1398-08-30 16:20
1068
0
66378
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کردکوی خبر داد؛

توقف چندساله ساخت کتابخانه مرکزی کردکوی به دلیل کمبود بودجه/ سهم کتابخانه از بودجه شهرداری محقق نمی شود

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کردکوی گفت: کردکوی دارای یک کتابخانه مرکزی درحال ساخت است که از سال ۹۲ ساخت این بنا کلید خورد که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه مدتهاست احداث آن متوقف شده است.

به گزارش گلستان ما، علی سلیمی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کردکوی بمناسبت هفته کتاب و کتابخانه در گفتگو با رادکانا اظهار کرد: همه ساله در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۲۴ لغایت ۳۰ آبان ماه به پاس تلاش های ارزنده علامه طباطبایی و تمامی کسانی که در حوزه کتاب و کتابخانی و نشر کتاب فعالیت دارند، بنام هفته کتاب و کتابخوانی و کتابداری نامگذازی شده است.

وی افزود: شهرستان کردکوی درحال حاضر دارای سه کتابخانه فعال، دو کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی در روستای سالیکنده، یک کتابخانه مشارکتی در روستای سرکلاته خرابشهر، یک کتابخانه مستقل در روستای بالاجاده و یک کتابخانه درحال ساخت روستای مهترکلاته که نامه نگاری های اداری و بازدیدهای عمرانی آن انجام شده که ان شاءالله در شرف تأسیس است.

احداث کتابخانه مرکزی کردکوی چندسالیست به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است

سلیمی با بیان اینکه شهرستان کردکوی دارای یک کتابخانه مرکزی درحال ساخت است که از سال ۹۲ ساخت این بنا کلید خورد که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه مدتهاست احداث آن متوقف شده است، اذعان کرد: با راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهر کردکوی و کتابخانه مهترکلاته به فضای مطالعاتی شهرستان کردکوی افزوده و دسترسی مردم به کتاب آسان تر خواهد شد.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کردکوی با اشاره به اینکه شهرستان کردکوی درحال حاضر ۳۶ هزار نسخه کتاب در سه کتابخانه فعال دارد، بیان کرد: کتابداران شهرستان کردکوی درحال خدمات رسانی به ۲۶۰۰ عضو فعال در دو شیفت کاری از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۹ عصر می باشند.

برگزاری ۷۰ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان کردکوی

وی از برگزاری ۷۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان کردکوی خبرداد و افزود: تبلیغات محیطی، آذین بندی، نمایشگاه کتاب، غبارروبی مزار شهدا، نمایشنامه خوانی، زنگ کتاب، دیدار با امام جمعه و فرماندار، بازدید رایگان دانش آموزان از کتابخانه عمومی، کارگاه آشنایی با کتابخانه، نشست تخصصی کتاب با هنرمندان، اصناف، بازاریان، بازدید روسای ادارات و اعضای انجمن از کتابخانه، برگزاری مسابقات ورزشی، بازدید بسیجیان و پاسداران از کتابخانه، کارگاه شیوه های صحیح مطالعه، دیدار با خانواده های معظم شهدا، گلریزان اهدای کتاب، نشست کتابخوان با ورزشکاران و حافظ خوانی از جمله برنامه های اجرایی در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان کردکوی است.

سلیمی از فعالیت تنها کتابخانه تخصصی کودک در شهرستان کردکوی خبرداد و افزود: این افتخار نصیب ما شده است بعنوان تنها کتابخانه تخصصی کودک مستقل در حوزه کودک بصورت مستقل در دو شیفت کاری و با دو نیروی کتابدار کودک درخدمت کودکان باشیم.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کردکوی با بیان اینکه بخشی از بودجه کتابخانه عمومی از طریق عضویت اعضا و بخش اعظمی از بودجه از طریق بودجه شهرداری تأمین می شود، خاطرنشان کرد: سالانه نیم درصد از بودجه و درآمد شهرداری باید به حساب کتابخانه واریز شود تا هزینه های جاری کتابخانه و هزینه های عمرانی و سایر هزینه ها از این طریق انجام شود.

سهم کتابخانه از بودجه شهرداری محقق نمی شود

وی ضمن قدردانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر کردکوی به جهت دغدغه ای که نسبت به امر کتابخانی دارند، اظهار داشت: علیرغم تمام پیگیری هایی که انجام می دهیم، سهم کتابخانه از بودجه شهرداری محقق نشده است.

سلیمی تصریح کرد: سال گذشته باید بابت نیم درصد از بودجه شهرداری مبلغ ۵۰ میلیون تومان به حساب کتابخانه عمومی کردکوی پول واریز میشد که فقط ۹ میلیون واریز شد، امسال نیز طبق پیش بینی درآمد شهرداری باید مبلغ ۶۲ میلیون تومان به حساب کتابخانه عمومی واریز میشد، درحالی که ۸ ماه از سال گذشته فقط ۹ میلیون تومان به حساب کتابخانه عمومی واریز شده است که کتابخانه را با مشکلات مالی بسیاری مواجه کرده است چرا که ما هیچ سرانه بودجه ای در اختیار نداریم و صرفا درآمد از طریق اعضا و نیم درصد شهرداری و تملک دارایی است.

وی بیان کرد: از طریق تملک دارای فقط مبلغ ۱۰ میلیون تومان به حساب کتابخانه واریز شده است، با توجه به اینکه تمام هزینه های جاری ۴ کتابخانه شهرستان کردکوی باید تأمین شود.

فرماندار و شهردار کردکوی نسبت به واریز سهم کتابخانه از بودجه شهرداری اقدام کنند

سلیمی تأکید کرد: از فرماندار شهرستان کردکوی بعنوان رئیس انجمن کتابخانه درخواست می کنیم تا با پیگیری های مستمر نیم درصد بودجه شهرداری به حساب کتابخانه عمومی واریز شود تا بر کیفیت عملکرد کتابخانه ها افزوده شود.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کردکوی با عنوان اینکه کتابخانه های شهرستان کردکوی دارای ۵ نیروی کتابدار است، افزود: کتابخانه ها در حوزه منابع کتابی دارای تنوع موضوعی بسیار در ۱۰ رده اصلی تفکیک شده است و سیستم قفسه بصورت قفسه باز اداره می شود. تمام این منابع بصورت تحت وب ارائه می شود که شهروندان می توانند در سیستم کتابخانه عضو شوند و حتی با گوشی خود وارد شده و کتاب مورد نظر خود را جستجو و رزرو کنند.

وی گفت: علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به همراه یک قطعه عکس و مبلغ ۶ هزار تومن پول و کپی کارت ملی می توانند به مدت یک سال عضو کتابخانه شوند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : رادکانا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.