1399-08-23 20:40
882
0
71563

کشمکش انتخاباتی هم آمریکایی‌ها را از دشمنی با ایران باز نداشت/ ژن ضدایرانی در کروموزوم یانکی‌ها

تمدید وضعیت اضطرار ملی آمریکا در برابر ایران در شرایطی که دعوای انتخاباتی ترامپ و بایدن بالا گرفته، نشان دهنده اهمیت سیاست دشمنی با ایران در این کشور است.

به گزارش گلستان ما به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، فضای پرتنش و پر سروصدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حواشی زیادی در دنیا همراه بوده است. این انتخابات موجب شده است که از ایالات متحده آمریکا یک تصویر آشفته در دنیا به نمایش گذاشته شود. کشوری که به شدت 2 قطبی شده و گروهی به حمایت از ترامپ و گروه دیگر به حمایت از بایدن برخواسته اند.

این فضای پر تنش به گونه ای است که حتی برخی از کارشناسان رخ دادن مسائل حادتری را در این کشور پیش‌بینی می‌کنند که به موجب آن تا مدت‌ها آمریکایی ها روی آرامش را نخواهند دید.

با این وجود اما آنچه که در این فضا بسیار به چشم می‌خورد، تداوم مواضع قبلی دولت آمریکا در قبال ایران است. در شرایطی که آمریکا در یک بحران به سر می‌برد، دولتمردان این کشور، سیاست ضدایرانی خود را ادامه داده اند.

بر همین اساس و در ادامه سیاست‌های ضدایرانی این دولت، وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران برای یک سال دیگر تمدید شده است.

آمریکایی ها با صدور بیانیه ای این وضعیت را اعلام و تصریح کرده اند که اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران به 14 نوامبر 1979 [10 روز پس از اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ایران] بازمی‌گردد و از آن زمان تاکنون ادامه یافته است.

دفتر سخنگوی کاخ سفید در بخش پایانی بیانیه خاطرنشان کرده است که وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران که در سال 1979 اعلام شده است با وضعیت اضطراری اعلام شده در 15 مارس 1995 [اسفندماه 1374 در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون] متفاوت است و آنچه تمدید شده در واقع همان وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران به تاریخ 14 نوامبر 1979 است.

نهادینه شدن ضدیت با ایران در تفکر آمریکایی ها

این تصمیم آمریکایی ها نشان داد که حتی در آشفته ترین شرایط نیز آمریکایی ها از مهم ترین سیاست خود یعنی مقابله و دشمنی با ایران دست بر نمی دارند.

 این سیاست علاوه بر اینکه در دولت جمهوری خواه ترامپ به صورت آشکار نمایان است، در دولت های پیشین دموکرات نیز به طرق مختلف نمایان شده است. تحریم هایی که در دوران دموکرات ها برقرار بودند دلیلی بر این ادعاست.

بی‌شک در صورت شروع به کار رسمی دولت بایدن نیز این سیاست ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.