1399-02-07 10:17
965
0
68361
توصیه های مذهبی در رمضان کرونایی؛

رمضان تمرینی برای تقویت تقوا/ تشکیل گروههای قرائت قرآن در فضای مجازی

یک کارشناس مذهبی گفت: در این ایام که بیماری کرونا در کشور وجود دارد و امکان تشکیل محافل قرآنی نیست بهتر است بجای استفاده نابجا از فضای مجازی از این فرصت جهت تشکیل گروه های قرائت قرآن استفاده شود تا همه در این فضیلت مشارکت کنند.

به گزارش گلستان ما؛ شمارش فضیلت های ماه مبارک رمضان بسیار زیاد است اما جمع خوانی ها و اطعام دهی و کمک به نیازمندان از فعالیت های فرهنگی و مردمی است که همه ساله در این ماه مبارک  بیشتر می شود.

 اجتماعات و مناجات های گروهی از جمله در شبهای قدر موجب شده  با توجه به تداوم شیوع کرونا و توصیه مسئولان بهداشتی کشور به در خانه ماندن و پرهیز از اجتماع مراجع  مردم را به مناجات های انفرادی توصیه کنند.

معصومه عبدالهی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد:  ماه رمضان سرشار از معنویات است که فضیلت های فراوانی نیز به همراه دارد.درهای رحمت خداوند به روی همه بندگان باز است و بهترین فرصت برای دریافت توفیق اعمالی است که  در دنیا وآخرت نفع عظیمی به انسان می رساند .

امام صادق علیه السلام می فرمایند:هر شخصی که  سه روز از  آخر ماه شعبان را روزه بگیرد  و بعد ادامه آن را در ماه رمضان روزه  بگیرد، خدا ثواب روزه دو ماه  پشت سر هم را برای وی  به حساب می آورد.

روزه داری یکی از نشانه های مومن حقیقی است

وی ادامه داد: روزه داری یکی از نشانه های مومن حقیقی است مومن حقیقی کسی است که به سلامت جسم و روح خود اهمیت میدهد. بر این اساس می توان گفت از آسیب های روزه خواری  بدون عذر ازبین رفتن ایمان است ،چطور انسان میتواند از فرصت های طلایی که خداوند برای پاکسازی اعمال خود دارد، نادیده بگیرد.در حالی که خداوند وعده ازبین رفتن گناهان را دراین ماه داده است.

این کارشناس مذهبی گلستان تصریح کرد: یکی از فضیلت های ماه مبارک رمضان این است که علاوه بر برکات مادی برکات معنوی زیادی شامل حال بندگان می شود همانطور که نامش به معنای سوزاندن است ،خداوند گناهان بندگانش را میسوزاند و برای همه اعمال او حسنات می نوسید. به صورتی که خوابیدن و حتی نفس کشیدن روزه دار نیز عبادت است.

عبدالهی دیگر فضیلتهای ماه مبارک رمضان را تقوا نام برد و بیان کرد: انسان برای اینکه به درجات بالای معنوی برسد باید از شهوات دنیوی خود داری کند و این ماه که انسان از خوردن و آشامیدن و اعمالی که باعث ازبین رفتن خوبی ها میشود خودداری میکند در واقع تمرینی برای  تقویت تقواست.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین فضیلت های ماه مبارک رمضان این است که خداوند بنده هایش را از عذاب در دنیا و آخرت مصون میدارد.عذاب دنیا میتواند بیماری حاصل از پرخوری باشدو عذاب اخروی همان گناهان انسان است که خداوند به واسطه روزه از عذابی که در انتظارانسان است  در جهان اخرت چشم پوشی میکند.دراین باره پیامبر اکرم(ص) می فرماید روزه سپری در مقابل آتش دوزخ است.

فضیلت خواندن قرآن در ماه مبارک

عبداللهی اذعان کرد: فضیلت خواندن قرآن در ماه مبارک  بسیار زیاد است که امام باقر (علیه السلام) میفرماید هرچیزی بهاری دارد بهار قرآن ماه رمضان است.ثواب قرائت یک آیه قرآن بسیار ارزشمند است لذا توصیه میشود در این ماه ختم قرآن به صورت فردی و گروهی در نظر گرفته شود و در این ایام که بیماری کرونا  در کشور وجود دارد و امکان  تشکیل محافل قرآنی نیست بهتر است بجای استفاده نابجا از فضای مجازی از این فرصت جهت تشکیل گروه های قرائت قرآن استفاده شود تا همه در این فضیلت مشارکت کنند.

این کارشناس مذهبی یادآورشد:از دیگر نکات مهمی که در ماه رمضان بایدبه آن اهمیت داد فضیلت شب های قدر است.در قرآن کریم خداوند متعال میفرماید شب قدر برتراز هزار شب است.اهمیت این شب آنقدر زیاد است که سرنوشت یک سال انسان رقم میخورد و دعا و تضرع به درگاه الهی در این شبها اهمیت دارد و بهتر است دراین شبها برای دیگران و بیماران نیز دعا شود و توبه واقعی دراین شبها به درگاه خداوند پذیرفته است.انسان میتواندازاین فرصت برای اینکه بهترین تقدیر رقم بخورد بهره ببرد.

وی با بیان اینکه کمک به نیازمندان از جمله اعمالی است که ثوابش حتی از روزه این ماه هم بالاتر است، گفت:  پیامبراکرم (ص) میفرماید هرکس در ماه رمضان طعام دهد گویا بنده ای را آزاده کرده است.

عبداللهی در خاتمه گفت:  ماه رمضان ماه پربرکت و پرفضیلتی است که توصیه میشود به اهمیت این ماه توجه شود واز همه لحظات این ماه بهره برده شود که در جهان آخرت وقتی اثرات آن آشکار میشود افسوس نخوریم که ای کاش برمیگشتیم وبیشتر بهتره میبردیم.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.