1399-02-09 10:24
978
0
68395
رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

شرکت های دانش بنیان بیش از 800 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید کردند/تولیدشربت های گیاهی برای کرونا

مهدی غفاری گفت: پارک علم و فناوری گلستان بیش از 800 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید کرد ودر برخی روزهای اوج کرونا تا 50 هزار لیتر در روز مواد ضدعفونی کننده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان استان تولید می شد.

به گزارش  گلستان ما؛ مهدی غفاری  امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:  شرکت‌های دانش‌بنیان استان از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون همه توان خود را برای مقابله با این بیماری به کار گرفته‌اند  و تولید مواد ضدعفونی کننده در استان از روزانه 7 هزار لیتر به 50 هزار لیتر افزایش پیدا کرد.

وی افزود:  شرکت دانش‌بنیان به‌بان شیمی مقدار 45 هزار لیتر آن را تولید می‌کند که متأسفانه مدیر این شرکت را به علت این بیماری از دست دادیم.

غفاری با اشاره به تولید 800 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در دو ماه گذشته افزود: 85 درصد مواد ضدعفونی کننده این شرکت‌ها به خارج از استان ارسال شده و 15 درصد آن نیاز کل استان را تأمین می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان درباره تولید دارو هم گفت: در زمینه تولید دارو شرکت‌های بسیار قوی با پایه گیاهی داریم؛ دو شرکت دانش‌بنیان نیاک و گیاه اسانس در استان تولید داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهش عوارض ناشی از کرونا را با حدود 10 برابر ظرفیت آغاز کردند.

وی ادامه داد: شربت‌هایی که قبلا برای مجروحان شیمیایی استفاده می‌شد با درخواست بیمارستان‌های بقیه‌الله‌الاعظم(عج) و فیروزگر تهران تولید و برای آنها ارسال شد.

غفاری اضافه کرد: 5 هزار عدد از این شربت‌ها نیز به صورت رایگان در استان توزیع شد.

وی افزود: کارهای تحقیقاتی برای تولید دارو در حال انجام است و تولید شربت ضدویروس 100 درصد گیاهی نیز در استان آغاز شده است.

غفاری درباره تولید دستگاه‌ها و تجهیزات موردنیاز برای ضدعفونی معابر و اماکن گفت: دستگاه ضدعفونی کننده اتومات که آماده بود به سرعت عملیاتی و در تعداد زیاد تولید و در اختیار مراکز تجمعی قرار گرفت. دستگاه الکتریکال مه‌پاشی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان استان تولید شد که می‌تواند با یک لیتر تا 3 هزار مترمکعب را ضدعفونی کند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به فعالیت یکی از استارتاپ‌های استان در امر غربالگری بیماران کرونایی گفت: در حال حاضر ثبت و توزیع داروهای درمانی و پیگیری روند درمان بیماران با استفاده از این نرم‌افزار که به سرعت عملیاتی شد در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.