1397-09-05 14:02
1440
0
59098
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی:

بسیج یعنی ایستادگی مقابل کفر و استکبار/ ما با اسلام ناب جان گرفتیم و با ولایت خوانده شدیم

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اسلام ناب محمدی، ولایت و وحدت مردم را 3 موتور محرکه انقلاب اسلامی دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) منجی شد و اسلام ناب و تعالی بخش محمدی را به ما معرفی کرد و پس از آن در متن انقلاب با ولایت دیده شده و خوانده شدیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در امروز تجمع بزرگ بسیجیان و جشن وحدت شهرستان علی آباد کتول بیان کرد: انقلاب ما 3 موتور محرکه دارد که به واسطه آن ها پیش می رود.

موتورهای محرکه انقلاب

وی با بیان اینکه عده ای می خواهند موتورهای انقلاب را از کار بیاندازند، گفت: همه ی ما باید موتورها و موریانه ها را بشناسیم و مراقب باشیم که به انقلابمان آسیب نرسد.

یعقوبی با اشاره به موتورهایی که انقلاب را به حرکت درآورده و سبب زمینگیری دشمنان ما شده، تصریح کرد: یکی از موتورهای نظام اسلام ناب محمدی است. امام خمینی (ره) اسلام ناب را به ما معرفی کرد.

وی با بیان اینکه اسلام های دیگری همچون لیبرالی، متحجرانه و اسلامی که فقط به عبادت می پردازد، هم وجود دارد، افزود: اما اسلام ناب یعنی اسلام جامع، اسلام دنیا و آخرت، مظلوم نواز و سازش ناپذیر که با کسی تعارف ندارد و در مقابل کفر و نفاق محکم می ایستد.

تعالی مردم فقط با اسلام ناب محمدی امکان پذیر است

یعقوبی اذعان کرد: ما پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مسلمان بودیم، اما مستکبران از ما نمی ترسیدند، در کشور ما قتل و غارت می کردند، اموال و سرمایه های ما را می برند و به مسئولین ما توهین می کردند. اما امام خمینی (ره) منجی شد و اسلامی که دنیا را تعالی می دهد را به ما معرفی کرد.

وی با بیان اینکه اسلام ناب با اختلاط حق و باطل آسیب می بیند، گفت: بعضی ها در کشور بدشان نمی آید هم در ظاهر اسلام را داشته باشند و هم با غرب دوستی کنند. اما مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی، سبک زندگی اسلامی را معرفی کردند و فرمودند که غرب حیوان سیر و اسلام ناب، انسان با کرامت تربیت می کند.

یعقوبی تصریح کرد: در عربستان اسلام هست ولی ناب نیست، این است که آمریکا آن را گاو می نامد و از او شیر می دوشد.

ولایت محور رشد و حرکت

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی دومین موتور محرکه انقلاب اسلامی را ولایت نامید و گفت: انقلاب اسلامی این قدرت را به دنیا نشان داد که ولایت را در آموزه های اسلامی خود دارد. ولایت یعنی محور رشد، حرکت و موفقیت مردم و انقلاب.

رابطه ولایت و مردم

یعقوبی اذعان کرد: رابطه ولایت با مردم و بسیجیان همچون عدد صفر و یک است که ولایت عدد یک است و صفرها مردم و بسیجیان هستند. هر چه تعداد صفرهای بیشتری در کنار عدد قرار گیرد، قدرت عدد بیشتر می شود، اما اگر این عدد نباشد، صفرها خوانده نمی شوند، همچون زمان پیش از انقلاب که مردم بودند، اما چون ولایت نبود، نه خوانده و نه دیده نمی شدند و از این رو مستکبران در کشورمان جولان می دادند.

vahdatbasij1

بسیج یعنی ایستادگی در مقابل استکبار

وی با بیان اینکه بسیج یعنی جوانمردی و ایستادگی در مقابل کفر و نفاق و استکبار، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که جوانان امروز از جوانان نسل اول انقلاب اگر جلوتر نباشند عقب‌تر هم نیستند.

یعقوبی اختلاط را یکی از موریانه های انقلاب دانست و گفت: برخی می خواهند اسلام هم با لیبرال دمومراسی بسازد و هم با متحجرین، که چنین تفکری منحرف است. باید این موریانه ها را بشناسیم و حواسمان به آن هایی که کلام زیبا ندارند، ولی زیبا کلامند، باشد.

چرا مرگ بر امریکا؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی درباره شعار «مرگ بر امریکا»، گفت: اگر چه سخن بد و ادبیات نازیبا بد است، اما به فرموده قرآن کریم برخی جاها زیبا است. آنجا که حق مظلومی از بین رفته باشد، باید با ادبیات نازیبا برخورد کرد ولو به خواندن به مرگ. امریکا حق مظلومین زیادی را از بین برده و به مردم زیادی ظلم و خونشان را در شیشه کرده و مستحق این شعار است.

وحدت مردم سومین موتور محرکه انقلاب

یعقوبی وحدت را سومین موتور محرکه انقلاب اسلامی و اختلاف و اختلال را از دیگر موریانه های نظام اسلامی برشمرد و گفت: دشمن می خواهد ما مقابل هم قرار گیریم تا انرژیمان از بین برود و نتوانیم کاری کنیم. دشمن می خواهد در روند انقلاب اسلامی که در راس آن رهبری عادل قرار دارد، خلل ایجاد کند. می خواهد میان نسل ها گسست ایجاد کنند، گاهی رهبری را زیر سوال برده، گاهی انقلاب و... را زیر سوال می بردتا از این طریق نقش رهبری را کمرنگ کند.

وی تاکید کرد: بسیجی باید گوش به زنگ و هوشیار باشد و موریانه هایی که می خواهند وحدت را از بین ببرند، شناسایی کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در پایان با بیان اینکه قرآن کریم مسلمانان را به صبر و تقوا توصیه کرده، تاکید کرد: اگر مردم خود را به این دو ویژگی مسلح شوند، می توانند همه ی توطئه‌های دشمن را باطل کنند.

تبعیض و بی عدالتی در جامعه مطلوب بسیجی جایی ندارد

vahdatbasij1

سرهنگ مجید زمانی نیز در این مراسم بیان کرد: هفته بسیج، زمانی برای تجدید پیمان با آرمان های بلند حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر و موسس شجره طیبه بسیج و تحقق بخشیدن به فرمان بزرگ بسیجی دلاور حضرت امام خامنه ای عزیز است که فرمودند؛ بسیج باید در وسط میدان باشد تا فضیلت های اصلی انقلاب زنده بماند.

وی اظهار کرد: بسیج بر اساس مقتضیات زمان و بر اساس تکلیف حراست از اصل و هویت و دستاوردهای انقلاب اسلامی که به دوش دارد، در جهت اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و استراتژی های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ماموریت انجام می دهد.

زمانی جامعه مطلوب بسیج را اینگونه تشریح کرد: خواسته های بسیج بزرگ است چون نگاهش در راستای اعتلای کشور و نجات احاد بشر است. در جامعه مطلوب بسیجی نباید فقر، تبعیض ، بی عدالتی و دشمن بر مردم مسلط شود.

وی تصریح کرد: همانطور که در کشورهای منطقه همچون عراق، سوریه، لبنان و کشورهای اسلامی می بینیم، نقطه قوت اولش بسیج مردمی و نقطه قوت دومش رهبری است که باعث شده این کشورها، بر دشمنان خود غالب شوند.

زمانی تاکید کرد: در جامعه مطلوب بسیجی، منافع باندی و حزبی چراغ راه هدایت دست اندرکاران نبوده و خبری از جنگ قدرت نیست، بلکه افراد شایسته تر مسئول هستند. حیف و میل بیت المال، رشوه، پارتی بازی، دزدی، اختلاس و سواستفاده از اموال عمومی به نفع خود و خویشاوندان وجود ندارد.

فرمانده سپاه شهرستان علی آباد کتول اذعام کرد: این است که امام خمینی (ره)، درباره بسیج و بسیجی را اینگونه می فرمایند که من همواره به خلوص شما بسیجیان غبطه می خورم و امیدوارم که خداوند مرا با بسیجیانم محشور فرماید و من افتخارم این است که خود یک بسیجی ام.

جبهه حق هر روز بزرگتر و جبهه باطل هر روز منزوی تر می شود

vahdatbasij1

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد امام جمعه علی آباد کتول گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری حق و باطل مقابل هم صف آرایی کرده اند و با جبهه حق که راهبری آن به دست مقام معظم رهبری است، به یاری خدا همه ی مظلومین و مستضعفین جهان با آن همراه شده اند. روز به روز به جبهه حق افزوده شده و جبهه باطل هر روز در حال منزوی تر شدن است و نشانه های نابودی آن دیده می شود، لذا امروز حفظ وحدت و انسجام جبهه حق بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: جبهه باطل تا کنون در هیچ یک از اهداف خود در سوریه، عراق، لبنان پیروز نبوده و حالا سعی دارد با اهرم هایی همچون تحریم، کشور ما را تحت فشار قرار دهد، اما به یاری خداوند، همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، پیروز نخواهند شد.

بسیج از مهمات انقلاب اسلامی است

vahdatbasij1

حسن هدایتی کتولی فرماندار علی آباد کتول هم گفت: در طول تاریخ، هر بار که دشمنان توانستند در میان صفوف مستحکم مسلمانان وارد شوند، مسلمانان طعم تلخ شکست را حساس کردند.

وی با بیان اینکه به کوری چشم دشمنان، امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را در سراسر کشور جشن می گیریم، اظهار کرد: اگر میان مردم کشورمان وحدت نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید. عامل ماندگاری این انقلاب نیز حفظ همین وحدت است که سبب شده در آستانه چهل سالگی انقلاب همچنان در بالاترین قله های افتخار بایستیم.

هدایتی کتولی همچنین با گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج مستضعفین، تصریح کرد: بسیج لشگر مخلص خداست و رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند رفتار بسیجی باید همچون پیشوای مسلمین، امیرالمومنین حضرت علی (ع) باشد.

فرماندار علی آباد کتول خاطر نشان کرد: دشمن به مهمات ما حمله می کند و یکی از این مهمات بسیج است که در معرض حملات گوناگون دشمن قرار دارد. لذا بسیجیان هوشیار باشند که در صف آرایی های سیاسی و قومی قرار نگیرند و در عین حال از مسائل سیاسی کشور با خبر باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.