1394-02-21 15:34
1521
0
14531
شهدای گمنام آمده اند اگر ادعایی داریم در عمل اثبات کنیم:

ما تا به امروز نتوانستیم حرمت میهمان را نگه داریم/ عرق شرم و خجالت بر پیشانی ها لانه کرده است

ظاهرا متولیان امور مربوط به شهدا در شهرستان در رأس آن فرماندار، شهردار، بنیاد شهید، امور ایثارگران و دیگر گروه های ارزشی باید در یک حرکت انقلابی در هویت بخشی به نمادهای بنیادین انقلاب و جهت دهی در امر هویت بخشی به ارزشهای آن در یک حرکت هماهنگ با پاسداشت این رکن اساسی و اصلی علاوه بر ایجاد جای تفرج سالم و پذیرش توریسم در بالا بردن و زدودن مهجوریت و تنهایی این نمادهای ارزشی آستین ها را بالا بزنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، چندیست با اقدامات خوب برخی ارگانها و افراد نیک اندیش و پیگیری از تفحص شهداء، شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس به شهر ما آمدند تا چراغی نورانی در جهت هدایت نسلی که در کوچه پس کوچه های ماهواره ووایبر و واتس آپ و… گاه مستحصل بدنبال کور سویی از نور امید در کوچه پس کوچه های بی خودی دنبال خودی می چرند و گاهی در خود گم اند و آماده تا موجی ایجاد شود و یا با سوار شدن بر موج واقعی از ارزشهای حقیقی، عینی و باورپذیر انقلاب دفاع کنند.

البته مسئولین با سلام و صلوات آمدند و با شور و شعور صلوات فرستادند و بر شانه هایشان سربازان نور را تشییع کردند و با یک شب در کنار شهداء بیتوته کردن چراغی را که آرزوی دوست داران انقلاب و نظام بود در شهرمان روشن کردند؛ اما گرمای چراغ خانه همواره به توجه صاحب خانه نیازمند است.

همواره این سوال مطرح می گردد آیا کار تمام شد و دیگر باید بنشینیم تا شهدای گمنام خودشان خود را از گمنامی بدر آورند!!! یا نیاز به یک حرکت سازنده پیشرونده، روبه جلو و جریان ساز ارزشی است تا با ایجاد موج نو پتانسیل های نهفته را آزاد تا در جهت ایجاد رشد با روحیه ای انقلابی و ارزشی هدایت شوند.

باید بیاد داشته باشیم که صف شکنی و ایجاد جریان نو در جامعه و ایجاد موج مثبت نیاز جامعه بالنده، پیشرونده و جریان ساز و رو به جلو است ولی این نیاز تنها با صحبت و حرف ایجاد نمی شود.

IMG_00761

ظاهرا متولیان امور مربوط به شهدا در شهرستان در رأس آن فرماندار، شهردار، بنیاد شهید، امور ایثارگران و دیگر گروه های ارزشی باید در یک حرکت انقلابی در هویت بخشی به نمادهای بنیادین انقلاب و جهت دهی در امر هویت بخشی به ارزشهای آن در یک حرکت هماهنگ با پاسداشت این رکن اساسی و اصلی علاوه بر ایجاد جای تفرج سالم و پذیرش توریسم در بالا بردن و زدودن مهجوریت و تنهایی این نمادهای ارزشی آستین ها را بالا بزنند.

ولی هرچه زمان از دست می رود نگاه های مشتاق شهروندان و متدینین شهر که منتظر ایجاد این فضا هستند رو به خاموشی می رود.

همواره انقلاب درجهت برون داد توان و انرژی خود نیاز به بستر سازی و هدایت ارزشی دارد و شهدای گمنام بعنوان اصیل ترین قدرت در این فرایند در جهت آزاد سازی توانایی های نظام و ایجاد قدرت سیاسی اجتماعی و حتی اقتصادی نیازمند توجه خاص مسئولین رده اول در منطقه است.

پاسداشت شهدای گمنام توانمند سازی قدرت فرازمندی نظام با توجه به کار گمنامانه برای رضای خداوند و در جهت اهداف اصلی انقلاب می باشد و شهدا گمنام استوانه های نیرومندی این عرصه اند.

عدم توجه بایسته و درخور شأن به این شهیدان و مهجوریت آنان در فرایند روزمرگی ها نفوذ نرم اندیشه ارزشی را در بستر جامعه کند می کند و عقب گشت و پس رفت این حوزه رشد فزاینده جریان ضد ارزش را پیامد خود دارد.

شهدا شعائر، پرچم ها و الم های بر افراشته انقلابند؛ گمنامی این شهدا نشانه اوج عظمت و صلابت شهیدان است.

کم توجهی در این عرصه خسارات جبران ناپذیری بر انگیزش و آرمانهای شهدا که اساس و حقیقت انقلاب است در محیط و فضای شهرستان و شهر می زند.

می طلبد مسئولین خصوصا فرماندار شهرستان و دیگر سکانهای ارزشی شهر در این خصوص حرکت موثر و اقدامات عملی و اجرایی را در این حوزه در پیش گیرند تا دیگران با حرکت در این مسیر تسریح در امر نمایند و ابتدا خود سپس جامعه و البته قبور مقدس این شهدا را از مهجوریت بدر آورند.

باید بدانیم شهدا ولی نعمت ملت بزرگ ایران هستند و توجه به آنان توجه به حقیقت انقلاب است.

شهدای گمنام آمده اند زیرا آنان در زمین گمنامند نیاز واقعی جامعه ما را تشخیص داده اند و دریافته اند و پیکر مقدس خود را در اختیار ما نهاده اند، آمده اند تا تکانی بخوریم و تغییر حاصل شود، آمده اند اگر ادعایی داریم در عمل اثبات کنیم.

محور بودن بودجه فرهنگی شهرداری و دیگر ارگانها برای شهدا گمنام و اهتمام فرماندار به این امر می تواند راه را برای پیگیری و تسریح در امر ساخت و سازها و رشد دادن محیط و آباد کردن فضای مورد نظر راه گشا باشد.

خانواده شهدا، ایثارگران و مجموعه های ارزشی شهرستان نمی توانند اندوه خود را از بی تحرکی در این عرصه پنهان نمایند.

بی شک حضور سرخ حسینی شهیدان در عرصه های فرهنگی و ارزشی حضور سبز علوی ما را می طلبد.

نویسنده رادکانا: محک

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.