1397-10-05 15:03
1193
0
59871
گزارش؛

نارضایتی شهروندان فاضل آبادی از نامناسب بودن زیرساخت‎های شهری/ فاضل آباد، شهری بدون غسالخانه

در حالیکه قریب به دو دهه از تأسیس شهر فاضل آباد و فعالیت شهرداری آن می‎گذرد اما شهروندان فاضل آبادی از ارائه خدمات و نامناسب بودن زیرساختهای شهری گلایه دارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، برابر مصوب هیئت دولت در مهر ماه سال 1380، فاضل آباد تبدیل به شهر شد و شهرداری این شهر در دهه دوم اسفندماه همان سال تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرد. فاضل آباد با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر در 30 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و یکی از شهرهای علی آباد کتول محسوب می‎شود در حالیکه قریب به دو دهه از تأسیس شهر فاضل آباد و فعالیت شهرداری آن می‎گذرد اما شهروندان فاضل آبادی از ارائه خدمات و نامناسب بودن زیرساختهای شهری گلایه دارند.

*نامناسب بودن مبلمان و فضای سبز شهری در فاضل آباد

در همین رابطه یک شهروند فاضل آبادی در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان با ابراز نارضایتی از وضعیت آسفالت این شهر اظهار کرد: متأسفانه وضعیت آسفالت در خیابان‎های فاضل آباد مناسب نیست اکثر آسفالت‎های شهر قدیمی است و حتی در بعضی کوچه‎ها و خیابان‎های داخل شهر شاهد جاده‎های خاکی هستیم که عبور و مرور برای شهروندان را مشکل کرده است.

م- شاه حسینی با بیان اینکه مبلمان شهری و فضای سبز مناسبی در فاضل آباد وجود ندارد تصریح کرد: در این شهر تنها دو پارک محلی وجود دارد و امکانات در حدی نیست که بتواند رضایت شهروندان را جلب کند.

وی به نبود غسالخانه در فاضل آباد اشاره کرد و گفت: به دلیل نبود غسالخانه مجبور هستیم فرد متوفی را به روستاهای اطراف منتقل کنیم، غسالخانه قدیمی شهر در کنار رودخانه احداث شده بود اما به دلایلی از فعالیت آن ممانعت به عمل آمد و قرار شد شهرداری غسالخانه‎ای جدید احداث کند که تا کنون این امر اتفاق نیفتاده است.

*آسفالت 20 هزار متر مربع از خیابان‎های فاضل آباد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر فاضل آباد مشکل عمده این شهر را جدول کشی، نامناسب بودن وضعیت آسفالت و زیرساخت‎های شهری عنوان کرد و گفت: رفع تمام این مشکلات مشروط به تأمین اعتبار و تحقق بودجه است به دلایل مضایق مالی هنوز مشکلات در بحث زیرساخت‎های شهری وجود دارد.

اکبر قاسمی نژاد میزان بودجه شهری فاضل آباد در سال جاری را 7 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این کل این بودجه تا کنون 32 درصد محقق شده است، معمولأ طی سال مساعدت‎های مالی از سوی دولت به شهرهای کوچک و کم درآمد تزریق می‎شود اما تا کنون این بودجه به شهرداری‎های کشور تزریق نشده است در واقع بسیاری از خدمات ما به مساعدت‎های دولت ارتباط دارد با این وجود بحث خدمات رسانی به شهروندان فاضل آبادی متوقف نشده است.

وی ادامه داد:در 14 ماه گذشته 20 هزار مترمربع آسفالت در 16 خیابان فاضل آباد انجام شده است.

نائب رئیس شورای شهر فاضل آباد با بیان اینکه شهرداری به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار می‎باشد خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر 2 جایگاه سی ان جی در فاضل آباد تأسیس کردیم که با اخذ اجاره از این دو جایگاه، درآمدی برای شهرداری ایجاد شده است هم چنین به دنبال تأسیس پمپ بنزین نیز هستیم که متأسفانه کمی در این امر سختگیرانه برخورد می‎شود.

قاسمی نژاد بیان کرد: توزیع خدمات در شهر عادلانه است، بر این اساس شهر به پنج قسمت تقسیم شده و به تناسب محرومیت بودجه در آن نقاط توزیع می‎شود.

وی در خصوص نارضایتی مردم از برقی نبودن پله‎های پل هوایی گفت: متأسفانه بودجه شهرداری فاضل آباد در حدی نیست که بتواند پله‎های پل هوایی را برقی کند با این وجود باید استفاده از پل هوایی برای امنیت و آرامش شهروندان فرهنگسازی شود.

*نامناسب بودن محل استقرار، علت تعطیلی غسالخانه فاضل آباد

شهردار فاضل آباد در خصوص نبود غسالخانه در این شهر گفت: حدود 25 سال پیش غسالخانه‎ای توسط خیرین شهر در کنار رودخانه احداث شد محل استقرار غسالخانه به دلایل تبعات زیست محیطی باید خارج از محدوده شهر باشد از این رو مراجع ذیربط از فعالیت این غسالخانه جلوگیری کردند.

منصور خسروی تصریح کرد: غسالخانه دیگری در گورستان قدیمی شهر احداث شد که به دلیل فراهم نبودن امکانات لازم مجبور به تعطیلی آن شدیم اما در حال حاضر تعمیرات این غسالخانه آغاز شده است و به محض اتمام از آن استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه درخواست مبلمان و فضای سبز شهری خواسته به حق شهروندان محسوب می‎شود افزود: برای مبلمان شهری در گذشته فراخوان‎هایی اعلام شده بود تا پیمانکاران به این بحث ورود پیدا کنند در حال حاضر یک مشاور طرحی ارائه داده که در شورای ترافیک نیز مصوب شده  و قرار است صحبت‎های لازم با مشاور برای ایجاد مبلمان شهری گفته شود.

شهردار فاضل آباد ادامه داد: فاضل آباد در حال حاضر دارای 2 پارک محلی است که البته پارک‎هایی بزرگی هم نیستند اما به تازگی با اخذ مجوز از شورای شهر اقدام به خرید زمینی برای ایجاد فضای سبز در ضلع شمالی این شهر کردیم که امیدواریم تا پایان سال فضای سبز در این منطقه ایجاد شود.

خسروی با اشاره به برنامه‎های شهرداری برای بهبود وضعیت شهر فاضل آباد گفت:  با توجه به موقعیت فاضل آباد یکی از بحث‎های مهم ما توسعه گردشگری است، در این شهر مجتمع مسکونی بزرگی قرار دارد که در اختیار اداره دخانیات استان است با رایزنی‎های انجام شده، اداره دخانیات قول دادند تا این مجتمع را در اختیار شهرداری قرار دهند تا به عنوان اقامتگاه مسافرین از آن استفاده کنیم در واقع آماده‎سازی این مجتمع نیاز به 5 میلیارد تومان هزینه دارد طرح را به دخانیات ارائه دادیم و باید هماهنگی‎های لازم در تهران انجام شود.

وی در پایان به درآمد پایین شهرداری اشاره کرد و گفت: منبع اصلی درآمد شهروندان فاضل آبادی کشاورزی و دامپروری است در واقع در این شهر توان ساخت و ساز وجود ندارد تا درآمدی عاید شهرداری و شاهد رونق در این شهر باشیم با این وجود از مردم انتظار داریم در پرداخت عوارض همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند تا ما نیز بتوانیم خدمات بیشتری به شهروندان ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.