1400-08-22 09:53
740
0
77011
گلستان ما گزارش می‌دهد؛

«ایست‌کار» به اشتغال چند کارگر گرگان سر و سامان داد/ آیا شهردار جدید پیگیر طرح ناتمام دادبود است

تیرماه امسال طرح «ایست‌کار» که مشابه آن در برخی استان‌های دیگر در حال اجراست از سوی شهرداری گرگان کلید خورد، طرحی که قرار بود بعد از چهار ماه حدود 1000 کارگر را شناسایی و شناسنامه‌دار کند تا در پروژه‌های شهری بکارگیری شوند، اکنون در بلاتکلیفی است.

به گزارش گلستان ما، اینکه آیا ایست‌کار از مرحله وعده به تحقق رسیده یا خیر؛ را باید از وضعیت کارگران کف خیابان جستجو کرد، هر روز صبح که از خیابان‌های اصلی شهر از جمله شهرداری و چهارراه میدان گرگان عبور می‌کنیم شمار کارگران فصلی جویای کار که در گرما و سرما دنبال یک لقمه نان حلال می‌گردند قابل توجه است.

ایست‌کار به دنبال تکریم قشر کارگر جامعه بود اما اینکه در گذر تغییرات مدیریت شهری چنین طرح‌هایی پیگیری می‌شوند یا در حد یک شعار قشنگ رنگ می‌گیرند سوالی است که ذهن هر مخاطبی را به خود مشغول می‌کند.

شهردار جوان گرگان که چندی است سکان مدیریت شهری را به دست گرفته و مسئولیت‌های در خور توجهی در حوزه عمران و شهرسازی دارد و مسئولیت‌های دیگری همچون  طراح و ناظر دفتر فنی شرکت سرمایه گذاری مسکن،  معاون عمرانی سازمان همیاری شهرداریهای گلستان، عضو هیات مدیره و طراح و ناظر پروژه های صندوق عمران موقوفات استان، معاون فنی وشهر سازی شهرداری گرگان، شهردار بافت تاریخی گرگان، عضو شورای اسلامی شهر گرگان در دوره چهارم، مشاور فرماندار گرگان و عضو کمیته انطباق را در کارنامه کاری خود ردیف کرده است، سطح انتظارات مردم را بالا برده و همه منتظر هستند ایشان با درک دقیق شرایط موجود اقدامات شایسته‌ای انجام دهد.

سبطی علاوه بر اینها پایه یک ارشد سازمان نظام مهندسی استان گلستان را دارد، و به دلیل اینکه با مصالح و دنیای ساختمانی غریبه نیست خیلی خوب می‌تواند برای حل مشکلات کارگران فصلی نسخه بپیچد تا نه چهره شهرمان از ازدحام کارگران فصلی جویای کار نگران شود و نه او به سبب کم‌کاری و غفلت از اجرای طرح‌های نیمه تمام مورد مواخذه قرار بگیرد.  

پیش از این احمد سالاری در جلسه کارگروه ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی گفته بود: در سال‌های گذشته کارهایی برای ساماندهی کارگران انجام گرفت و مکانی برای استقرار آنها جانمایی شد، اما به خاطر عدم همراهی کارگران و نامناسب بودن مکان کار طرح به سرانجام نرسید.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان تیرماه امسال اعلام کرده بود: طرح ایست کار تا ۴ماه آینده اجرایی می شود و در پی آن حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کارگر از سطح معابر شناسایی خواهند شد، با افتتاح مکان ثابت برای کارگران ساختمانی به کارگیری آنها نیز ضابطه مند شده و بتوان از این عزیزان در پروژه های شهرداری نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.