1398-02-21 11:22
966
0
63145
گزارش؛

گاز روستای «میان رستاق» علی‌آبادکتول وصل شد/ نصب پل موقت روی رودخانه از سوی نیروهای مهندسی سپاه

از روستای میان رستاق در دهنه زرین‌گل علی‌آبادکتول وصل شد اما هنوز مردم دسترسی به جاده ندارند. طبق گفته‌های مسئولان قرار است نیروهای مهندسی سپاه استان پلی موقت بر روی رودخانه نصب کنند تا تردد روستاییان برقرار شود.

به گزارش گلستان ما، در نخستین روزهای فروردین ماه امسال بارش شدید باران سبب رانش زمین در بسیاری از روستاهای بالادست در این شهرستان شد. رانش زمین راه ارتباطی برخی روستاها را قطع کرد و به منازل مسکونی روستاییان نیز خسارت وارد کرد. با تلاش نیروهای راهداری جاده‌های مسدود باز شد اما تداوم رانش زمین در روستای میان رستاق شرایط را به گونه‌ای رقم زد که ارتباط 60 خانوار در این روستا با روستاهای اطراف قطع شده است.

رانش مداوم زمین و ریزش سنگ به درون جاده اصلی، تردد را ناممکن کرده است. هرچند تلاش‌ها برای بازگشایی جاده قدیم که از مسیر رودخانه می‌گذرد همچنان ادامه دارد.

در همین باره حسن هدایتی ظهر امروز با اشاره به آخرین وضعیت روستای میان رستاق که در روزهای اخیر دچار رانش شده است، اظهار داشت: به دلیل بارش شدید باران در روزهای نخست فروردین ماه، رانش زمین در مسیر جاده دسترسی روستای میان رستاق به طور مکرر رخ داد تا اینکه پس از یک مرحله بازگشایی مسیر، رانشی شدید و مداوم رخ داد که جاده اصلی دسترسی روستاییان مسدود شد.

وی افزود: همچنین به دلیل رانش زمین گاز این روستا نیز قطع شده بود که تصمیم بر این شد تا گاز روستا از یک جهت فرعی وصل شود که این اتفاق رخ داد.

فرماندار علی‌آبادکتول بیان داشت: همکاری‌های لازم با نهادها و دستگاه‌های مختلف برای بازگشایی جاده نیز به صورت مستمر ادامه دارد تا عبور و مرور به شکل اضطراری و موقت برقرار شود. با توجه به احتمال ریزش کوه، شهروندان و روستائیان مناطق کوهستانی تا بازگشایی جاده قدیم از هرگونه رفت و آمد غیرضروری خودداری کنند.

در همین باره احمد شکی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان علی‌آبادکتول نیز گفت: مسیر موقت روستای کوهستانی میان رستاق در دهنه زرین گل که منتهی به رودخانه است با تلاش نیروهای راهداری احداث شد. طبق جانمایی صورت گرفته در انتظار نصب پل موقت توسط نیروهای مهندسی سپاه استان هستیم که با نصب پل تردد ساکنان روستا از مسیر قدیم به طور موقت برقرار می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.