1400-08-03 22:27
762
0
76713
روابط عمومی و امور بیین الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

گلستان در آستانه موج ششم کرونا

متکی به افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: در کل کشور خیز جدیدی از تعداد بیماران کرونایی شروع شده و ممکن است به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی موج ششم کرونا را در گلستان تجربه کنیم.

علی متکی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: در روزهای اخیر میزان مراجعات سرپایی بیماران کرونایی افزایش یافته است.

روابط عمومی و امور بیین الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان  ادامه داد: معمولا در این فصل با موضوع آنفولانزا نیز در استان گلستان رو به رو بودیم و ممکن است برخی از مراجعه بیماران مربوط به بیماری آنفولانزا باشد.

متکی بیان کرد: در کل کشور خیز جدیدی از شیوع ویروس کرونا شاهد هستیم و بر تعداد شهرهای قرمز نیز افزوده شده و اگر مردم رعایت نکنند و به شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام نداشته باشند  این پیش بینی را خواهیم داشت که وارد خیز بعدی کرونا شویم.

وی بابیان اینکه اپیدمیولوژیست‌های کشور این پیش بینی را داشتند که موج ششم کرونا اتفاق می افتد، ابراز داشت: برخی مردم نیز برای واکسیناسیون مراجعه نکردند و این مسئله باعث شده که میزان شیوع ویروس کرونا تشدید شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: واکسن به میزان کافی وجود دارد و مردم می توانند برای واکسیناسیون به مراکز تجمیعی ما مراجعه کنند و آمارهای ما نشان داده افرادی که نسبت به کرونا واکسینه شدند به میزان کمتری در مراکز درمانی به دلیل کرونا بستری می‌شوند.

متکی یادآور شد: در حال حاضر شهرهای استان گلستان در وضعیت آبی و زرد قرار دارند  و خوشبختانه شهری با وضعیت نارنجی و قرمز نداریم.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۲۰۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند، افزود:  از این تعداد ۴۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند که ۱۸ نفر از این بیماران به دلیل بدخیمی شرایط به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.