1398-10-23 10:00
1088
0
67086

آق‌قلایی‌ها محبت مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان را جبران کردند

مردم شهرستان آق‌قلا که در اثر وقوع سیل ابتدای امسال متحمل خسارت مالی و جانی شده بودند، با اهدای کمک‌های انسان دوستانه به یاری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شتافته و محبت آن‌ها در یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل گلستان را جبران کردند.

به گزارش گلستان ما، مردم شهرستان آق‌قلا که در اثر وقوع سیل ابتدای امسال متحمل خسارت مالی و جانی شده بودند، با اهدای کمک‌های انسان دوستانه به یاری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شتافته و محبت آن‌ها در یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل گلستان را جبران کردند.

جمع آوری این کمک ها بدون پشتیبانی نهادهای دولتی و به صورت خودجوش انجام شد و اهالی شهر و روستاهای سیل‌زده آق قلا اولین محموله کمک های ضروری و اقلام اولیه خود را صبح امروز دوشنبه راهی این استان سیل زده در جنوب شرقی کشور کردند.

متولیان جمع آوری این کمک ها با نصب پارچه نوشته ای با مضمون " تنهایمان نگذاشتید، تنهایتان نمی گذاریم" خطاب به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان، کمک های اهالی آق قلا را جمع آوری کردند.

یکی از اهالی آق‌قلا هنگام تحویل کمک غیرنقدی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا گفت: پس از وقوع سیل ابتدای امسال که آق قلا تا مدت ها در محاصره آب بود، کمک های فراوانی از مردم سراسر ایران از جمله سیستان و بلوچستان به دست ما رسید و رسم جوانمردی آن است که پاسخ این رفتار محبت آمیز آن ها را در روزهای گرفتاری و مشکل جبران کنیم.

تعدادی از اهالی سیل زده آق قلا که همچنان در چادر زندگی می‌کنند و برخی از آن ها نیازمند دریافت کمک هستند هم پس از وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و نیاز مردم این مناطق به کمک های ضروری، در حد توان خود به یاری سیل زدگان شتافتند.

در آخرین روزهای سیل گذشته و ابتدای امسال بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

به گزارش ایرنا، ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا از روز جمعه سبب طغیان رودخانه‌های محلی، جاری شدن سیلاب و قطع تعداد زیادی از راه‌های ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان شده است.

 آق قلا در ۱۵ کیلومتری شمال گرگان قرار دارد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایرنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.