1399-01-24 14:11
1106
0
68145
در بازدید «رحمت اله نوروزی» از بیمارستان بقیه الله (عج) مطرح شد؛

جمعیت 200 هزار نفری و پوشش 40 درصدی خدمات به مردم/ بزنگاه هایی که کووید 19 در علی آباد کتول هویدا کرد

علی آباد کتول سومین شهرستان استان گلستان است که زیرساخت های درمانی آن باید پاسخگوی جمعیتی 200 هزار نفری باشد و این درحالی است که مسئولین بهداشتی و درمانی آن می گویند در حال حاضر خدمات ما تنها پاسخگوی 40 درصد مردم بوده و این روزها کووید 19 نیز بزنگاه های درمانی در این شهرستان را بیشتر نمایان کرده است.

به گزارش گلستان ما، سلامت جسم و روان مهمترين ابزار تکامل انسان بوده و از ديدگاه اقتصادي نيز از اهميت قابل توجهي برخوردار است. این روزها که بیماری کووید 19 به مرحله پاندمی رسیده است شاید این مهم برای همه قابل درک تر شده باشد.

با توجه به اهمیت سلامتی و در مقابل، عوامل مخل آن، نقش زیرساخت های بهداشتی و درمانی نمود بیشتری می یابد. بیمارستان و سایر مراکز بهداشتی درمانی که این روزها بیش از پیش محل تردد مردم است آزمونی برای سنجش میزان توانمندی این زیرساخت ها مقابله با بحران های سلامت بود که بسیاری از پاشنه آشیل های ارائه خدمات را برای همگان هویدا کرد.

نقاط قوت و ضعف این روزها بیش از هر زمان دیگری رخ نمایی کرده و بسیاری از مسئولان دلسوز مردم را به رفع مشکلات برای مقابله بهتر با بحران های دیگر در این حوزه وا داشته است.

شهرستان علی آباد کتول نیز به عنوان سومین شهرستان استان گلستان که در روزهایی که کرونا بی رحمانه میان مردم می تازد، از این ویروس منحوس در امان نبوده و ده ها نفر از شهروندان خوب خود را از دست داده است که اگر زیرساخت های بیمارستانی فراهم بود شاید آمار بهبودیافتگان بیشتر و سرعت بیشتری می یافت.

پیک بلند کرونا در علی آباد کتول

حجت دیلمی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول در دیدار با رحمت اله نوروزی کاندیدای منتخب مردم این شهرستان در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: در اسفند سال 98 این شهرستان همچون استان های مازندران، گیلان و تهران پیک بلندی از بیماری کرونا را تجربه کرد.

کمبود تخت های بیمارستانی در شهرستان

وی با اشاره به اینکه بدون احتساب تخت های ICU و CCU ، 91 تخت بیمارستانی در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) داریم، اظهار کرد: در اوایل شیوع این بیماری، امکانات و آگاهی های پرستاران کم بود اما خوشبختانه بعد از یکی دو هفته از شیوع بیماری، با حمایت خیرین برخی تجهیزات همچون ونتیلاتور، لوازم حفاظت فیزیکی پرسنل تامین شد.

پزشکان، پرستاران و دیگر جهادگران عرصه سلامت شهرستان با جان و دل و ایثارگرانه تلاش کردند تا آنجا که حدود 30 نفر از پرسنل به کرونا مبتلا شدند.

دیلم با بیان اینکه شهرستان علی آباد کتول جزو 3 شهرستان با آمار بالای ابتلا کووید 19 در استان بود، تصریح کرد: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی، این روزها اوضاع بهتر شده و علاوه بر افزایش تعداد بهبودیافتگان از این بیماری، آمار ابتلا نیز کاهش یافته است.

وی افزود: اگر از هفته دوم و سوم اردیبهشت که پیک سوم این بیماری است نیز رد شویم، وضعیت بهتر خواهد شد.

215454522

خدمات ما باید پاسخگوی 200 هزار نفر جمعیت باشد

مهدی زنگانه رییس بیمارستان بقه الله العظم این شهرستان نیز گفت: در حال حاضر باید این بیمارستان حدود 200 هزار نفر جمعیت را از شهرهای علی آباد کتول، فاضل آباد، مزرعه کتول، سنگدوین، قرق، خان ببین و روستاهای تابعه این شهرها تحت پوشش قرار دهد و این در حالی است که ما تنها 91 تخت بیمارستانی داریم و با فضای فیزیکی محدود در این بیمارستان مواجه هستیم. تا آنجا که در این ایام تخت های CCU ما هم به دلیل کمبود، به تخت ICU تبدیل شد.

200 تخت بیمارستانی نیاز داریم

وی تصریح کرد: طبق برآورد دانشگاه علوم پزشکی گلستان، این بیمارستان به 12 تخت ICU نیاز دارد. همچنین اجازه تاسیس 200 تخت بیمارستانی نیز درشهرستان توسط این دانشگاه داده شده است که با احتساب تعداد تخت های بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) و کلینیک های خصوصی، 140 تخت محیا شده ولی هنوز 60 تخت دیگر کم داریم.

زنگانه، اذعان کرد: در حال حاضر این شهرستان از حیث بهداشت در وضعیت خوبی قرار دارد، اما در حوزه درمان در وضعیت متوسطی و علیرغم جمعیت 200 هزار نفری تحت پوشش، بعد از شهرستان های آق قلا و بندرترکمن که از جمعیت کمتری برخوردارند، قرار داریم.

فرسودگی تجهیزات آزمایشگاهی در بیمارستان بقیه الله (عج)

وی گفت: تجهیزات آزمایشگاهی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) از بیمارستان سابق (حضرت قائم (عج) به این بیمارستان منتقل شده اند که عمری بیش از 10 سال عمر داشته و فرسوده شده اند.

زنگانه همچنین با قدردانی از تلاش های رحمت اله نوروزی نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در دوره نهم و منتخب دوره یازدهم این شهرستان، تصریح کرد: در دوره نهم مجلس، با حمایت نماینده محترم خدمات خوبی همچون تاسیس کلینیک قائم (عج) و آزمایشگاه مرکزی شهرستان با اعتباری حدود 3 میلیارد تومان که امروز بیش از 12 میلیارد تومان ارزش ریالی دارد، تاسیس و سبب کاهش بار مراجعات به بیمارستان بقیه الله (عج) و بهبود خدمات به مردم شد.

215454522

علی آباد کتول نیازمند مجتمع بیمارستانی است

رییس بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) شهرستان علی آباد کتول با اشاره به اینکه در حال حاضر زیرساخت های درمانی این شهرستان تنها 40 درصد نیاز مردم را پاسخگو است، اذعان کرد: با توجه به جمعیت 200 هزار نفری تحت پوشش مراکز درمانی این شهرستان، باید زیرساخت های ما باید ارتقاء یافته و به یک مجتمع بیمارستانی تبدیل شویم تا حداقل بتوانیم میزان پاسخگویی خود به مردم شهریف را به 70 درصد برسانیم. برای اینکار ساختمان قدیم بیمارستان قائم (عج) موجود است، ولی نیازمند بهسازی و تجهیزات است که با حمایت دولت و نماینده محترم شهرستان قطعاً امکان پذیر خواهد بود.

رحمت اله نوروزی منتخب مردم شهرستان علی آباد کتول در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز پس از شنیدن سخنان رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و رییس بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) گفت: یکی از اولویت های ما در مجلس یازدهم ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی در سطح کشور، استان و شهرستان است.

وی با اشاره به اجازه مقام معظم رهبری برای برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور و قدردانی از ایشان، ارائه گزارش جامع از وضعیت شبکه بهداشت و درمان و بیان نیازمندی ها و نقاط ضعف علی آباد کتول را از مسئولین بهداشتی و درمانی این شهرستان برای پیگیری مطالبات در این زمینه خواستار شد.

سخن پایانی: ای که دستت می رسد کاری بکن!

به گزارش گلستان ما؛ با توجه به اینکه نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی از قدرت فرا شهرستانی و فرا استانی برخوردار هستند، پتانسیل بالایی برای جذب اعتبارات در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان دارند که اگر دلسوزانه عمل کنند می توانند کمک شایانی به ارتقاء وضع شهرستان کنند.

پتانسیلی که اگر اسدالله قره خانی نماینده فعلی شهرستان علی آبادکتول که مدعی نماینده ای با عملکرد ملی است، از آن بهره می برد و می توانست سبب تداوم سیر تکاملی زیرساخت های بهداشتی و درمانی علی آباد کتول شود تا امروز که پرسنل و کادر درمان بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) شهرستان در این بحران، با ویروس منحوس کرونا برای خدمت به مردم دست و پنجه نرم می کنند، با مشکلات کمتر و خدمات بهتر فعالیت می کردند.

البته امید است در روزهای باقی مانده از دوره دهم مجلس شورای اسلامی، نماینده محترم از دوره استراحتی که میان مردم هم خبرش پیچیده و زمینه نارضایتی بیشتر از ایشان را پدید آورده بازگشته و به پاس آراء مردم این شهرستان در آن دوره، اقدامی ماندگار انجام دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.