1400-07-25 13:49
438
0
76581
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

ارزش‌های اسلامی باید هنرمندانه به جامعه منتقل شود/ گنجینه‌های معنوی مغفول ماندند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: رسالت اصلی این سازمان انتقال هنرمندانه ارزش‌های اسلامی به جامعه است.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: تصمیمات راهبردی همیشه از جنس اندیشه، آینده‌نگری و دغدغه‌های بلند مسئولان است، معمولاً این جنس از نگاه‌ها مشتری اجتماعی زیادی ندارد و اهمیت خاص خودش را می‌طلبد.

وی نقش همدلی و همکاری در برنامه‌ریزی اصولی مهم خواند و افزود: نخبگان فعال و تصمیم‌ساز اگر خوب کنار هم جمع شوند و برنامه‌ریزی کنند می‌توانند نقش راهبری یک اجتماع را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: جنس این نوع حرکت‌هایی که امروز دور هم جمع شدیم تا در آینده قدم‌های مشابه این اقدام برداشته شود و نفع آن به جامعه برسد.

گرزین با اشاره به اینکه رسالت تبلیغات اسلامی تبیین درست است، ابراز کرد: از این به بعد حرکت‌های عمق نگر، جامعه‌ساز، جامعه پرداز و آینده‌ساز خواهیم داشت این‌ها بازی با کلمات نیست بلکه ریشه‌های عمیق در اسلام، قرآن و اهل‌بیت (ع) دارد.

وی با بیان اینکه بنا به دلایلی نتوانستیم از این گنجینه‌ها بهره‌برداری کنیم، گفت: چه‌بسا اگر زودتر به‌صورت شخصی از گنجینه‌ها درست استفاده کنیم جهان اسلام و بشریت کاملاً پیشرفته‌تر از وضعیت فعلی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی رسالت خود می‌داند گنجینه‌های معنوی را استخراج و در معرض استفاده جامعه قرار دهد.

به گفته گرزین؛ اگر تبیین و استخراج گنجینه‌های معنوی درست انجام شود، ابلاغ بموقع و هنرمندانه انجام شود، نتایج و آثار مفید آن در جامعه آشکار خواهد شد، متأسفانه رسالت تبلیغات اسلامی در اذهان جامعه کوچک‌سازی و کوچک نگاری شده است که باید این نگاه اصلاح شود.

وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی قرار است آیینه اقتدار، گنج‌ها، توانمندی‌ها، دانش‌ها، فنون، مهارت‌ها و همه زیبایی‌هایی باشد که به وسیله آن قرار است تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: اگر بتوانیم هنرمندانه محاسن اهل‌بیت را به جامعه و نخبگان انتقال دهیم بلافاصله مردم تبعیت می‌کنند این رسالت بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی است.

گرزین از خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزاء تحقق تمدن نوین اسلامی یاد کرد و افزود: خانواده همان چیزی است که دشمن با فهم درست از این نقطه قوت جامعه توحیدی به‌ویژه در جامعه اسلامی آن را مستقیم هدف قرار داده‌است و از زوایای مختلف به متزلزل کردن این نهاد کمر بسته ‌است.

وی بیان کرد: به شیوه‌های جدید ازدواج، رابطه زن و مرد در جامعه غرب نگاه کنید، اینها حاکی از فروپاشی عجیب تاریخی هویت انسانی در جهان غرب است، آن‌ها به خودشان هم رحم نکردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: جامعه غرب برای این‌که منافع مادی دنیا را در اختیار خود قرار دهد حتی به اعضای جامعه خودشان رحم نکردند و با زیباترین ابزارها و امکانات که در اختیار دارند بشریت را به ورطه سقوط کشاندند.

گرزین گفت: متاسفانه برخی نخبگان و افرادی که صاحب فکر و اندیشه‌اند و صاحب‌قلم و نفوذ هستند تفکر و جامعه غربی را مدح می‌کنند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.