1398-11-28 14:43
1450
0
67550
با هدف توسعه فضای فرهنگی در مناطق محروم گلستان؛

سالن سینمایی کتابخانه عمومی امام محمد غزالی گمیشان افتتاح شد

با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار گمیشان، تعدادی از مسئولین و علاقه مندان فرهنگ سالن سینمایی کتابخانه عمومی امام محمد غزالی گمیشان افتتاح گردید.

به گزارش گلستان ما، در افتتاحیه سالن سینمایی کتابخانه عمومی امام محمد غزالی شهرستان گمیشان احمد دستمرد فرماندار گمیشان گفت: ما درصدد هستیم تا شاخص های توسعه را در این شهرستان به حد نصاب برسانیم. در این زمینه نیز سه اولویت را به توسعه فضای سبز، توسعه فضای فرهنگی و توسعه محیط آموزشی اختصاص داده ایم.

وی درباب توسعه فضای فرهنگی در این شهرستان گفت: تهاجم فرهنگی از نقطه جهل است که ورود پیدا می کند لذا با توسعه علم و آموزش و فضای فرهنگی می توانیم توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

آخوند عبدالحی میرزاعلی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان سخنران بعدی این مراسم عنوان کرد: تعامل سازنده بین نهاد کتابخانه ها و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد به ایجاد فضای اینچنینی منجر می شود و می تواند به تقویت فرهنگ و رشد فرهنگی جامعه مدد برساند.

آخوند میرزاعلی افزود: راه اندازی سالن سینمایی در گمیشان علاوه بر محرومیت زدایی نوعی تقابل با تهاجم فرهنگی است که می تواند سرگرمی سالم و صحیحی را برای جوانان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: دشمن در این چهار دهه از انواع حربه های سخت چون تحمیل جنگ نظامی در دهه اول، جنگ اقتصادی، انواع تحریم و تهاجم فرهنگی استفاده کرده است و در دهه پنجم انقلاب جنگ دشمن علیه ما ترکیبی است لذا ما باید به جامعه آگاهی برسانیم تا در برابر این ترفندها هوشیار باشد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همچنین افزود: کار فرهنگی مستلزم زمان است لذا ایجاد فضاهای فرهنگی در توسعه فرهنگی و نهادینه سازی هنجارها در برهه طولانی تاثیرات خود را نشان خواهد داد.

وی در پایان سخنان خود گفت: شهرهای محروم چون گمیشان با اجرای پروژه های فرهنگی مشمول توزیع امکانات فرهنگی می شوند و از امکانات فرهنگی بهره خواهند برد.

لازم به ذکراست اجرای سرود توسط گروه دانش آموزی دخترانه مقطع دبیرستان و پخش فیلم ابوغریب برای حضار و بازدید از بخش های مختلف کتابخانه امام محمد غزالی شهرستان گمیشان توسط مدیر کل کتابخانه ها، مدیر کل ارشاد از بخش های این مراسم بود.

گفتنی است سالن سینمایی کتابخانه امام محمد غزالی با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد ریال و مساحت ۲۴۰ متر دارای ظرفیتی بالغ بر ۱۵۷نفر می باشد که باهمکاری اداره ارشاد شهرستان برنامه های پخش فیلمها جهت مراجعه عموم اعلام خواهد شد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.