1399-09-07 07:35
709
0
71801
محمد دیلم کتولی فعال رسانه ای استان گلستان؛

براندازی به شیوه های نوین در جنگ نرم اصلاحاتی

چند وقتی است لشکر « کِلیک و کیبورد » جریان اصلاحات در یک اقدام هماهنگ در سه بستر « توئیتر ، کانالهای تلگرام و اینستاگرام » در حال امتزاج و نظرسنجی از مردم حول محورهایی هستند که به شدت در نوع سوالات ، شیوه امتزاج و عدم ارائه نتایج مشکوک به نظر می رسد .

به گزارش گلستان ما، چند وقتی است لشکر « کِلیک و کیبورد » جریان اصلاحات در یک اقدام هماهنگ در سه بستر « توئیتر ، کانالهای تلگرام و اینستاگرام » در حال امتزاج و نظر سنجی از مردم حول محورهایی هستند که به شدت در نوع سوالات ، شیوه امتزاج و عدم ارائه نتایج مشکوک به نظر می رسد .

محورهای اصلی این سوالات که با عنوان « بیست مسئله فقه سیاسی شیعه برای طرح در  کرسی های آزاد اندیشی » مطرح و از مردم ( عامه مردم نه نخبگان) پاسخ آنرا مطالبه می کنند عبارتند از : 

قیام نظامی برای اصلاح قهری جهان – با جهاد یا شعارهای ستیز جویانه

حدوداختیارات رهبری و رییس جمهوری وطرح مسئله« دوگانگی در حاکمیت»

مسئول تشخیص مصالح متغیر نظام و سیاست گذاری در اقتصاد و فرهنگ و سیاست خارجی با کیست ؟ 

طرح مسائل تاریخی مثل فرو پاشی امپراطوری عثمانی و دلیل عدم بهره برداری شیعه ازآن فرصت تاریخی،خصومتهای تاريخي دول عرب وملل دیگر با شيعه 

تقابل جریانهای اصولگرای اسلامی ، دلائل و علل دشمنی انقلاب اسلامی ایران با امریکا و تساهل با نظامهای کمونیستی روسیه و چین 

روابط سیاسی کشور محور دوستی و دشمنی در سياست خارجي ، اصل عزت و حکمت و مصلحت ، رابطه با ابر قدرت غربی  و ظلم شرقی ، تحسین رابطه با غرب و زشت دانستن رابطه با شرق 

بررسی و تحلیل روابط جمهوری اسلامی باکشورهای منطقه غرب آسیا ( خاورمیانه)،راههای دموکراتیک و مسالمت آمیز یا جنگ مسلحانه ؟تزاحم جنگ حزب الله لبنان بخاطر فلسطین با دفاع ازحقوق  شیعیان لبنان 

بررسی تحولات عراق از ثوره العشرین تا انقلاب های شیعی و... 

طرح مسئله حادثۀ یازده سپتامبر ،ظهور وهابیون انقلابی سعودی وسازمان القاعده و تشکیک در سیاست خارجی جمهوری اسلامی در رابطه با سلفی گری ، وهابیت ، داعش و تکفیری ها 

مسئلۀ فلسطین و بزرگترین دشمن اسلام( رژیم صهیونسیتی ) و  اینکه مسئله اهم و اولای  شیعه و ملت ایران چیست ؟ 

چند مسئله در مورد این سناریو و نتایج و برنامه های پیرامون آن قابل بررسی است:

1- ⁩به لحاظ سابقه تاریخی در دوران انتخابات ریاست جمهوری آقای خاتمی و هاشمی و در جریان غائله کوی دانشگاه نیز چنین حرکت هایی از سوی اصلاح طلبان انجام شده و مسبوق به سابقه بوده و دستگاه های متولی امور اجتماعی و امنیتی با عوامل آن برخورد قضایی کرده اند . با این تفاوت که آنوقت با تابلوی مرکز مطالعات ریاست جمهوری و مجلس و این بار در فضای مجازی بی متولًی ...! 

حداقل در دوره انتخابات ریاست جمهوری سال 88 سه بار در تهران از این تاکتیک  استفاده شده است. 

2-⁩  در واقع این یک نظر سنجی و پرسش و پاسخ ساده نبوده و قطعا منظور اجرا کنندگان این نظر سنجی ها ، یافتن یک جواب شفاف برای روشنگری نیست ،چرا که در صورت چنین هدفی می توانست این برنامه از طرق و شیوه های علمی و معتبرحوزه و دانشگاه پیگیری و نتایج آن به صورت یک محصول علمی منتشر شود .

3- از لحاظ فراوانی این طرح چندین بار در اینستاگرام ، توئیتر و .... در قالب افکار سنجی و نظر سنجی به شیوه های مختلف و متعدد مشاهده شده و تصادفی و رندومی نبوده و به لحاظ تعدد ، شیوه های اجرا و افراد انجام دهنده قابل توجه  می باشد . 

4-⁩ جریان لیبرال(اصلاح طلبان) که ۴۰ سال گذشته در دستگاه حاکمیتی نفوذ نموده است و بشدًت دچارضعف عملکرد است برای ادامه کار به تغییرات نیاز دارد و قصد دارد با یافتن پاسخ این سوالها ، جامعه را به سمت آن تغییرات بکشاند.تغییراتی که در حقیقت« براندازی علمی ، فنی و تخصصی»جمهوری اسلامی با ترفند ویژه جنگ نرم است.

5- ⁩این «استراتژی تغییر »که با تاکتیک« امتزاج و زمینه سازی اجتماعی »همراه  است در حقیقت بخش هایی از کتاب قطور « انقلاب های رنگی » است که هدف آن « نه جابجایی افراد و جریانات سیاسی بایکدیگر ، بلکه نوعی تغییر اساسی رژیم به مفهوم کامل کلمه » است .  

پایه اساس این « حرکت اجتماعی » بر رویکردی نرم و شیوه ای آرام برای تغییر حاکمان و حکومت ها بوسیله تغییر در ذائقه و مزاج مردم است . 

این برنامه جزء آموزه های«#جرج_سوروس»در کتاب « #انقلاب های_رنگی_ جامعه_باز » و افرادی از این دست است که از سال ۱۹۸ آغاز شده و جزء برنامه های اساسی سازمان های جاسوسی است . 

اولین گام در این مسیر فهم و درک دیدگاه های مردم درباره مسائل اساسی و تغییر باورها ، اعتقادات،ارزش های اجتماعی و سیاسی و تغییر در آنهاست .‌ 

در ایران ، جریان اصلاحات پیشتاز انقلاب رنگی و اجرا کننده این راهبرد در پروسه های مختلف است . 

در این باره بیشتر خواهم نوشت ....... !!!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.