1399-10-30 10:14
595
0
72715
سالروز ترور منادی وحدت در جنوب شرق کشور؛

پیروی از ولایت فقیه ویژگی بارز شهید "جنگی زهی" بود/ اتحاد شیعه و سنی خار چشم دشمنان اسلام

تلاش‌های شهید "مصطفی جنگی زهی" که منادی وحدت شیعه و سنی نام گرفته بود خاری در چشم دشمنان شد؛ و آنها که این اخوت و برادری را هیچگاه تحمل نکردند، دست به ترور ناجوانمردانه او در سی امین روز دیماه زدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از عصرهامون، شهید مصطفی جنگی زهی از منادیان فعال وحدت شیعه و سنی در جنوب شرق کشور بود که تنها راه حفظ وحدت در این دیار را، اطاعت کامل از رهبری می دانست به گونه ای که در آخرین مصاحبه خود قبل از شهادت نیز گفته بود "اطاعت از رهبری در نزد اهل سنت یک واجب شرعی است".

 وی در شانزدهمین روز از مرداد ماه سال 1333 در روستای تیغ آب پشامگ از توابع شهر راسک شهرستان سرباز از توابع سیستان وبلوچستان چشم به جهان گشود، از آنجایی که پدرش ملااحمد امام جماعت و کدخدای آن روستا بود شروع به فراگیری قرآن نزد پدر کرد.

شهید جنگی زهی هفت سال بیشتر نداشت که پدر او را برای فراگیری علوم فقه و مباحث مذهبی به یکی از مدارس روستا فرستاد و وی تمام تلاش خود را صرف آموختن کرد.

جنگی زهی با متانت و درستکاریش در طول خدمت در پایگاه بسیج تلاش کرد تا بین اقشار مختلف مردم صلح و سازش برقرار کند. مدتی بعد امام جماعت شهرستان ایرانشهر شد و با توجه به اسرار مردم به روستای حاجی آباد رفته و امام جماعتی آنجا را افتخار برعهده گرفت.

وی در کنار زندگی ساده اش به مردم خدمت و مکتب خانه ای برای آموختن درس اخلاق و قرآن برای مردم راه اندازی کرد، به نظام مقدس جمهوری اسلامی وفادار و بسیجی پیرو خط بود و در راه وحدت شیعه و اهل سنت بسیار مجاهدت کرد.

این شهید وارسته، خود را مدیون انقلاب و شهدا می دانست تا اینکه مدتی بعد با افتخار امام جمعه شهرستان راسک شد تا در سنگری دیگر دِین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کند.

سردار محمد رضا نقدی در وصف این شهید می گوید: "با عشق و علاقه در مورد وحدت بین شیعه و سنی با همه سوز و گذار حرف میزد که ما کمتر می شنویم، از ولایت و اعتقاد راسخ به ولایت فقیه و ضرورت اطاعت از ولایت صحبت بسیار غرار و بلیغی ارائه کرد که برای خود من خیلی آموزنده و روحیه بخش بود".

مولوی جنگی زهی در این خطه از کشور در کنار شهید "نورعلی شوشتری" همکاری های گسترده ای را در راستای وحدت بین شیعه و سنی عملی کرد و معتقد بود تنها راه حفظ این وحدت اطلاعت کامل از رهبری و ولایت فقیه است.

در نهایت شهید مصطفی جنگی زهی اجر تلاش ها و مجاهدت های خود را گرفت و تنها لحظاتی بعد از نماز جمعه در سی امین روز از دیماه سال 90 جانش آماج ترور ناجوانمردانه اشرار اجیر شده وابسته به یزیدیان و وهابی قرار گرفت و روح بلندش در راه بصیرت و وحدت بین شیعه و سنی متعالی و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دفاع از ولایت و رهبری سرلوحه زندگی شهید جنگی زهی بود

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت مینان شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار ما پیرامون ویژگی های اخلاقی شهید جنگی زهی، بیان کرد: این شهیدِ راه وحدت متواضع و دوست داشتنی نزد مردم بود، در تمامی امورات خدمت به مردم را به همگان تاکید و تبعیت خاصی از اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب داشت که اگر امروز این مسیر را ادامه دهیم هیچگاه در دام شوم دشمنان گرفتار نخواهیم شد.

وی گفت: شهید مولوی جنگی زهی تلاش های زیادی در زمینه حفظ وحدت بین شیعه و سنی کرد، پیروی از ولایت فقیه و جذب مردم به بسیج از جمله اولویت های وی بود، به گونه ای که افشای فعالیت‌های گروهک ریگی و وهابی و آل سعود و آل خلیفه را برای آگاهی به مردم و بصیرت افزایی در دستور کار خود داشت.

این خطیب جمعه تاکید کرد: ولایت مداری و بصیرت دو ویژگی بارز شهید جنگی زهی بود که دشمنان وی را سدی در برابر خواسته های خود دانسته و اقدام به ترور آن کردند.

وی اذعان کرد: دشمن به خیال باطل خود فکر کرد با به شهادت رساندن شهید جنگی زهی چراغ مکتب ولایت در منطقه خاموش می شود اما کور خواند، سال هاست می بینند شاگردان زیادی در مکتب وی درس پیروی از ولایت آموخته و ادامه دهنده مسیر همدلی، وحدت و اخوت هستند.

رسولی زاده خاطر نشان کرد: در تمامی خطبه ها و سخنرانی های این منادی وحدت، دلسوزی و تبعیت از رهبر، نظام و انقلاب موج می زند و این علل علاوه بر عصبانیت دشمن، نقشه شوم آنان را همیشه خنثی می کرد، چرا که خود را فردی بسیجی می دانست و با شجاعت در میدان بود و سخن می گفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.