1399-08-19 19:04
1349
0
71494

سامانه جامع انبار و‌ قطع دست سودجویان

جهت اینکه یک جامعه به سطح مطلوب آرامش روانی و اجتماعی برسد باید همواره از سطح مناسب امکانات و تجهیزات و احتیاجات ضروری برخوردار باشد.

به گزارش گلستان ما، موسی الرضا رضایی ، عضو هيئت مديره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گلستان در یادداشتی نوشت: جهت اینکه یک جامعه به سطح مطلوب آرامش  روانی و اجتماعی برسد باید همواره از سطح مناسب امکانات و تجهیزات و احتیاجات ضروری برخوردار باشد.

چون بحث اصلی ما دسترسی مناسب و کافی احتیاجات روز مره خانواده هامی باشد، لذا تصمیم گیرندگان کشور در اتاق های فکر به راه اندازی سامانه های مختلفی پرداخته اند که ان شاء الله در مقال دیگری به بررسی این سامانه ها خواهیم پرداخت.

 اکنون در مورد یکی از مهم تربن و پرکاربرد ترین سامانه های موجود با پشتیبانی وزارت صنعت معدن و تجارت در سالهای متمادی راه اندازی گردیده و از سال 97 این سامانه بازوی قدرتمند دستگاه های اجرایی شده است. 

این سامانه با نام www.nwms.ir سامانه جامع انبار می باشد، در سامانه فوق باید تمام واحدهای تولید کننده، صنعت گران، عمده فروشان، کشاورزان، مرغداران، واردکنندگان همه آنهایی که انبار دارتد و محصولی را انبار می نمایند باید ثبت نام نمایند. 

طبق بخشنامه و دستورالعمل ها در حال حاضر 603 قلم کالا اساسی، در حال حاضر که همواره در کارگروه ملی  تنظیم بازار این اقلام بروز رسانی و افزایش می یابند، نیاز ثبت رسید، حواله و بارنامه دارند.

 در این اقدام که باید ضمن تشکر از پیگیری  کارشناسان بازریی ادارات صمت شهرستان ها جهت راهنمایی و مشاوره، ازهمه واحدهای دارای انبار خواست فارغ از هرگونه دغدغه اقدام به ثبت رسید و حواله انبار خودنمایند، تا با این امر مسئولین شهرستان، استان و کشور درخصوص موجودی کالاهای اساسی 603 قلم بتوانند قبل از بوجود آمدن کسری و نبود کالای اساسی درسطح بازار تصمیمات لازم را در سریعترین زمان ممکن گرفته و از هرگونه مسائلی که باعث برهم زدن آرامش جامعه می گردد جلوگیری شود.

 و در ضمن با سودجویانی که از بازار. بوجود آمده بدنبال کسب درآمدهای نامشروع هستند توسط دستگاهای متولی همچون بازرسین سازمان صمت، تعزیرات حکومتی برخورد قاطع صورت گیرد.

لذا تمامی کسانیکه اقدام به تولید و عرضه محصول می نمایند جهت کمک و یاری به خدمتگزاران خود در کارگروه های تنظیم بازار نسبت به ثبت عملکرد موجودی انبار خود اقدام عاجل نمایند.

چراکه عدم ثبت موجودی کالا مطابق دستورالعمل مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صاحب واحد متخلف  بوده و تعزیر می گردد، لذا ضمن تشکر از سعه صدر  مصرف کنندگان عزیز که در یک جو رسانه ای ازسوی عوامل اخلاگر اقتصادی بوده اند جهت قحطی و کسری بسیاری از اقلام مورد احتجاج ضروری، آرامش خود را حفظ نموده و در صورت مشاهده تخلیه و بارگیری کالایی در محله و روستا در صبح وشب می توانند با سامانه 124 تماس گرفته و آدرس مکان مورد نظر را ارائه نمایند.

 حتی شما رانندگان زحمت کش و عزیز نیز درصورتیکه بارنامه شما آدرس داشته اما صاحب کالا به آدرس دیگری برای تخلیه بار اصرار دارد حتما اطلاع رسانی نمایید.

یادمان باشد جهت اصلاح امور کسور عزیزمان ایران باید امر به معروف را احیا کنیم، تا با برخوردهای قاطع با مفسدین اقتصادی نگذاریم بیش از بیش مستضعفین کشورمان آزار و اذیت شوند در پناه ایزد منان موفق و موید باشید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.