1401-03-10 13:31
377
0
80267
وزیر آموزش و پرورش در گرگان؛

کنکور را مطلقا به این صورت قبول ندارم / اجازه برگزاری آزمون کنکور در مدارس را نمی‌دهم

نوری گفت: کنکور را مطلقا به این صورت قبول ندارم و خود دانشگاه باید پالایش کند و صلاحیت های حرفه ای را بگیرد و دانشجو را مثل تمام دنیا جذب کند.

به گزارش گلستان ما؛ یوسف نوری ظهر امروز در جمع فرهنگیان استان گلستان اظهار کرد:  نقش معلمان تمدن ساز یو شکوفایی تمدن نوین اسلامی را برعهده دارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تمدن هیچ کشوری شکل پیدا نمی کند مگر آنکه نیروی انسانی آن کشور شکوفا شود و این مهم از طریق معلمان و آن هم از طریق آموزش‌های عمومی رقم می‌خورد.

نوری گفت: اگر می‌خواهیم تولید داشته باشیم حتما جامعه ما دانش بنیان شود و دانش بنیان شدن تولید جز از طریق آموزش و پرورش ممکن نیست، برای راهبری سند بنیاد باید برنامه ریزی کنیم، برای این سند تحول برنامه نداریم و اجرا نشدن آن تقصیر معلمان نیست و باید هر کسی سهم خود را بپذیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: توانستیم با حمایت ستاد کرونا در ابتدای سال مدارس را باز کنیم و ستاد کرونا نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ترمیم این دوره‌ها در نظر گرفته است.

نوری گفت: فردا جلسه آخر کمیسیون رتبه بندی معلمان را داشته باشیم و هر چه باشد از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۱ پرداخت می شود و این قانون است و قانون را نمی‌توانیم تغییر بدهیم.

وی گفت: برای سه سال آینده دولت روحانی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته بود ولی منابع آن را مشخص نکرده بود و لذا شورای نگهبان چشمش را بست، باید قبول کنیم طرحی که 10 سال از شروع آن می گذرد مثل زخم کهنه است و اجرایی کردن آن خیلی سخت است ولی  ۳۸ هزار میلیارد تومان برای ۱۸ ماه در این دولت به منظور رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول گفت: در ایام کرونا معلمان منازل خود را مدرسه کردند و از بچه های خود گذشتند نشان داند تا تربیت و آموزش دانش آموزان تعطیل نشود.

نوری بیان کرد:هزینه راه اندازی یک کلاس درس یک میلیارد تومان است و  دولت در سفر های استانی ۶.۵  هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدارس در نظر گرفته و خیران نیز قول دادند کمک‌های خود را دو برابر کنند و هفت هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی کمک کنند.

وی ابراز داشت: از محل اعتبارات صندوق سرمایه گذاری در استان پذیرفتیم که به هنرستان‌های بخش کشاورزی اتسهیلات بپردازیم و شرط آن این بود که تولید داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گزینی به کنکور سراسری زد و گفت: نظام پذیرش دانشجو برای وزارت علوم و بهداشت است و خود باید بگیرد، در جامعه حتی برای معلم من طوری جا افتاده که کنکور هدف آموزش و پرورش است و این در حالی است که  باید تربیت دانش آموزان را داشته باشیم.

نوری متذکر شد:  اگر حوزه بندی نشده باشند امسال کنکور را در مدارس برگزار نمی کنیم و اگر  برنامه ریزی شده باشد از سال آینده این ارتباط را با کنکور قطع می کنیم.

 

وی افزود: آزمون کنکور در سه سال آخر باید تشریحی  شود و به صورت آزمایشی در خارج از کشور این طرح انجام شده است.

نوری گفت: کنکور را مطلقا به این صورت قبول ندارم و خود دانشگاه باید پالایش کند و صلاحیت های حرفه ای را بگیرد و دانشجو را مثل تمام دنیا جذب کند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.