1397-04-30 17:01
1501
0
55408
کامیوندار با سابقه علی آباد کتول:

اعتصاب ها پشت پرده سیاسی دارد/ دولت پیگیری کند/ مشکلات باید به روش منطقی حل شود

یکی از کامیونداران با سابقه علی آباد کتول با اشاره به اعتراضات صنفی و اعتصاب های کامیونداران، گفت: این اعتصاب ها پشت پرده سیاسی دارد، که باید دولت و وزارت اطلاعات آنها را شناسایی کند. مشکلات کامیونداران باید به روش منطقی حل شود.

به گزارش گلستان ما، جواد ترابی از کامیونداران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه با اشاره به مشکلات صنفش، بیان کرد: لاستیک کامیون ها در حالی که قرار بود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد، 40 تا 45 درصد افزایش یافته و حالا یک حلقه لاستیک ایرانی که سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان بود، در تعرفه ارسالی اداره راهداری و حمل و نقل استان به سندیکا، حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان قیمت خورده، در کنار افزایش قیمت ها لوازم یدکی و مورد نیاز کامیون ها، نرخ کرایه ها 20 در صد افزایش یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه باید رانندگی از مشاغل سخت محسوب شود و رانندگان بالای 20 سال سابقه با بیماری های زیادی مواجه هستند که ادامه کار برای آن ها خطر آفرین است، گفت: متاسفانه بیمه های ما وضعیت نا به سامانی دارد و شغل ما به عنوان یک شغل تفریحی مطرح می شود و این در حالی است که بنده پس از 25 سال کار رانندگی، دیگر چشمانم قدرت دید 10 سال قبل را ندارد و ممکن است در اثر خطای دید در جاده با جان خودم و صد ها نفر بازی کنم. حال باید پرسید در این صورت چه کسی پاسخگو خواهد بود!

ترابی افزود: برخی رانندگان نیز در اثر ابتلا به برخی بیماری ها یا جراحی ها همچون جراحی قلب، باید پس از حدود 2 ماه استراحت به شغل خود بازگردند، اما ممکن است همین فرد در میان جاده دچار سکته قلبی شود و علاوه بر خطر مرگ برای خود، به چندین نفر دیگر صدمه زده یا سبب مرگ آن ها شود.

این راننده با سابقه شهرستان علی آباد کتول در بخش دیگری از این گفت و گو اذعان کرد: علیرغم وجود همه ی مشکلاتی که در این شغل داریم اما، بنده به شخصه هیچگاه اعتصاب را قبول نداشته و با آن مخالف هستم، چرا که اعتصاب موجب گرانی و بهم خوردن نظم بازار می شود که این هم به ضرر رانندگان و هم مردم است. 

وی با بیان اینکه همه ی ما در جامعه به یکدیگر نیازمند هستیم و نباید به گرده یکدیگر فشار بیاوریم، خاطر نشان کرد: اعتصاب، نوعی هنجار شکنی است. ما باید به طور منطقی و از طریق گفت و گو با نهادها و مسئولین بالادستی مشکلات خود را حل کنیم.

ترابی با اشاره به برخی هنجار شکنی ها و اعتصاب های منتصب به صنف کامیونداران گفت: دولت و وزارت اطلاعات باید پشت پرده این اعتصابات و کسانی که چنین فرمان هایی صادر می کنند را شناسایی کنند. کامیونداران و رانندگان، از اقشار زحمتکشی بوده و اهل بازی های سیاسی نیستند و تنها می خواهند مشکلاتشان حل شود.

درد دل های یک کامیوندار 

وی با اشاره به اعتراض اخیر کامیونداران در علی آباد کتول گفت: ما در آن زمان هم هیچگاه اعتصاب نکردیم و با توجه به اینکه فصل برداشت محصول کشاورزان بود، از همان اول گفتیم که نباید حاصل یک سال زحمت کشاورزان نباید روی زمین بماند اما به دلیل اینکه در کل کشور اعتصاب ها و اعتراضاتی وجود داشت، ما نیز به خاطر جو موجود و رهایی از هجوم روانی شهرستان های دیگر، مجبور به اعتراض شدیم که البته باز هم بنده موافق آن نبودم.

این راننده علی آباد کتول با تاکید بر اینکه باید بازیگردان های این اعتصاب ها همچون اعتصاب یکم مرداد 97 هر چه سریعتر شناسایی شوند، گفت: رانندگان ما اهل اعتصاب نیستند، اما می ترسند که هنگام رانندگی در جاده، کسی جلویشان را بگیرد و سنگ اندازی کنند. آن ها همه ی داراییشان همین کامیونشان است که با هزار زحمت و قسط آن را خریده اند. لذا با تامین امنیت جاده ها، کار حمل و نقل را انجام می دهند، خواسته های صنفی خود را نیز از طریق گفت و گو حل می کنند و وارد بازی های سیاسی که به ضرر کشورمان است، نمی شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.