1400-06-31 11:42
535
0
76225
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

اهدای خون جامعه ورزشکاران گلستان

رئیس هیئت پزشکی ورزشی گلستان گفت: ورزشکاران گلستانی همزمان با ۳۱ شهریور در طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش و جوانان مشارکت کردند.

علی اصغر آیت اللهی به خبرنگار گلستان ما گفنت: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و با توجه به توافق نامه فدارسیون پزشکی و ورزشی و سازمان انتقال خون مقرر شد تمامی استان ها هیئت های پزشکی و ورزشی متولی امر تشویق ورزشکاران به اهدای خون باشند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی گلستان ادامه داد: با توجه به سلامت جسمی که ورزشکاران برخوردار هستند می توانند در طول سال دو بار نسبت به اهدای خونه اقدام کنند و مشکلات انتقال خون استان گلستان را در تامین خون و فرآورده های خونی برطرف کنند.

آیت اللهی متذکر شد: خون و فرآورده های خون حداکثر برای ۴۵ روز ذخیره می شود و با توجه به نیاز مستمر خون و فرآورده های خونی باید اهدای خون به صورت مستمر اتفاق بیفتد و انتظار داریم ورزشکاران اهدای خون را به یک روز اختصاص ندهند.

وی افزود: همچنین امروز نیز جامعه ورزشکاران به پایگاه انتقال خون گرگان و گنبدکاووس مراجعه کردند و نسبت به اهدای خون اقدام می کنند.

این مقام مسئول متذکر شد: روح ورزش پاک همراه با گذشت و ایثار است و با توجه به این مهم در هفته دفاع مقدس اهدای خون ورزشکاران انجام شده است.

آیت اللهی تاکید کرد: ۷۰ هزار ورزشکار سامان یافته در سطح استان داریم و سالی ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر در استان گلستان نسبت به اهدای خون اقدام می کنند و حضور ورزش در مراکز انتقال خون باعث می شود که مشکلات در زمینه تامین خون در استان برطرف شود.

وی افزود: در حوزه اهدای خون ورزشکاران مهمترینم دغدغه در حوزه استفاده از مواد دوپینگی است البته بسیاری از ورزشکاران زیر نظر اساتید تمرین و فیزیولوژی فعالیت دارند و مشکلی در این بحث نخواهند داشت.
 

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.