به دلیل سوءمدیریت دستگاه های دولتی است که باید در مدت باقیمانده به جای شعارزدگی در مسیر حل مشکلات قدم بردارد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت اجرای طرح آمایش سرزمینی بیان کرد: ظرفیت های منطقه ای هر استان مشخص است و برای بسیاری از مناطق نیز مطالعات لازم صورت گرفته به گونه ای که اکنون باید تمام امور مربوط به توسعه و سرمایه گذاری در استان ها بر اساس طرح آمایش سرزمینی باشد.

نوروزی ادامه داد: با این حال دولت ها هیچ اراده ای بر اجرای این طرح ندارند و دست هایی در پشت پرده قرار دارد که برای تأمین منافع خود اجازه اجرای این طرح را نمی دهند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت افزایش اختیار استانداران که به توسعه و پیشرفت هر استان کمک می کند،یادآورشد: استاندار باید به عنوان رئیس جمهور استان تلقی شده و در حد این جایگاه نیز اختیار داشته باشد چنانچه امروزه کشورهای موفق نیز به این شکل اداره می شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: البته برای نوع فعالیت های آنها باید نظارت صورت گیرد و دستگاه های نظارتی باید بر اختیاراتی که به استانداران داده شده و نحوه اقدامات آنها نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.