1398-07-23 12:43
1276
0
65898
پاسخ شهرداری سنگدوین به نامه جمعی از اهالی سنگدوین:

نامه منسوب به اهالی شهر سنگدوین رنگ و بوی سهم خواهی می دهد/ اخلاقیات نیز در این نامه زیر پا نهاده شد.

هفته گذشته نامه ای سرگشاده منسوب به اهالی شهر سنگدوین در سایت های استان با عنوان «شهردار تازه نفس می خواهیم» منتشر شد که علاوه بر داشتن رنگ و بوی سهم خواهی های شخصی، اخلاقیات نیز در این نامه زیر پا نهاده شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، در همین راستا روابط عمومی شهرداری سنگدوین در جوابیه ای خواستار انتشار این جوابیه در سایت های منتشر کننده این نامه شد:

امروزه بسیاری از مردم بر این باورند که شهرداری ها با بودجه دولتی اداره می شوند. در صورتی که نه تنها شهرداری ها با بودجه دولتی اداره نمی شوند بلکه از سال ۱۳۶۱ به بعد کمک های دولتی نیز با قانون خودکفایی مالی شهرداری ها رو به کاهش گذاشت و در سال های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۹ بسیار اندک شد تا آنکه از سال ۱۳۷۰ به بعد تقریباً حذف گردید.

بنابراین برای انجام فعالیتهای عمرانی در شهر ها، هیچ بودجه دولتی در کار نیست و عوارض شهری و مالیات را می توان تنها منابع درآمدی اصلی شهرداری ها عنوان کرد. فلذا توقع انجام پروژه های بزرگ در شهرهای کوچک و تازه تاسیسی نظیر سنگدوین با منابع درآمدی محدود و مختصر در عمل نا ممکن است. مگر اینکه شهردار تازه نفسی که دوستان نویسنده نامه، منتظر ورود ایشان هستند، توانایی تغییر قوانین و مقررات را در نحوه اداره شهرداری ها داشته باشد!

در بخشی از نامه مذکور قید شده که هیچ کدام از وعده های تبلیغاتی اعضای شورا ها محقق نشده است. ظاهراً دوستان در جریان نیستند که وعده های تبلیغاتی شورا ها هیچ ارتباطی به نحوه عملکرد شهرداری و شهردار ندارد و اینکه شهردار نتوانسته است وعده های تبلیغاتی اعضای شورا را تحقق ببخشد دلیل بر عملکرد ضعیف شهردار نیست. شهرداری یک نهاد مستقل است و شهردار بر اساس شرح وظایف قانونی که به آنها ابلاغ شده است فعالیت می کند نه بر اساس وعده ها و شعار های تبلیغاتی اعضای شورا!

در بخش دیگری از نامه به نبود راندمان و بازدهی شهردار اشاره شده است و در همان پاراگراف از پیاده شدن تمام  برنامه ها و ایده های داشته شهردار سخن به میان آمده است! اگر تمام برنامه ها و ایده های شهردار پیاده شده است چگونه از نبود بازدهی و راندمان سخن به میان آمده است؟!

از نکات منفی دیگر این نامه می توان به دستاویز قرار دادن بیماری شهردار اشاره کرد. در حال حاضر بسیاری از مردم جامعه با بیماری های مختلف دست و پنجه نرم می کنند و  اگر کمی منصف و اخلاق مدار باشیم در می یابیم که بیماری عیب نیست و قطعاً همه افراد جامعه در مقاطعی از زندگی دچار بیماری می شوند. اما ذکر این نکته ضروری است که شهردار سنگدوین با وجود بیماری همیشه در محل کار خود حاضر بوده و بیماری ایشان خللی در انجام وظایف ایشان وارد نکرده است.

مشخص نیست هدف نویسنده یا نویسندگان این نامه از ذکر این جمله که «این در حالی است که ایشان درگیر بیماری نیز هستند و حقوق میلیونی هم دریافت می کنند !» چیست؟ به نظر دوستان چون ایشان بیمار است نباید حقوق دریافت کند؟! یا هر کس بیمار است نباید کار کند؟! و یا …

 در خاتمه باید اذعان داشت قطع به یقین هدف نویسندگان این نامه دلسوزی نسبت به شهر و دیار خود نبوده چرا که کسانی که اندکی با نحوه ادارات شهر ها و روستا آشنایی دارند نیک می دانند که در مقطع کنونی و با وجود منابع مالی مختصر  شهرداری ها انجام پروژه های عمرانی حتی در شهرهای بزرگ هم به کندی و با مشکلات پیش می روند. این مشکل حتی در پروژه های عمرانی ملی هم به چشم می خورد که نمونه اظهر من الشمس آن روگذر فاضل آباد است که پس از گذشت نزدیک به یک دهه هنوز به بهره برداری نرسیده است. بنابراین توقع انجام فعالیت های عمرانی، فرهنگی، ورزشی ، توسعه ای و … در شهر کوچکی مثل سنگدوین در یک مقطع کوتاه در عمل ممکن نیست . با این وجود این شهرداری در طول این سال ها از تمام ظرفیت و پتانسیل خود استفاده کرده است و در حد توان و بضاعت به ارائه خدمت به شهروندان فهیم سنگدوین پرداخته است. تلفن ها و تماس های حضوری شهروندان و دلجویی از شهردار نیز موید این مطلب است که اهالی فهیم و ولایتمدار سنگدوین به خوبی از شرایط شهرداری و توان اجرایی محدود این نهاد مطلع هستند. البته در روزهای آتی شرح مبسوطی از  اقدامات انجام شده در شهرداری سنگدوین منتشر خواهد شد و در اختیار عموم قرار داده خواهد شد.

در پایان انتظار می رود کسانی که داعیه دلسوزی برای ولایت و دیار خود را دارند از تهمت زدن و زیر پا گذاشتن اخلاق و مطرح ساختن مشکلات شخصی افراد پرهیز کنند و توصیه می شود نویسندگان این نامه (که قطعاً تعداد آنها کمتر از انگشتان یک دست است،) رویه خود را در سهم خواهی های غیر منطقی تغییر داده و راه دیگری را در پیش بگیرند!

روابط عمومی شهرداری سنگدوین

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.