1400-09-04 20:35
504
0
77246
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

پای سرمایه‌گذاران به مناطق آزاد باز می‌شود/ آینده روشن اینچه‌برون در تقویت تجارت خارجی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از تسهیل ورود سرمایه‌گذاران به مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد اینچه‌برون خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سعید محمد عصر امروز در گرگان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: مناطق آزاد در پیشرفت اقتصادی اثرگذار هستند، شاخص‌هایی که می‌تواند در رونق بازار ایفای نقش کند.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع برای مناطق آزاد بیان کرد: تدوین این طر‌ح‌ها برای این است که مشخص شود چه صنایعی و کدام موضوعات کاری باید در دستورکار قرار بگیرد تا تولید و اشتغال تقویت شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه شاخصه‌های خوب اقتصادی و بهبود اشتغال از مزیت‌های مناطق آزاد است، گفت: منطقه آزاد اینچه برون فردا با انتصاب مدیر کارآمد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

محمد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های منطقه آزاد در حال تامین است، ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک مناطق آزاد اینچه‌برون در توسعه تجارت خارجی بهترین عملکرد را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اتصال راه آهن گلستان به شاهرود منجر به ارتقاء و تقویت کارایی اقتصادی می‌شود، گفت: اتصال این کریدور سرعت مسیر کالا را افزایش می‌دهد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر تحول‌گرایی مناطق آزاد بر لزوم توجه هر چه بیشتر به پیوست فرهنگی و اجتماعی آن تاکید و تصریح کرد: مناطق آزاد علاوه بر اینکه از لحاظ اقتصادی می‌توانند به رونق منطقه کمک کنند باید از روزنه فرهنگی نیز به موازات رونق اقتصادی مورد توجه قرار بگیرند.

محمد ظرفیت صادرات کشور از کانال مناطق آزاد را تنها دو درصد اعلام کرد و این رقم را بسیار ناچیز دانست و گفت: میزان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد حدود هفت درصد بوده است و با این حجم کم سرمایه انتظار تحول نمی‌توان داشت.

وی مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را در رونق این بازار موثر دانست و افزود: معافیت‌های مالیاتی و گمرکی همچنین تردد بدون ویزا از مواردی هستند که رغبت سرمایه‌گذار را در پی دارد.

محمد طرح جامع منطقه آزاد اینچه‌برون را در ترسیم آینده روشن اقتصادی مهم خواند و گفت: در این طرح ظرفیت‌ها شناسایی و بازار هدف مشخص می‌شود، با ترسیم افق و نقشه راه اقتصادی می‌توان به بهبود معیشت امیدوار بود و شاهد گام‌های تحولی در حوزه اقتصاد باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.