1398-04-29 11:57
1285
0
64512

سکوت مسؤولان استانی در خصوص واگذاری ساحل به شهرداری بندرگز

شهردار بندرگز گفت: در بحث واگذاری اراضی ساحل به شهرداری بندرگز مشکل اساسی با برخی مسؤولان استانی داریم سال‌هاست این طرح در استان مسکوت باقی مانده است و به ما جواب درستی ابلاغ نمی‎شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، بندرگز یکی از شهرستان‎های غربی گلستان محسوب می‎شود که از قدمت و پیشینه تاریخی زیادی برخوردار است در حالیکه این شهر ساحلی می‎تواند به عنوان یکی از نقاط گردشگری معرفی شود اما این شهر به لحاظ زیباسازی، فضای سبز و نصب المان‎ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست تا جایی که تکمیل المان ورودی این شهر سال‎ها به حال خود رها شده است گویی برنامه جدی برای تکمیل این پروژه در دست اجرا نیست.

با آغاز فصل تابستان و افزایش حضور گردشگران در استان‎های شمالی به خصوص گلستان با جعفر رضایی شهردار بندرگز در خصوص وضعیت شهرداری و برنامه‎های در دست اجرا برای افزایش و جذب گردشگر در بندرگز گفت‌وگو کرده‎ایم که در ذیل می‎خوانید.

فارس: بودجه شهرداری بندرگز برای سال جاری چه میزان پیش‎بینی شده است؟

رضایی: میزان بودجه شهرداری بندرگز در سال 1397، 7 میلیارد تومان بود که 8 میلیارد و 900 میلیون تومان وصولی داشتیم به بیانی دیگر در شهرداری بندرگز شاهد افزایش وصولی بودیم، برای سال جاری نیز 9 میلیارد تومان پیش بینی بودجه ماست که 60 درصد آن شامل هزینه‎های جاری و 40 درصد صرف امور عمرانی خواهد شد.

بهره‎برداری از زیرگذر بندرگز در 6 ماه ابتدای سال جاری

فارس: چه پروژه‎های شاخصی در دست اجرای شهرداری بندرگز است؟

رضایی: مهمترین پروژه ما که در واقع مطالبه دو دهه اخیر مردم بندرگز بوده، بحث زیرگذر است که با کمک خداوند و همت همکاران توانستیم سال گذشته این پروژه را شروع کنیم با توجه به ترافیک بندرگز و مسیر راه آهن و داشتن یک ورودی، شهر به دو قسمت تقسیم می‎شود که از نظر امنیتی و پدافند غیر عامل حساس است از این رو لازم است پروژه زیرگذر یا گذر دوم برای شهر پیش‎بینی شود که این اقدام در حال حاضر با شروع ساخت زیرگذر انجام شده است و تمام تلاش ما بر این است تا هر چه زودتر شاهد بهره‎برداری از این پروژه باشیم.

فارس: در خصوص جانمایی زیرگذر توضیح بفرمایید.

رضایی: این‌زیرگذر در ضلع غربی ورودی شهر درحریم رودخانه جنب مسکن مهر 300 واحدی واقع شده است برآورد اولیه ما برای بودجه این پروژه یک میلیارد و 300 میلیون تومان بود اما با افزایش قیمت‎ها طی یکسال گذشته این رقم افزایش می‎یابد، کلنگ‌زنی این زیرگذر انجام شده در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سعی می‎کنیم تا 6 ماه اول سال جاری این پروژه به افتتاح و بهره‎برداری برسد.

ناکافی بودن بودجه شهرداری برای تکمیل المان ورودی شهر بندرگز

فارس: چه برنامه‎ای برای میدان ورودی بندرگز دارید؟

رضایی: یکی از اولویت‎های اجرایی ما در سال 1398 بحث میدان ورودی بندرگز«میدان ولایت» می‎باشد این میدان در گذشته توسط اداره راه و شهرسازی احداث شد در سال 1392 در خصوص المان اقداماتی انجام اما نیمه کاره رها شد اما در فعالیت جدید شورای اسلامی شهر بندرگز قرار بر این شد تا این طرح مجدد بازنگری و برای آن فراخوان برگزار شود.

در حالیکه فراخوان برگزار شد اما طرح قابل توجهی از آن بیرون نیامد در چند جلسه اخیر تصمیم بر استفاده از ظرفیت مشاور شد تا با در دست داشتن یک طرح مناسب که مورد توجه شورای شهر، مردم و فرمانداری است تکمیل این المان در دست اجرا واقع شود با این وجود اعتبارات شهر بندرگز به قدری نیست که بتواند چنین پروژه‎ای را سریعأ به بهره‎برداری برساند در واقع بحث زیرگذر تمام انرژی و اعتبار ما را تحت شعاع قرار داده است.

فارس: چه اقداماتی در خصوص آسفالت معابر شهر در بندرگز انجام داده‎اید.

رضایی: یکی از اقدامات شایسته که سال گذشته توسط شهرداری بندرگز انجام شد ریختن روکش آسفالت در سطح‌شهر بود در یک دهه اخیر این میزان تناژ بی‎سابقه بوده‌است در پنج خیابان اصلی‌شهر آسفالت و 8 هزار‌تن آسفالت در سطح شهر پخش شد و امسال با توجه به بارندگی‎ها و سیلاب‎ها که تمامی معابر شهر آسیب دیدند بحث لکه‎گیری را به جد در حال انجام‌ دادن هستیم.

فارس: اسکله بندرگز زمانی رونق زیادی داشت اما در حال حاضر چیزی غیر از این شاهد هستیم در رابطه با دلیل این امر توضیح بفرمایید.

رضایی: در بحث واگذاری اراضی ساحل به شهرداری بندرگز مشکل اساسی با برخی مسؤولان استانی داریم سال‌هاست این طرح در استان مسکوت باقی مانده است و به ما جواب درستی ابلاغ نمی‎شود در حالیکه ما در اراضی ساحل متصرف هستیم و در سال 1342 ثبت شهرداری شد و برای ساختن زیرساخت‎ها میلیاردها هزینه صرف آن شد اما دو سال گذشته که برای نهال‎کاری ساحل اقدام کردیم مسکن و شهرسازی به عنوان مالک که دارای سند نیز بودند مانع کار ما شدند.

فارس: برای جذب گردشگر در فصل تابستان چه برنامه‎هایی دارید؟

رضایی: داخل ورودی میدان بندرگز یکسری المان نصب شده و به زیباسازی و فضای سبز مسیر گردشگران بیشتر توجه کردیم این اقدامات در ساحل نیز در دست اجراست، وجود آلاچیق‎های بسیار زیبا در ساحل، پارک ساحلی، تعداد مناسب سرویس بهداشتی فضای مناسبی برای حضور گردشگران فراهم کرده است همچنین 80 هزار نشا گل بهاره تابستانه در این فصل کاشتیم در جاده اصلی نیز 700 اصله درخت کاشته شده است با مشارکت منابع طبیعی نیز 2هزار نهال در سطح شهر کاشت و توزیع کردیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.